Och jag får väl vänta tills CDON skickar. Och det är inte ens ett alternativ att fundera på att köpa ett extra ex eftersom det just nu inte finns NÅGON affär som säljer fysiska skivor i den här stan. (utom statoil då...)
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Den har inte "Läckt".
Det är flera olika butiker som på eget initiativ beslutat att tidigarelägga releasedatum
De började sälja den så fort de fick in den, vilket de inte har rätt att göra.
Detta händer pga att skivbolaget måste skicka ut de fysiska albumen till butik ett par dagar i förväg så de finns i butikens lager på releasedatum.
För oss innebär det att all försäljning som sker måndag och tisdag inte räknas med på nästa veckas topplista eftersom skivförsäljningen räknas från onsdag till onsdag.
Det är därför många skivor släpps på onsdagar.
För att få en hel veckas försäljning att räkna in mot topplistan.
Men detta har varit en issue så länge jag kan minnas så jag är varken förvånad eller irriterad.
Nuförtiden är problemet inte lika stort eftersom de flesta streamar sin musik.
Men om du som artist fortfarande säljer en hel del fysiska ex så kan det bli så att du (en aning orättvist) tappar placeringar på listan pga de uteblivna registrerade försäljningarna.
Pengar får man förstås från denna försäljning ändå, men topplistan vill alla artister & skivbolag ligga högt på inte bara för att det är koolt utan för att det också genererar större exponering, mer plats i butik och därigenom merförsäljning.
Just so you know.
Kul som fan att ni gillar det ni hör!
Tack.
Ok, jag älskar alla Kentskivor. Vissa ganska mycket mer än andra. På alla har man snabbt hittat någon låt som känns lite mäktigare som lyssningen av albumet vidare kretsar kring. Som man utgår ifrån och utforskar sig vidare ifrån. Det har nog aldrig varit förstasingeln, utan tex låtar som Elefanter, Sjukhus, Petroleum, Den Döda Vinkeln, Ismael, Kungen är död, Socker etc etc.
Nu har jag ingen sådan låt. För plattan känns FULL av dem!!
Visst, nu har vi fått lite förhandsteasar förra veckan, men ändå, ett Kentalbum har tidigare aldrig känts så SJÄLVKLART som detta från första lyssningarna!!
Det är så mycket visdom, hjärta, känslor, kärlek, omtanke, uppoffring, idéer... Jag behöver väl inte nämna politik?
Men, allt baserat på väldigt mycket mänsklighet.
Texterna kommer jag garanterat att återkomma till.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Att den släpps i förväg verkar snarare vara undantag än regel i.a.f.
(varken Åhléns Skanstull eller Mediamarkt i Gallerian Hamngatan sålde ikväll 28/4; den senare hävdade t.o.m. med att de inte släpper före releasedatum, men det verkar inte vara någon generell Mediamarkt-regel...)
Låter väldigt lovande det ni "lyckostar" skriver och jag kan nästan ana vad ni menar; smakproven känns väldigt... helgjutna (för att välja ett känslomässigt neutralt ord). Så här spänt förväntansfullt har det inte känns inför ett Kentsläpp sedan ... Ja, när fick vi fyra utsökta små smakprov senast?
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Once you've sought the path of revenge
There's no way to stop
And the more I try to hurt you the more that it hurts me
Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips
Jag ringde också runt, typ överallt i göteborg. Rocks sa på onsdag, ja allla sa att även om dom har den får vi inte sälja den föräns på onsdag. Bra att dom flesta sköter sig. Jag håller mig tills den släpps imorn vid midnatt. Längtar!!!!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Så sant! Topplåtar allihop! Undrar om vi inte har körsångarna att tacka för mycket av energin. Alltså - inte en tråkig minut! Texterna är också allmänt inspirerade och öppenhjärtiga, tycker jag. Vissa är politiska, andra beskriver mer känslor kring att spela roller, fly och bortse från vem man var eller egentligen är.
Kan bli en klassiker!
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Sticket i "Svart snö". MVG.
Jag är väldigt nyfiken på hur själva inspelningen av plattan var. Svårare eller till och med lättare än JÄIRFM?
Once you've sought the path of revenge
There's no way to stop
And the more I try to hurt you the more that it hurts me
Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips
Jag beställde min skiva idag från CDON. Är skivan i digipack? För man fick inte möjlighet att välja så jag hoppas på det.
Jag tycker det är samma hype här varje gång kent släpper nytt. Jag är nog inställd på att kent gjort ett album som efter några år förmodligen inte är bättre än de flesta andra album de gjort.
Smakproven från JÄIRFM har överlag gjort ett större intryck på mig än de fyra låtar vi har hört nu men å andra sidan spelade kent ut sina starkaste kort då.
Svart snö är ju en ljuvlig självklar kenttitel så den är jag mest nyfiken på för stunden.
Hoppas för övrigt på lite gitarr, det var länge sen nu kent och ni har ett väldigt fint gitarrsound.
Släpper kent någon mer singel? Någon musikvideo eller något annat framträdande? Många frågor nu, dan-innan-dan.