Jag tycker att låten växer, blev lite förvånad när jag hörde den första gången, men som sagt efter att ha lyssnat in mig tror jag mig vara överens med mig själv om att jag tycker att den är riktigt bra. Det enda jag inte gillar är filtersvepet på bassynthen i det "lugnare" partiet där pianoslingorna driver låten... känns lite för utstuderat "club-igt" för min smak.
jag får klart Depeche mode-vibbar av låten (jfr med t.ex. "precious") och jag tror att det för kents egna existens skull var nödvändigt att prova på något nytt, soundmässigt. Vi har ju redan de två indie-skivorna, vi-ska-ta-över-världen-skivan, dödsdepparskivan, radiopopskivan och vi-kan-minsann-producera-själva-skivan/EPn...kanske blir det här synthskivan?
Jag tror att det blir en spännande höst. Ser fram emot albumet. Nu ska jag åka o köpa en viss singel.
Senast redigerat av Isola_ted den 2007-09-17 klockan 08:36. Anledning: Felstavning. JAG HATAR FELSTAVNINGAR!
Du kommer till mig naken likt en fisk/Jag sover i mitt badkar, är jag frisk?
"De jävlarna tog min älskling där
från krönet av kullen kan jag se min förlorade värld"
Väldigt bra text enligt mig.
Bara någon timme kvar tills jag har singeln i min hand.
(Om det varit snabba nog och fått in den i skivbutiken)
Och bara en månad till albumet, längtar.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Tack, för att någon tycker som jag.
Bara för att det inte är "deppdunk" så behöver det inte suga.
För övriggt så blir den bättre och bättre för varje gång jag lyssnar på den.
Och för övrigt igen så hörde jag den på radion 4 gånger på förmiddagen.
Och en gång till. Vapen & Ammunition är bra.
wiihuuuu
Tack!! I min värld är älskog synonymt med sex och då blir det ju en väldigt konstig mening, men om det betyder kärlek så Men har nån den riktiga texten än då? Är det Äslkog eller vad? Kan verkligen inte lista ut det!
Tack! Jag kan inte förstå att alla gnäller på att den är "trallvänlig"!? Har folk problem med att ha en kentlåt på hjärnan, för det har inte jag! Och visst, musiken är lite annorlunda, men det är kul! Man kan inte släppa skivor i tio år med exakt samma sound på alla, och texten är grym tycker jag! "Dem ljög och bedrog oss med sanningen" - det är ju underbart!!!!
Det är klart dem vill sälja sig, va fan, nåt ska dem väl leva på? :P
Kärlek åt folket! Puss <3
jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner
då börjar man undra lite om hur det blir med video :P
Bäst är ändå slutet med sista skälvande 37 instrumentala sekunderna:
Gitarrdrivet, plickrande ringsignalsslingan samt syntharna...
Underbart!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Tycker låten är hur skön som helst
Remixarna kommer däremot inte spelas särskilt många gånger för min del iaf
den växer på en....känns inte lika dålig längre...
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Här kommer min första kommentar om den nya singeln;
HELT JÄVLA SJUKT BRA!!!
Man måste ju låta tonerna ta sin lilla tid och nu en knapp vecka efter släppet kan jag inte annat än buga för dessa verk. Ingenting och Min Värld har ett härligt riv och jag har alltid varit en sucker för de snabbare Kent-alstren. Nu är man än mer pepp på albumet!
Snyggt jobbat kent!
jag har ett kontrakt med Gud, så jag gör som jag vill
Ingenting, helt superbra! gillar singeln/ep'n sjukt mycket!
mimmi heter jag tralalalala
Låten är faktiskt riktigt bra.
B-sidan var bara okej dock. Absolut inte dålig men tillhör inte heller någon av deras bästa b-sidor, men den funkar. Remixarna var usla, och inget jag kommer lyssna på igen, men sen gillar jag inte remixer heller.
Nå har jeg hørt den mange ganger, og jeg synes den er BRA! Var litt skeptisk i begynnelsen, men den blir bedre for hver gang. Remixene derimot klarer jeg meg uten, blir vel mye techno for meg.
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Bra låt naturligtvis, ingenting annat var att vänta. Bandet har utvecklats enormt senaste 5-6 åren. Kul med retro-sound. Även kul att Pirate Bay gav mig ett förslag jag inte kunde säga nej till.