Sidan 33 av 57 FörstaFörsta ... 232425262728293031323334353637383940414243 ... SistaSista
Resultat 481 till 495 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

Standard

Jag kan inte vara säker. Det kommer ju behövas lite tid. Men som det står just nu tror jag trots allt att Tigerdrottningen överträffar Röd för mig. Vilket betyder att det är det bästa album Kent någonsin gjort. Det är så makalöst jävla underbart bra.
    Senast redigerat av Kobbe den 2014-04-29 klockan 11:57.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Jag kan inte vara säker. Det kommer ju behövas lite tid. Men som det står nog tror jag trots allt att Tigerdrottningen överträffar Röd för mig. Vilket betyder att det är det bästa album Kent någonsin gjort. Det är så makalöst jävla underbart bra.
    Samma känsla här.

Och snälla Kent, släpp Mirage som singel till sommaren!!
    Vilken klassisk sommar det skulle kunna bli.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Har lyssnat igenom albumet nu och oj, VILKET ALBUM! Jag fastnade för Innan himlen faller ner och Den andra sidan efter första lyssningen, men sånt där brukar ändra sig efter ett tag iofs. Den andra sidan känns som flera andra sagt här som en fantastiskt avslutningslåt och jag tänker på Visslaren när jag hör den. Fantastisk låt!

Jag tänkte ta en springtur i spåret och lyssna igenom albumet några fler gånger nu, så jag får återkomma, just nu är jag bara så himla glad!

Mycket bra jobbat Kent!
    Om det gick att tatuera in filmer skulle jag tatuera in Jocke Bergs scenspråk under ögonlocken så jag skulle se honom dansa varje gång jag blundar.

https://twitter.com/majszbob
    http://matildasjobloms.tumblr.com/

Standard

Skivan nu inköpt, (förlåt för förlorade listplaceringar) och på väg hem! Är SJUKT sugen på att höra den nu, vissa inlägg här bygger ju upp lite förväntningar om man säger så...
    Så det så.

Standard

Köpte skivan på Rocks idag som skyltade ganska rejält med den vid kassan,
    Har förbokat dubbel-LP,n sen tidigare o ville ha CD,n oxå!

Behöver mer tid för o bedöma huruvida den kan mäta sig med andra klassiker som Röd o DOJD. Vill helst inte jämföra, men e nästan oundvikligt. Men det är lätt bland det bästa jag har hört av Kent. Hela skivan e som en enda lång rysning. Det "luftiga" soundet, körerna, sånginsatserna(särskilt då Jocke)

"Mirage" kan va bland det bästa jag hört av Kent, älskar ljudbilden i den, och hur Jocke sjunger den.
    Gillar starkt "Var Är Vi Nu" efter "Mirage".
    LBE har växt för mig nu när man hört dom andra låtarna, Gillar det politiska i den(som även förekommer i mindre doser i vissa andra låtar oxå).

"Allt Har Sin Tid" vändningen musikaliskt ungefär två minuter in i låten är så mäktigt så jag har inga ord.
    Har ännu inte lyssnat in mig tillräckligt på dom 2 sista låtarna för o kommentera dem.
    Dom 3 bästa/starkaste låtarna just nu för mig är "Mirage", "Din Enda Vän" & "Allt har sin tid".
    Textmässigt tror jag det är det mest kompletta och poetiska Jocke nånsin skrivit!!

Tack Kent, ni är BÄST!!!!!! Nu ska jag fortsätta lyssna o njuta av något unikt, det är sånt här som gör att man vill gå upp på mornarna!
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-04-29 klockan 17:08.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Avundas er som lyckas ta in ett album och samtliga låtar bara så där. Har fortfarande svårt att ta in och få grepp om mittensegmentet av albumet, men det kommer förhoppningsvis med tiden och några fler genomlyssningar. För övrigt älskar jag verkligen Mirage, Simmaren och Den andra sidan (och såklart på de förhand släppta låtarna).

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Och jag får väl vänta tills CDON skickar. Och det är inte ens ett alternativ att fundera på att köpa ett extra ex eftersom det just nu inte finns NÅGON affär som säljer fysiska skivor i den här stan. (utom statoil då...)
    Samma sak här. Jag köpte Kents förra album på Mediamarkt, men de har praktiskt taget slutat helt att sälja skivor nu... Finns ingenstans, förutom små avdelningar på Coop och Åhléns, och där är det för höga priser på nya cd-skivor. Det är Ginza som gäller och de har ju lovat leverans i morgon - och jag litar på dem!

Standard

Mirage kan vara en av de bästa öppningslåtarna ever.
    rbroddmark.tumblr.com

Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

På andra genomlyssningen av hela albumet nu. Postar lite intryck efter det. Ett RIKTIGT bra album är det. Betydligt bättre än (enligt mig) ganska trista JÄIRFM med ett par låtar som kommer bli riktiga Kent-klassiker. Typ 2 lite oinspirerande låtar men resten håller enormt hög klass!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Samma sak här. Jag köpte Kents förra album på Mediamarkt, men de har praktiskt taget slutat helt att sälja skivor nu... Finns ingenstans, förutom små avdelningar på Coop och Åhléns, och där är det för höga priser på nya cd-skivor. Det är Ginza som gäller och de har ju lovat leverans i morgon - och jag litar på dem!
    För högt pris för den här skivan? Eh, nej!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem lallers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Lyssnat på skivan 2 gånger nu, och den är helt fantastisk. Så otroligt genomtänkt och välproducerad.
    Mirage öppnar skivan med gåshud.
    Den andra sidan stänger skivan med gåshud, och det är inte långt till tårar.
    Vilket jävla album, kan inte sluta säga det. Bästa jag hört.

Direkt blev "den andra sidan" min favorit.
    Storängsbotten 050528, Annexet 071118, Zinkensdamm 080626, Annexet 100225, Långholmen 100722,
    Cirkus 120526, Holmentorget 120727, Sjöhistoriska 120819, Gärdet 140615, Bråvalla 150627, Linköping160923, Örebro 161118, Stockholm 161217

Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Åh, så mycket bättre dom redan släppta låtarna blir också i sitt sammanhang!

Nybörjare PLYBergen-TTSs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012

Standard

Eg skammer meg!
    Senast redigerat av PLYBergen-TTS den 2014-04-29 klockan 16:38.

Standard

Aj aj aj aj.
    rbroddmark.tumblr.com

Standard

Det där inlägget borde bli borttaget och sedan kanske man inte ska svara på inlägget med citat.
    rbroddmark.tumblr.com

Sidan 33 av 57 FörstaFörsta ... 232425262728293031323334353637383940414243 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •