Sidan 30 av 38 FörstaFörsta ... 20212223242526272829303132333435363738 SistaSista
Resultat 436 till 450 av 563

Ämne: Ingenting

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Men hallå, hur bra är en låt om man måste lära sig att tycka om den egentligen?
    En bra låt träffar en i hjärtat direkt, eller åtminstone efter ett par lyssningar, men då lyssnar man väl extra för att man vill höra nya saker.
    Det verkar som om folk här sitter o nöter in låten i huvudet o intalar sig själv om att den är bra bara för att det är kent..
    Som att vissa intalat sig själva att Jocke Berg är deras gud, och vill liksom inte komma till den dagen då han faller från sin pidestal o tar dig med sig ner i graven.

Ah, lite skumt där på slutet :]
    Men ingen som känner igen sig?
    Jo förvisso.
    Men personligen känner jag att riktigt bra låtar som håller
    fastnar inte alls direkt utan smyger sig in i sinnet och
    sedan sitter de där förevigt.
    Det är faktiskt att föredra.
    Sådan musik är oslagbar.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tdr 20o0 Visa inlägg
    ingenting var en hopplöst datagjord skitlåt.
    Vad är en datorgjord låt? Har datorn gjort den själv då eller? Det där uttrycket har man hört sen tidigt 80-tal. Musik med synthar är ingen riktigt musik, det är bara att trycka på en knapp... Jovisst är det så... Ehh. Det börjar bli lite tröttsamt.

En bra låt är en bra låt.

//NUmB

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag bor i USA just nu och har en fråga. Kan jag köpa Ingenting på iTunes Music Store (svenska) och få med B-sidorna också (i övermorgon givetvis)?

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Jo förvisso.
    Men personligen känner jag att riktigt bra låtar som håller
    fastnar inte alls direkt utan smyger sig in i sinnet och
    sedan sitter de där förevigt.
    Det är faktiskt att föredra.
    Sådan musik är oslagbar.
    Precis.
    Hitlåtar fastnar direkt.
    Oförglömliga låtar smyger sig på och etsar sig fast för evigt.

Kent är mästare på båda.
    \"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
    - Sinuhe

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av D&K Visa inlägg
    Apropå HH... Tycker det låter lite som 'Musik Non Stop' fast producerat i samma anda som V&A... måste säga att jag gillar det skarpt... hehe 'discokent'... hoppas dock på lite mer gitarrer på resten av låtarna på det nya albumet. Textmässigt andas det 'Dom andra'.
    Vi delar samma tanke, jag får också en återblick av "Dom andra", textmässigt.

Förövrigt låter Jockes röst helt fantastisk på det senaste materialet.
    Senast redigerat av kostym den 2007-09-15 klockan 22:53.

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Men hallå, hur bra är en låt om man måste lära sig att tycka om den egentligen?
    En bra låt träffar en i hjärtat direkt, eller åtminstone efter ett par lyssningar, men då lyssnar man väl extra för att man vill höra nya saker.
    Det verkar som om folk här sitter o nöter in låten i huvudet o intalar sig själv om att den är bra bara för att det är kent..
    Som att vissa intalat sig själva att Jocke Berg är deras gud, och vill liksom inte komma till den dagen då han faller från sin pidestal o tar dig med sig ner i graven.

Ah, lite skumt där på slutet :]
    Men ingen som känner igen sig?
    Oj, du har helt fel enligt min åsikt. Låtar som växer med tiden förblir oförglömliga. Det tog mig ett halvår att fastna för "Mannen i den vita hatten (16 år senare)" och nu är det en av de absolut bästa låtar jag någonsin hört.

Smygare
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard Ingenting (Copyfokking Rmx)

HAHA! är säkert Ingenting (Copyfokking Rmx) som ligger ute nu
    Dom är glömda men dom talar..

Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002

Exclamation

Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Jag Ingenting är skit bra! Älskar den, vet dock inte vilken av remixerna det är :S Ååå längtar tills på måndag då jag köper singeln
    Skit bra kan du göra själv!

(Kunde inte låta bli...)

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

016: Du har feeeel (eller så är du bara annorlunda)! Alla mina top10-låtar all time är låtar som jag inte lade märke till vid första lyssningarna. Nu snackar vi låtar som U2 - Pride (hata u2 hade jag som motto under den tiden) , Bob Dylan - Tangled Up In Blue (sången lät för täskig för lyssningen), Kent - 747 (oj oj vad boring den var första lyssningen), Blue Oyster Cult - Dont Fear The Reaper (vad är det för dynga?) etc etc...

Nu gillade jag Ingenting alldeles för fort för att den ska hålla.... Men det finns säkert fler låtar på skivan.

romeo23
    Guest

Standard

Tycker den är grym, lät inte så värst Kent i början men blir bara bättre och bättre

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag vill inte göra dig besviken, men angående en av remixerna det kommer tweakas duktigt!
    Det vrids på små rattar både till höger och vänster.
    Värsta stenhårda knarkhousetechno.
    Grymt!
    Är peppad.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Komiskt att folk fortfarande är i förnekelsestadiet. Detta är ju vedervärdigt och det tror jag de flesta inser. Åtminstone innerst inne. Hoppas Bödlarna kommer tillbaka med en recension.

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Orange Visa inlägg
    Komiskt att folk fortfarande är i förnekelsestadiet. Detta är ju vedervärdigt och det tror jag de flesta inser. Åtminstone innerst inne. Hoppas Bödlarna kommer tillbaka med en recension.
    Alla kan inte gå efter ditt tycke.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Nu har jag lyssnat på "Ingenting" några gånger. Första intrycket var "tja, inget vidare", sedan blev det "helt okej" och nu känner jag att låten är riktigt bra! Precis som många här har gissat är "Disco-Kent" tillbaka och gärna för mig. Medryckande och klatschigt som bara den. Låter konstigt och främmande i början med de elektroniska ljuden, men när refrängen kommer är man såld!

Flipp!

---
    En sak stör mig dock: jag uppfattar inte vad Jocke sjunger i refrängen vid "Dom jävlarna tog min..."???

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hillbilly Visa inlägg
    En sak stör mig dock: jag uppfattar inte vad Jocke sjunger i refrängen vid "Dom jävlarna tog min...
    ... älskling där"

Sidan 30 av 38 FörstaFörsta ... 20212223242526272829303132333435363738 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •