kent fan? fan kent, blir väl mer rätt..
ja dom kan utvecklas, men det känns som om dom tog fel väg nu för att jag ska orka följa med på färden.
o btw så hatar jag depece, det låter ju skit! o nu låter kent som dom också.
o ja, jag har "bara" hört singeln o remixerna o bsidan.. men så stor skillnad kan dom inte vara från resterande låtar på albumet.
Jag säger som Jocke sjunger "ingenting, först kom ingenting, sen kom ingenting" ne inget kom för det enda som gör sig bra i låten är syntslingan som dom "sålde" till mobilen.
Jag är sjukt besviken, hoppas på att b-sidan är roligare när nu singeln släpps!
Och hoppas verkligen att skivan inte låter likadant som just Ingenting.
Hold on before it's too late
Jag längtar till Måndagen då jag får utöka min kentsamling.
Senast redigerat av kostym den 2007-09-15 klockan 17:15.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
(Reflektion över de provlyssningar jag hört)
Okej.
Det har helt klart blivit mycket gladare och dansvänligare.
Och jag kan redan nu förutse att "Tillbaka till samtiden" kommer bli en ny "Vapen & Ammunition".
Hade hellre sett fram emot en lite kallare "Hagnesta Hill".
"Ingenting" skulle jag gärna vilja jämföra med "FF" samt "Pärlor".
Ett lite mer rockigare sound hade inte varit fel, men de gick åt synth.
Om hela "Tillbaka till samtiden"-soundet låter som singeln skulle man nästan kunna kalla kent, "nutidens-svenska-Depeche mode".
Vad tycker ni om låten och hur tolkar ni texten?
Som diskuterats i en annan tråd skrev Gaffa att vissa låter gav en Depeche Mode-känsla. Så helt fel ute är du nog inte ;-)
http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=19295
Depeche mode är ett av kents stora inspirationskällor så utan Depeche hade det inte varit samma kent. Depeche mode skit? Jo tjenare...
Skiva efter skiva blir jag förundrad över fans som sitter och surar för att kent inte gjorde precis så som dom tidigare gjort eller att de inte gjorde en ny skiva med gammal skåpmat. Vissa verkar tro att det finns någon kentmall som inkluderar ett speciellt sound och utesluter ett annat och när kent gör något hittigt och lättsmält så bryter de tydligen mot något budord.
Personligen har inte jag heller gillat varje väg eller spår kent har tagit och gjort men likväl har magin alltid funnits där. Oavsett val av produktion, instrument, ljud etc så har de ett omisskänneligt eget sound som sätter prägel
på allt de tar sig an.
Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-09-15 klockan 18:28.
Selvfølgelig må Kent få lov til å utvikle seg, men det betyr ikke at man måste tycke om det... Jeg har bare hørt provlysning av låtarna, men nå høres jo Kent ut som The Ark.... Schlagerfestivalen neste....?
Jag är ganska possitiv till det nya soundet. Kul med förändring.
Var kanske en lite för glad melodi pararellt med texten men jag ger tummen upp.
Senast redigerat av kostym den 2007-09-15 klockan 18:39.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
ingenting var en hopplöst datagjord skitlåt. min värld tyckte jag ändå lät ganska bra. men vad har hänt med kents texter?
Senast redigerat av tdr 20o0 den 2007-09-15 klockan 19:17.
Tjo va de va livat i holken i lördags...