Jag gillar att J är förhållandevis ganska rak i sina samhällsåsikter i texterna.. Utan att dra för stora politiska växlar kan man nog konstatera att han inte röstar på Alliansen eller SD
Btw, beatet och synthbasen på Skogarna får mig att tänka på Do what U want (Gagas låt). Det är inte melodin, det är mer soundet och beatet liksom...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag dömer framför allt aldrig ut en låt innan jag hört den live...
Jag kan inte göra annat än att hålla med!!!
Ja så känns det för mig också!
I övrigt är jag inte i det stadiet att jag kan skriva nåt konstruktivt ännu. Den går på repeat och jag har fått mina första rysningar i hela kroppen med allt det innebär!
EDIT: Jag känner att jag var lite otydlig. jag tycker alltså om den så pass mycket att jag inte riktigt kan uttrycka mig artikulerat...
Senast redigerat av -hulda- den 2014-04-30 klockan 16:55.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Från kalla krig till varma vintrar svarta hål
Gillade den mycket redan innan, men La Belle Epoque har växt ännu större i sitt albumsammanhang för mig.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Så himla bra skiva Kent.
Tack för att ni gör så fantastisk musik och texter.
Enda negativa är omslaget som är av papp. Precis likadant med Håkan Hellströms skiva förra året. Ok lite bättre omslag eftersom Kent skivan ligger i ett separat pappfodral och inte instucken i pappret. Det gjorde inte hellströms skiva. Det blir ju lätt repor på skivorna menar jag. Har verkligen Universal Music inte mer pengar att göra "riktigt" omslag med plast och allt?
Men släng åt Jocke en peng så han kan byta stad då om det är så jävla eländigt i Sthlm.
Den andra sidan, Herregud vilken jävla hit! Sista 3 min vill man aldrig ska ta slut. Vill bara höra slingan om o om igen! Bästa Kent-soundet sedan Kungen är död. Eller som Torbjörn Camnérus skrev i Eskilstuna Kuriren "2.20 in i Den Andra Sidan fattar Samis gitarr eld. #sami
Senast redigerat av pe_ppe den 2014-04-30 klockan 18:19.
Efter en sisådär 3-4 genomlyssningar sitter allt otroligt bra - det finns inte en enda tråkig stund, och det känns dessutom som att plattan kommer växa, åtminstone för min del. Hittills kan jag inte peka ut någon klar favorit. Körandet är underbart. Produktionen är underbar. Melodierna... gör mig bara avundsjuk, men på ett bra sätt. Jag gillar även att texterna är rakare. Det var nytt. Har ärligt talat inte mycket mer att säga än att låtarna ger mig ett enormt låtskrivardriv, och sånt välkomnas alltid! Sen var det kul att se Jockes kommentarer på låtarna i expressen.
Þú söngst til mín svo hljótt...
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com