Sidan 30 av 57 FörstaFörsta ... 202122232425262728293031323334353637383940 ... SistaSista
Resultat 436 till 450 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

Standard

Jag blir galen!! Kan inte lyssna på de nya låtarna därför att jag bor i Turkiet och det verkar inte finnas rättigheter att lyssna här. Har kollat runt på nätet och jag hittar dem ingen annanstans, vad skall jag ta mig till? När släpps de till försäljning på itunes?
    Senast redigerat av jones_giftet den 2014-04-26 klockan 15:19. Anledning: skrivfel

Standard

Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    Jag blir galen!! Kan inte lyssna på de nya låtarna därför att jag bor i Turkiet och det verkar inte finnas rättigheter att lyssna här. Har kollat runt på nätet och jag hittar dem ingen annanstans, vad skall jag ta mig till? När släpps de till försäljning på itunes?
    Tror plata blir tilgjengelig på itunes på onsdag.

Standard

Måste säga att jag tycker Jocke bara skriver bättre texter för varje ny platta, når alltid en slags "ny" nivå, precis som musiken. Och texterna till denna skivan är i mitt tycke snäppet vassare än på JÄIRFM, hittils.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

Visst, nu är det många låtar kvar som vi inte fått höra än. MEN, jag är besviken. Hade verkligen hoppats på att få någon riktigt jävla fet låt som gör att rysningarna inte når några gränser. Låtar som Ensammast i Sverige, Det finns inga ord, Mannen i den vita hatten, 747, Vals för satan, Sjukhus m.m.... Det som nu släppts är alldeles för poppigt för mig, och i lite väl högt tempo. Nåväl, alltid kul med nytt material. Kan nog bli bra så småningom
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

Standard

Efter att ha hört "Skogarna", tyckte jag "La belle epoque" passade som nästa låt efter, samma sak kände jag med "Din enda vän" & "Godhet.
    Så såg jag albumets låtlista idag igen nu efter o ha hört dom 3 nya låtarna, och dom är rangordnade helt korrekt enligt mig med LBE efter "Skogarna" och "Godhet" efter "Din enda vän"

1.
    Mirage
    2.
    Var är vi nu?
    3.
    Skogarna
    4.
    La belle epoque
    5.
    Svart snö
    6.
    Allt har sin tid
    7.
    Innan himlen faller ner
    8.
    Din enda vän
    9.
    Godhet
    10.
    Simmaren
    11.
    Den andra sidan
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

De tänkte väl ut dom smakprov vi fick i helgen. och det var så grymt bra. Det bästa väntar
    Jag undrar hur CDn är paketerad. Om det är i papp, som JÄIRFM, eller endast i jewel case.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    De tänkte väl ut dom smakprov vi fick i helgen. och det var så grymt bra. Det bästa väntar
    Jag undrar hur CDn är paketerad. Om det är i papp, som JÄIRFM, eller endast i jewel case.
    Well, vissa butiker har i vanlig ordning redan börjat sälja skivan så det är bara att du ger dig ut på jakt och tar reda på det!

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Papp var det enda jag såg. Sticker med loggan på plasten du river av,som det var med JÄIRFM. Sedan kan du sätta klistermärket var du vill, jag satte det på högerinsidan, där man viker upp.

Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Well, vissa butiker har i vanlig ordning redan börjat sälja skivan så det är bara att du ger dig ut på jakt och tar reda på det!
    Fast med JÄIRFM gjordes det med gott samvete. Det var visst ändrad releasedag utan att någon verkade veta om det, utöver de som distribuerade skivor till butikerna. Då fick jag se det genom ett officiellt fax, vill jag minnas, att butikerna fått klartecken.

Tillgänglig i nyhetshyllan i butik i dag. Om det än en gång är en officiellt icke utannonserad flytt av releasedag, som med t.ex. JÄIRFM (som tidigarelades plötsligt, utan förvarning, och dök upp i butik lite i förväg), låter jag vara osagt.

Nåväl, det blir till att plugga in lurarna i stereon och lyssna från start till mål nu.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2014-04-28 klockan 14:27.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Tillgänglig i nyhetshyllan i butik i dag. Om det än en gång är en officiellt icke utannonserad flytt av releasedag, som med t.ex. JÄIRFM (som tidigarelades plötsligt, utan förvarning, och dök upp i butik lite i förväg), låter jag vara osagt.

Nåväl, det blir till att plugga in lurarna i stereon och lyssna från start till mål nu.

Kent_Tigerdrottningen.jpg

Fast med JÄIRFM gjordes det med gott samvete. Det var visst ändrad releasedag utan att någon verkade veta om det, utöver de som distribuerade skivor till butikerna. Då fick jag se det genom ett officiellt fax, vill jag minnas, att butikerna fått klartecken.
    Ja, jag var inte direkt sur över att den börjat säljas. Tvärtom. Ska tända en god spliff och lyssna NU.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Då flyttas releasen för iTunes med? Har ju förbeställt den för att få den asap.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Taxmannen93s avatar
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Någon som vet nån affär i Göteborg som den redan säljs i?

Standard

I Lund fanns den på Åhlens.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

I Norrköping på Media Markt.
    Halvvägs genom nu, så JÄVLA lovande!!!! Och det jag uppfattat av texterna, alltså... Kärlek! Som Jocke skrev för en tid sedan, det viktigaste han skrivit, känns som det.

Ut på löprunda nu med resten av plattan och nåt mer varv efter det. Kan blir ett par extra km känns det som
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem Taxmannen93s avatar
    Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Taxmannen93 Visa inlägg
    Någon som vet nån affär i Göteborg som den redan säljs i?
    Hittade den nu! säljs på Rocks i Göteborg

Standard

Lite trist att skivan "läcker ut" när det bara är två dagar kvar, men kul att ni som norpade ett ex verkar gilla det ni hör! Själv väntar jag nog tills på onsdag. Orkar inte riktigt röra mig in mot Lund för tillfället. Latheten vinner, den här gången.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

Sidan 30 av 57 FörstaFörsta ... 202122232425262728293031323334353637383940 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •