Sidan 38 av 57 FörstaFörsta ... 282930313233343536373839404142434445464748 ... SistaSista
Resultat 556 till 570 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #556
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bernard Sumner Visa inlägg
    Älskar verkligen skivan! Har lyssnat igenom den hela från början till slut och tycker om alla låtarna. En majoritet av dem är också mer eller mindre fantastiska.

    Vilken låt skulle ni vilja släppa som nästa singel? Själv röstar jag på "Var är vi nu". Så skön och vackert vemodig med en personlig och äkta text. Refrängen skulle även funka i de bredare lagren.
    Som singel hade jag velat ha helt fantastiska.... MIRAGE!

  2. #557

    Standard

    Pianoslingan i Svart Snö gör mig gråtfärdig. Den talar till mig, jag blir nästan chockad av hur djupt den berör mig. För tillfället favoritlåten, tillsammans med Innan himlen faller ner och Skogarna.


    det går över, det går över, det går aldrig över

  3. #558
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Känns som denna är i klass med JÄIRFM och TTS, dvs bra men långt ifrån R:Ö-D
    Tycker sista låten är den bästa avslutningslåten sen röd.
    Du och jag

  4. #559
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Jag måste ha texterna innan jag kan göra en bra bedömning känner jag...
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  5. #560
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Jag är så glad att även dom långsamma låtarna är bra. Det gör att jag klarar av att lyssna på skivan i helhet!

  6. #561
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    "Den andra sidan", "Mirage" och "Godhet" är de allra, allra största favoriterna hos mig. Alla tre är omänskligt bra. Sådana där låtar som öppnar upp hela ens tillstånd. Om det sorgset vackra i "Svart snö" och "Simmaren" berör starkt, så närmast angriper "Den andra sidan" mig med liknande känslor.

    De enda tre låtarna, vilka jag ändå gillar, som inte når helt innanför är "Var är vi nu?", "Skogarna" och "Allt har sin tid". Hittills det vill säga.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  7. #562
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    "Den andra sidan" kan bli en ny 747, men inte ersätta MIDVH. MIDVH har det där lyckligt explosiva över sig som ingen annan kentlåt har och som en konsert måste avslutas med.
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  8. #563
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Vilken underbar skiva! Älskar den! Längtar till 10 maj!
    ...Svarta tysta tårar...


  9. #564
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Varför heter skivan Tigerdrottningen?
    (några teorier från er som hört den?)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  10. #565
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Sitter i bilen på väg till jobbet och skriver detta.. Don't sweat it.. Jag är på en rastplats .

    Lyssnar på skivan via Spotify. Plötsligt hörde jag samma låt igen.. Wtf, hade Spotify slarvat med låtordningen? Nej. Det var jag som hade på shufflefunktionen.. Hmpf..

    Hur som helst så älskar jag skivan hittills! Kul att få höra Rhodes-elpianot så mycket! Är det Markus som spelar? Vet att J skrev att han skrivit stor del (allt?) av skivan med den, men har för mig att Markus brukar lägga keyboardräkorna på skivorna.

    Förbonklat bra jobbat med skivan, kent!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #566
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Varför heter skivan Tigerdrottningen?
    (några teorier från er som hört den?)
    Har så klart teorier, men återkommer gärna om det.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #567
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Sitter i bilen på väg till jobbet och skriver detta.. Don't sweat it.. Jag är på en rastplats .

    Lyssnar på skivan via Spotify. Plötsligt hörde jag samma låt igen.. Wtf, hade Spotify slarvat med låtordningen? Nej. Det var jag som hade på shufflefunktionen.. Hmpf..

    Hur som helst så älskar jag skivan hittills! Kul att få höra Rhodes-elpianot så mycket! Är det Markus som spelar? Vet att J skrev att han skrivit stor del (allt?) av skivan med den, men har för mig att Markus brukar lägga keyboardräkorna på skivorna.

    Förbonklat bra jobbat med skivan, kent!
    Det står keys även på Jocke så det är nog chans att det är han.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  13. #568
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    (jag vaknade kl 5 i morse och ville inte somna om, verkar det som)
    Att premiärlyssna nya kent i de ljuva gryningstimmarna visade sig vara väldigt speciellt.
    Nivån, känslan, kvaliteten är så jämn att jag nästan blir lite orolig, att det är ett svaghetstecken ... (somliga må uppfatta Kent som Sveriges tråkigaste band och album 11 kan mycket väl vara det fulländade exemplet när det kommer till jämnt monumental nivå, vilket någon säkert kan förvränga till tråkighet)
    För just nu känns musiken bara så givet BÄST!!!
    Varför känner jag så?
    - Värmen är så påtaglig (i allt från instrumenteringen, sången, texterna till evigheten).
    - Texterna är mer direkta (än vad kent brukar vara) och det funkar verkligen på mig (den textblinde namokab blir berörd på ett sätt som han aldrig brukar bli).
    - Dynamiken och balansen är för mig en viktig aspekt i musiken och här känns det som om Jocke har överträffat sig själv. Om något blir för elektroniskt, monotont eller poppigt/rockigt kan det kännas tråkigt (samtidigt som viss monotoni är skön). Här tycker jag att många låtar är slående exempel på balans mellan ytterligheterna: små tempoökningar, dynamiska ljudlekar i Var är vi nu?, Allt har sin tid, Innan himlen faller ner, Den andra sidan, Mirage
    - Helheten (den som Röd är så uppskattad för) behöver jag knappast utveckla närmare. Textinnehåll, låtordning/övergångar.

    Hoppas att det inte är nyhetens behag, men just nu känns det här som Kents mest helgjutna album (och då vill jag inte ens ge mig in på att ge mig på de tidigare albumen i någon sorts utstuderad jämförelse).

    Tack Kent för att ni aldrig slutar att överprestera!

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Har så klart teorier, men återkommer gärna om det.
    Själv är jag lite inne på motsatsförhållandet mellan kvinnligt och manligt (och andra dubbla bottnar som återkommer tematiskt).
    Att det är så mycket tjejröster/körer på skivan är lite talande i det här sammanhanget (och en charmig del av albumets dynamik).
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  14. #569
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Det blev som jag trodde baserat på LBE och Skogarna. En stor jävla besvikelse, jag hade förhoppningar eftersom jag gillade JÄIRFM så mycket men nä, en besvikelse. Slutet på Den andra sidan är det närmaste riktiga kent plattan kommer men resten, nej tyvärr. Men ja, alla kan inte tycka likadant och de flesta verkar ju gilla det och det är väl kul. Jag är väl den enda då som är besviken på soundet. Dessutom fick jag inte direkt feeling av låtarna heller vilket var lite synd, det var inte den här wow-känslan liksom.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #570
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    (jag vaknade kl 5 i morse och ville inte somna om, verkar det som)
    Att premiärlyssna nya kent i de ljuva gryningstimmarna visade sig vara väldigt speciellt.
    Nivån, känslan, kvaliteten är så jämn att jag nästan blir lite orolig, att det är ett svaghetstecken ... (somliga må uppfatta Kent som Sveriges tråkigaste band och album 11 kan mycket väl vara det fulländade exemplet när det kommer till jämnt monumental nivå, vilket någon säkert kan förvränga till tråkighet)
    För just nu känns musiken bara så givet BÄST!!!
    Varför känner jag så?
    - Värmen är så påtaglig (i allt från instrumenteringen, sången, texterna till evigheten).
    - Texterna är mer direkta (än vad kent brukar vara) och det funkar verkligen på mig (den textblinde namokab blir berörd på ett sätt som han aldrig brukar bli).
    - Dynamiken och balansen är för mig en viktig aspekt i musiken och här känns det som om Jocke har överträffat sig själv. Om något blir för elektroniskt, monotont eller poppigt/rockigt kan det kännas tråkigt (samtidigt som viss monotoni är skön). Här tycker jag att många låtar är slående exempel på balans mellan ytterligheterna: små tempoökningar, dynamiska ljudlekar i Var är vi nu?, Allt har sin tid, Innan himlen faller ner, Den andra sidan, Mirage
    - Helheten (den som Röd är så uppskattad för) behöver jag knappast utveckla närmare. Textinnehåll, låtordning/övergångar.

    Hoppas att det inte är nyhetens behag, men just nu känns det här som Kents mest helgjutna album (och då vill jag inte ens ge mig in på att ge mig på de tidigare albumen i någon sorts utstuderad jämförelse).

    Tack Kent för att ni aldrig slutar att överprestera!
    Så här har jag känt från början! Du sätter ord på väldigt många av mina tankar och känslor inför nivån det här albumet har.
    Har inte velat ta upp det. Den där oron, för jag tycker ju att det är så otroligt bra. Är man "partisk"/överentusiastisk/naiv?
    Jag närmar mig mer och mer att den faktiskt inte har de där svagheterna man befarat att man ska "upptäcka". Tiden får visa hur den håller sig.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 38 av 57 FörstaFörsta ... 282930313233343536373839404142434445464748 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •