Sidan 27 av 38 FörstaFörsta ... 171819202122232425262728293031323334353637 ... SistaSista
Resultat 391 till 405 av 563

Ämne: Ingenting

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag har full respekt för dina åsikter, och håller med om att många är lite för insnöade.

Däremot håller jag inte med om att folk inte skulle bry sig, om detta var bandets första singel.
    TVÄRTOM!

Själv tycker jag att detta är det bästa i singelväg någonsin av Kent.
    Å för att infilka, ja, jag lyssnade på bandet från starten.
    Håller verkligen med! Det här är en perfekt poplåt, men det är fortfarande inte en poplåt i Max Martin anda (för då skulle jag verkligen inte tycka om det) utan i Joakim Berg anda. Jag älskar att det ångar åttiotal av låten, den här låten skulle mycket väl ha kunnat gjorts av Depeche Mode eller New Order under deras glansdagar under den epoken. Det är en grymt bra förstasingel som ska få upp intresset för skivan. Jag tror faktiskt att hela skivan kommer vara väldigt elektronisk och synthig men väldigt mkt mindre poppigare än den här låten. Jag älskar det jag hör i alla fall, det enda jag klaga på är trance/eurodisco-tempohöjningen innan sista refrängen. Det blir lite för mycket där. Men annars så är det toppen. Och folk som gnäller över texten: var t ex Musik Nonstops text så himla fantastisk egentligen? Go Kent!
    Senast redigerat av Tugg_gitarr den 2007-09-15 klockan 12:12.
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

När Jocke sjunger högre och högre innan refrengen skulle vart asnajs om de inte vore för att han bryter av det med ett jättejättefult moll-ackord av ett ackord som är naturligt dur i den tonarten han ligger i. Låter bara jättekonstigt och sen går han tillbaka till dur som låter ännu fulare.
    Hade han fortsatt upp till ett klimax istället hade låten varit riktigt bra
    Is this the real life? Is this just fantasy?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av salka Visa inlägg
    Då var det klart att singel # 1 heter Ingenting. Ganska intetsägande och tråkigt omslag måste jag säga. En björk. Ska det vara träd så ska de vara små. Bonsaismå. Jaja, sålänge låttiteln inte speglar kvaliten är jag nöjd.
    Jag gillar trädet och jag gillar omslaget, mycket bättre än en häst liksom..

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rasken Visa inlägg
    kent får låta hur de vill. Förutom såhär. Mina värsta farhågor har besannats.
    Tror att många är lite för sålda på kent å accepterar vad de än gör.
    Tror knappast att nån här hade brytt sig om "det där bandet kent" om den här senaste singeln var det första dom hört.

Glöm inte att vara lite kritiska.
    Ps. det är viktigt att fans får ventilera vad dom tycker om en ny release. Ska bara dom som hyllar allt nytt som kommer ut få stanna i forumet? Vad blir det för diskussioner?
    "Glöm inte att vara lite kritiska". Jo tack - om du funderar över att folk faktiskt har ett eget intellekt, egen smak och egen förmåga att avgöra huruvida en bra låt är. Det är en tråkig attityd att försöka få fram en objektiv sanning och sedan påstå att de som trots allt gillar detta gör det för att man är "såld".
    Jag personligen tycker singeln är kanon och hade jag ännu inte blivit kentfan hade jag blivit det med den här låten. Mycket bättre än det förra färglösa singelsläppet Max 500. För övrigt, vem har sagt att endast jasägare får ventilera sina åsikter?

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

känns jäkligt spännande inför skivsläppet. låten tycker jag är riktigt bra och längtar tills på måndag när man har singeln i handen

här är förövrigt två artiklar från aftonbladet om singeln:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/m...ticle785104.ab

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/m...ticle785099.ab
    Senast redigerat av matte_vinternoll den 2007-09-15 klockan 13:36.

Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

provlyssningen ger inte hela låten eller hur?
    Iallafall det verkar finnas dem som hört hela låten, och då dissar hela det kommande albumet? hur fan tänker ni?

Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    vi vet vilken vi klagar på.
    alla låtar på singeln går att provlyssna på.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Medlem cruZZades avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Men fan Kent måste vara det största jävla sell out-bandet någonsin. Ingenting är väl ett tydligt bevis på att man enbart är ute efter att vara kommersiell och att tjäna pengar.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av cruZZade Visa inlägg
    Men fan Kent måste vara det största jävla sell out-bandet någonsin. Ingenting är väl ett tydligt bevis på att man enbart är ute efter att vara kommersiell och att tjäna pengar.
    Nu är jag inte alls med. Vad är det för bevis? Men du verkar å andra sidan tro att kent gjort "svår" musik som inte alls tilltalar den stora massan. Goddag yxskaft.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-09-15 klockan 14:46.

Medlem cruZZades avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Allt. Man ska köpa små värdelösa musikslingor som ringsignal, nu kommer Kent-mobil från SE etc. etc. Och så ska det göras mix megapol-musik. Jag har inte sagt att Kent nödvändigtvis gjort musik som inte tilltalar den stora massan, jag menar att Kent gjort egen musik. Nu låter det som vilket annat mix megapol-skval som helst. Nästa steg är väl att ställa upp i melodifestivalen.

Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Underbar låt!
    Sell-outs? Det tror jag, med en sån här förstasingel kommer de nog få trycka upp rätt många ex för att butikerna ska slippa sätt upp skyltar med "Sold out".

Max 500 var en så sjukt komplex och svårtillgänglig låt som bara riktiga musikexperter kunde förstå sig på? Absolut inget ont om Max 500!

Underbar text också!

Standard

Om vi ska se det på det sättet kan vi ju säga att Kent gjorde en sell-out redan med Kräm. Det är ju tydligen sell-out om ett band råkar få en hit.

Medlem cruZZades avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Om vi ska se det på det sättet kan vi ju säga att Kent gjorde en sell-out redan med Kräm. Det är ju tydligen sell-out om ett band råkar få en hit.
    Jaha, så du ser ingen skillnad mellan Kent nu och Kent när dom släppte Kräm? Nåja...då får det stå för dig. Den här skivan lär bli en besvikelse för mig iaf som inte tål mix megapol; och det är typ det enda skivsläppet under året jag verkligen ser fram emot så... det är lite trist

Standard

Jaha, så du ser ingen skillnad mellan Kent nu och Kent när dom släppte Kräm? Nåja...då får det stå för dig. Den här skivan lär bli en besvikelse för mig iaf som inte tål mix megapol; och det är typ det enda skivsläppet under året jag verkligen ser fram emot så... det är lite trist
    Självklart är det skillnad. Det är inte så jag menar. Men om Kent hade låtit likadant hela tiden så hade jag slutat lyssna på dom. Det är så jävla tråkigt med band som inte vågar experimentera. Och förresten, har du hört hela skivan? Hur vet du att hela skivan kommer bli som "Ingenting"? Jag vill minnas ett en hel del fans blev jävligt besvikna över "Musik Nonstop" när den kom. Men själva skivan "Hagnesta Hill" var ju grymt bra. Och det är första singeln, klart som fan en första singel ska vara lite poppigare för att fånga intresset. Och det är inte sell-out anser jag. Kent har aldrig varit sell-outs, dom har gjort sin grej hela vägen igenom oavsett om det varit synthpop eller depprock och det har varit grymt bra.

Jag ser fram emot "TtS" och tycker "Ingenting" är en formidabel låt

Standard

Har precis hört ingenting... as grymm låt

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Inledningen är ju grymt skönt elektronisk och härligt synthig.
    Längtar att få höra hela på måndag!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Sidan 27 av 38 FörstaFörsta ... 171819202122232425262728293031323334353637 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •