Alltså, hur kan folk vara så snabba på att "såga" låtar? Lever man sina liv så i övrigt?
Alltså, hur kan folk vara så snabba på att "såga" låtar? Lever man sina liv så i övrigt?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Fast hur du förstår/tar till dig låtar är inte universellt för alla. Jag gillade bara 3 låtar från JÄIRFM efter ett 10-tal genomlyssningar (Dom 3 första) och det är fortfarande dom enda tre jag tycker är bra på riktigt. Visst kan det till viss del bero på att jag inte lyssnat på dom andra tillräckligt. Men finner jag en låt tråkig så fortsätter den tyvärr vara det föralltid.
På samma sätt känner jag ganska snabbt vilka låtar från Tigerdrottningen jag kommer gilla. Nu är väl visserligen kanske inte 25-30 lyssningar "tidigt" då jag brukar lyssna på nya Kent-skivor på repeat under flera dagar.
Men som sagt, vi fungerar olika. Flera låtar på denna skivan kommer säker bli bättre/sämre med tiden. Den får helt enkelt utvisa hur bra skivan är i helhet. Röd växte till en favoritskiva efter cirka ett halvår, exempelvis. Jag tror denna har stor potential men det kommer med stor säkerhet finnas ett par låtar jag inte kommer ÄLSKA. Och vilka det är känner jag rätt fort.
Alltså... När gitarren... i... Den Andra Sidan... Drar igång så dör jag. Så otroligt jävla BRA!
Nu efter ett par lyssningar är jag dock övertygad om att skivan inte har ett endaste bottennapp. Något jag tyvärr tyckte förra skivan hade. Samtliga låtar är mellan Bra och Fantastiska!
Hade aldrig några större tvivel om albumet som helhet, de har aldrig sviket mig innan. Barnsliga tankar inom en så fort allt börjar, all denna positivitet som finns inom en som bara söker utlopp. Slutar bara med att man sitter i skräddarställning och bara ler. Ler och bara känner en enorm värme inom sig.
För varje sekund som passerar och för varje spår som passerar växer leendet.
Till slut, när allt är slut. Sitter man kvar och bara undrar: vad hände? varför? vad var det här?
Efter några minuter inser man att den där cyniska, kritiska och föraktande människan som bor inom en då och då är borta och man känner bara glädje. Vilket är en skön känsla.
känsla av frihet tyngre än sorg
Ute i iTunes
Trodde aldrig jag skulle säga detta; Men jag hoppas faktiskt denna ersätter MIDVH som avslutningslåt!
Älskar verkligen skivan! Har lyssnat igenom den hela från början till slut och tycker om alla låtarna. En majoritet av dem är också mer eller mindre fantastiska.
Vilken låt skulle ni vilja släppa som nästa singel? Själv röstar jag på "Var är vi nu". Så skön och vackert vemodig med en personlig och äkta text. Refrängen skulle även funka i de bredare lagren.