Sidan 41 av 57 FörstaFörsta ... 313233343536373839404142434445464748495051 ... SistaSista
Resultat 601 till 615 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #601
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg

    Jag menar nog mer som i att det ju är nåt som man reagerar/går igång på/ogillar när man lyssnar på en låt för första gången, och för mig är det nästan alltid melodierna som antingen träffar eller inte träffar mig först. Själva soundet är ju absolut relevant också, men jag menar bara att för mig personligen så lyssnar jag alla dagar i veckan hellre på en låt som har grymma melodier men kanske inte det mest tilltalande soundet än en som har kassa melodier men ett tilltalande sound. Självklart är det ju bäst om båda dessa aspekter är tilltalande så klart, men, som sagt...min fråga syftade på vad det är som man (tobbe non stop i detta fall) går igång på/ogillar först när man hör en ny låt.
    Ok! Jag har svårt att lyssna på en låt med en produktion som inte tilltalar mig...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  2. #602
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Jag gillar att J är förhållandevis ganska rak i sina samhällsåsikter i texterna.. Utan att dra för stora politiska växlar kan man nog konstatera att han inte röstar på Alliansen eller SD
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  3. #603
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Btw, beatet och synthbasen på Skogarna får mig att tänka på Do what U want (Gagas låt). Det är inte melodin, det är mer soundet och beatet liksom...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  4. #604
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Btw, beatet och synthbasen på Skogarna får mig att tänka på Do what U want (Gagas låt). Det är inte melodin, det är mer soundet och beatet liksom...
    Funderar på om synthbasen är gjord med Elektron Analog Four. Såg på Twitter att Martin hade en sån.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #605
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Btw, beatet och synthbasen på Skogarna får mig att tänka på Do what U want (Gagas låt). Det är inte melodin, det är mer soundet och beatet liksom...
    Robyns ' Dancing on my own' är den ju gaaaaaaanska lik första takterna.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #606
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De allra bästa låtarna förstod jag typ 1 år efter hur bra de är, därför ger jag mig inte på sådana utdömningar. Inte innan förrän man känner en låt på riktigt kan man döma den anser jag, dvs det går inte att känna tidigt.
    Jag dömer framför allt aldrig ut en låt innan jag hört den live...

    Citat Ursprungligen postat av (parantes) Visa inlägg
    Alltså... När gitarren... i... Den Andra Sidan... Drar igång så dör jag. Så otroligt jävla BRA!
    Jag kan inte göra annat än att hålla med!!!

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Helt enig med dig. Skulle vilja tillägga att det här kan vara den mest genuina (minst tillgjorda/pretentiösa) skivan sedan perioden Verkligen-Isola-Hagnesta Hill. Det är precis vad jag har saknat hos Kent sedan dess. En känsla av att musiken är från hjärtat.
    Ja så känns det för mig också!

    I övrigt är jag inte i det stadiet att jag kan skriva nåt konstruktivt ännu. Den går på repeat och jag har fått mina första rysningar i hela kroppen med allt det innebär!
    EDIT: Jag känner att jag var lite otydlig. jag tycker alltså om den så pass mycket att jag inte riktigt kan uttrycka mig artikulerat...
    Senast redigerat av -hulda- den 2014-04-30 klockan 16:55.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  7. #607

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Har sugit på det något dygn nu, kan gärna slänga ur mig det så får man se om man ångrar sig i framtiden...

    Men, det här 'Tigerdrottningen' är antagligen det bästa och mest kompletta album jag har i min skivsamling!!!
    Alla artister, samtliga genrer...
    Inte en svaghet. Så sjukt bra låtar. Komposition, melodier och harmonier. Texterna. Så mycket hjärta. Så mycket känslor.
    Håller med! Det kanske är för tidigt att säga men jag tror det här toppar Isola och det trodde jag aldrig skulle ske.
    Från kalla krig till varma vintrar svarta hål

  8. #608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag kan ju liksom inte rå för att jag älskar hur kent lät de första åren och jämför jag det nya med det som jag verkligen älskar så känner jag inte att det nya är lika bra. Därmed inte sagt att det inte finns undantag, jag gillar verkligen Mörkret, det kändes som att jag hittade tillbaka till kent, jag har sagt det förr och jag säger det igen, Tänd på är fantastisk, den bästa melodin på de senaste tio åren. Och ingen kunde röra oss älskar jag också. Förra plattan hade låtar och ett sound i kombination som träffade mitt i prick men Tigerdrottningen är för mycket elektro, synthar, beats etc för mig, jag föredrar gitarrer (el som ackar) framför synthar och det är sån jag är, skulle jag göra en egen platta skulle det vara en gitarrsdriven platta eller en klassisk trummor, bas, gitarr-sättning för det är vad jag gillar

    Allt kan inte falla alla i smaken och jag gnäller inte nu, jag försöker bara förklara hur jag känner och vilket sound jag verkligen älskar
    Sista låten "Den andra sidan" är ju en klassisk kentlåt där textmelodin t.o.m. påminner starkt om den i "Längtan skala 3:1". Outrot är ju som en underbar mix av "Visslaren", "Vi kan väl vänta tills imorgon" och annat kentgodis. Den måste du väl vara nöjd med?
    Från kalla krig till varma vintrar svarta hål

  9. #609
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Gillade den mycket redan innan, men La Belle Epoque har växt ännu större i sitt albumsammanhang för mig.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  10. #610
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Sweden Karlskrona
    Inlägg
    15

    Standard

    Så himla bra skiva Kent.

    Tack för att ni gör så fantastisk musik och texter.

    Enda negativa är omslaget som är av papp. Precis likadant med Håkan Hellströms skiva förra året. Ok lite bättre omslag eftersom Kent skivan ligger i ett separat pappfodral och inte instucken i pappret. Det gjorde inte hellströms skiva. Det blir ju lätt repor på skivorna menar jag. Har verkligen Universal Music inte mer pengar att göra "riktigt" omslag med plast och allt?

  11. #611
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    11

    Standard

    Men släng åt Jocke en peng så han kan byta stad då om det är så jävla eländigt i Sthlm.

  12. #612
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ujnikol Visa inlägg
    Men släng åt Jocke en peng så han kan byta stad då om det är så jävla eländigt i Sthlm.


    <tio eländiga tecken>
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #613
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    21

    Standard

    Den andra sidan, Herregud vilken jävla hit! Sista 3 min vill man aldrig ska ta slut. Vill bara höra slingan om o om igen! Bästa Kent-soundet sedan Kungen är död. Eller som Torbjörn Camnérus skrev i Eskilstuna Kuriren "2.20 in i Den Andra Sidan fattar Samis gitarr eld. #sami
    Senast redigerat av pe_ppe den 2014-04-30 klockan 18:19.

  14. #614

    Standard

    Efter en sisådär 3-4 genomlyssningar sitter allt otroligt bra - det finns inte en enda tråkig stund, och det känns dessutom som att plattan kommer växa, åtminstone för min del. Hittills kan jag inte peka ut någon klar favorit. Körandet är underbart. Produktionen är underbar. Melodierna... gör mig bara avundsjuk, men på ett bra sätt. Jag gillar även att texterna är rakare. Det var nytt. Har ärligt talat inte mycket mer att säga än att låtarna ger mig ett enormt låtskrivardriv, och sånt välkomnas alltid! Sen var det kul att se Jockes kommentarer på låtarna i expressen.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  15. #615
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Sen var det kul att se Jockes kommentarer på låtarna i expressen.
    Kan du länka till expressen/jockes utlåtande?

Sidan 41 av 57 FörstaFörsta ... 313233343536373839404142434445464748495051 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •