KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Vad är en datorgjord låt? Har datorn gjort den själv då eller? Det där uttrycket har man hört sen tidigt 80-tal. Musik med synthar är ingen riktigt musik, det är bara att trycka på en knapp... Jovisst är det så... Ehh. Det börjar bli lite tröttsamt.
En bra låt är en bra låt.
//NUmB
Jag bor i USA just nu och har en fråga. Kan jag köpa Ingenting på iTunes Music Store (svenska) och få med B-sidorna också (i övermorgon givetvis)?
Senast redigerat av kostym den 2007-09-15 klockan 22:53.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
HAHA! är säkert Ingenting (Copyfokking Rmx) som ligger ute nu
Dom är glömda men dom talar..
016: Du har feeeel (eller så är du bara annorlunda)! Alla mina top10-låtar all time är låtar som jag inte lade märke till vid första lyssningarna. Nu snackar vi låtar som U2 - Pride (hata u2 hade jag som motto under den tiden) , Bob Dylan - Tangled Up In Blue (sången lät för täskig för lyssningen), Kent - 747 (oj oj vad boring den var första lyssningen), Blue Oyster Cult - Dont Fear The Reaper (vad är det för dynga?) etc etc...
Nu gillade jag Ingenting alldeles för fort för att den ska hålla.... Men det finns säkert fler låtar på skivan.
Tycker den är grym, lät inte så värst Kent i början men blir bara bättre och bättre
Komiskt att folk fortfarande är i förnekelsestadiet. Detta är ju vedervärdigt och det tror jag de flesta inser. Åtminstone innerst inne. Hoppas Bödlarna kommer tillbaka med en recension.
Nu har jag lyssnat på "Ingenting" några gånger. Första intrycket var "tja, inget vidare", sedan blev det "helt okej" och nu känner jag att låten är riktigt bra! Precis som många här har gissat är "Disco-Kent" tillbaka och gärna för mig. Medryckande och klatschigt som bara den. Låter konstigt och främmande i början med de elektroniska ljuden, men när refrängen kommer är man såld!
Flipp!
---
En sak stör mig dock: jag uppfattar inte vad Jocke sjunger i refrängen vid "Dom jävlarna tog min..."???