Sidan 10 av 34 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #136
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Det kanske nu det är dags att sluta lyssna på kent.
    Fan, känns som de börjar göra allt för att sälja.
    De föll som alla andra.

    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då deras kommande skiva kommer att finnas i var och vartannat hem?
    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då deras kommande singel kommer snurra oavbrutet på radio- och tv-stationer?
    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då singeln kommer att spelas på dansgolven?
    Lovar du det?

    Hej då!

  2. #137
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Alltså jag förstår att man vill släppa något speciellt, men varför ska det vara någonting som kostar några tusenlappar?
    Mobiltelefoner är sällan billiga.
    Dock så brukar man väl kunna spara några lax om man tecknar upp sig för något tvåårigt slavkontrakt med mobiloperatörerna.

  3. #138
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Åh, nej Kent har blivit kapitalistiska monster =(... Dags att sluta lyssna på dem, de håller inte på med konst längre för nu är det bara pengar det handlar om. Känslorna är borta, tänkandet likaså. Kommersialismen är det enda som finns kvar.

    Är det allvarligt någon som bryr sig om det här? Jag behöver en ny mobil och kommer inte tveka att köpa den som släpps 17/10 med skivan (hoppas bara att live-materialet släpps till den också). Tycker inte att de sålt sig på något sätt, tror bara att det är ytterligare ett sätt att positionera sig på, och så borde man tänka på att konstnärerna i Kent också är människor och behöver pengar för att leva som alla andra. Det är ingen idiell förening de har grabbarna, allt de producerar är för att tjäna pengar. Och att de sedan gör det på ett väldigt proffsigt och fint sätt är en annan sak, att de gör lite av världens bästa musik med de vackraste texterna gör inte saken sämre. Men tror absolut inte att det faktumet kommer ändras bara för att de har inlett ett samarbete med SonyEricsson...

    Så egentligen förstår jag inte vad alla klagar över?

  4. #139
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    11

    Standard Blogg?

    Alltså, orkar inte lusläsa alla inlägg men är det någon som kan förklara detta:

    "...access till bloggen på wap-portalen Max 500"

    Vadå blogg? Vems? Ska de börja blogga? Kan man få nån slags lättare connection med sin egen blogg, eller vad menas?

  5. #140
    Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Norrköping, Sweden.
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Åh, nej Kent har blivit kapitalistiska monster =(... Dags att sluta lyssna på dem, de håller inte på med konst längre för nu är det bara pengar det handlar om. Känslorna är borta, tänkandet likaså. Kommersialismen är det enda som finns kvar.

    Är det allvarligt någon som bryr sig om det här? Jag behöver en ny mobil och kommer inte tveka att köpa den som släpps 17/10 med skivan (hoppas bara att live-materialet släpps till den också). Tycker inte att de sålt sig på något sätt, tror bara att det är ytterligare ett sätt att positionera sig på, och så borde man tänka på att konstnärerna i Kent också är människor och behöver pengar för att leva som alla andra. Det är ingen idiell förening de har grabbarna, allt de producerar är för att tjäna pengar. Och att de sedan gör det på ett väldigt proffsigt och fint sätt är en annan sak, att de gör lite av världens bästa musik med de vackraste texterna gör inte saken sämre. Men tror absolut inte att det faktumet kommer ändras bara för att de har inlett ett samarbete med SonyEricsson...

    Så egentligen förstår jag inte vad alla klagar över?

    Nope inte jag heller, visst att de tjänar som sjutton när försäljningen går i höjden, men påverkar det musiken? Tror jag inte.
    De får tjäna precis hur mycket pengar de vill, Psykbunkern var väl inte direkt gratis att köpa kan jag tänka mig! Dock blev väl många förvånade när man släppte Den Döda vinkeln som singel utan b-sidor, de har ju sagt att ett band är slut när man bara släpper en singel för att sälja!
    Hold on before it's too late

  6. #141
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Är det inte ganska konstigt att ska man få tillgång till live-materialet (vilket alla vill) så är man tvungen att köpa en mobil för några tusenlappar mellan en viss datumperiod..?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  7. #142
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cjvhb Visa inlägg
    Nope inte jag heller, visst att de tjänar som sjutton när försäljningen går i höjden, men påverkar det musiken? Tror jag inte.
    De får tjäna precis hur mycket pengar de vill, Psykbunkern var väl inte direkt gratis att köpa kan jag tänka mig! Dock blev väl många förvånade när man släppte Den Döda vinkeln som singel utan b-sidor, de har ju sagt att ett band är slut när man bara släpper en singel för att sälja!
    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Är det inte ganska konstigt att ska man få tillgång till live-materialet (vilket alla vill) så är man tvungen att köpa en mobil för några tusenlappar mellan en viss datumperiod..?
    När de släppte Den döda vinkeln som singel utan B-sidor var själva bandet på semester och då passade BMG på att släppa den som singel utan att invänta svar från bandet om det var ok eller inte. Om bandet inte haft semester och de haft mer att säga till om hade det inte hänt. Samma sak tror jag gäller Coca-cola versionen av Dom andra (med Vintervila som B-sida som vanliga singeln).

    IS: Att de gör så att man får tillgång till live-materialet under en viss tidsperiod är antagligen för att de under den här perioden vill att det ska sälja mer, de hoppas helt enkelt på att folk ska passa på att köpa ny mobil för att kunna få tillgång till livematerialet.

  8. #143
    Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Norrköping, Sweden.
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    När de släppte Den döda vinkeln som singel utan B-sidor var själva bandet på semester och då passade BMG på att släppa den som singel utan att invänta svar från bandet om det var ok eller inte. Om bandet inte haft semester och de haft mer att säga till om hade det inte hänt. Samma sak tror jag gäller Coca-cola versionen av Dom andra (med Vintervila som B-sida som vanliga singeln).
    Nice och veta, jamen dåså, inget o klaga på
    Hold on before it's too late

  9. #144
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Ringsignal - Okej
    Teman till mobilen - Okej
    Mobil - Hmmm, okej då. U2 iPoden var ju faktiskt snygg.
    Exlusivt livematerial endast i mobilen - ALDRIG OKEJ!!!

    Fy fan vad besviken jag blir, inte över mobilen utan över livematerialet. Pinsamt kent. Pinsamt.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  10. #145
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Det kjennes ut som de tar et skritt i feil retning.. Men de prøver vel bare å følge med i tiden, det selges jo mindre og mindre CDer nå. De fleste (og spesielt de yngre) laster ned mye av musikken. Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe en sånn telefon, holder meg til Nokia.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  11. #146

    Standard

    Verkar vara riktigt jävla många lurar som ska krängas om var 100:e är signerad. Jag kan lätt tänka mig att införskaffa en om den går att få via 3 så man kan förnya och byta upp sitt abonnemang. Annars blir det lite knivigt.

  12. #147
    Medlem Jajjas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    288

    Standard

    Hmm, varför blir alla så negativa så fort kent gör ngt "oväntat"!
    Köp inte mobilen om ni inte vill, köp den om ni vill valet är fritt.

    Kan inte tänka mig att dom tex proppar en mobil med exklusiva låtar som bara går att få tag på om man köper mobilen.

    Antagligen så kommer dom i såfall som b-sidor eller att man få köpa dom genom download, men kanske inte på direkten.

    Man får väl hoppas att nya skivan är bra för det är väl det viktigaste

  13. #148
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    *förminskar allt till ett skämt*

  14. #149
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det här forumet handlar inte om depeche så det kanske är därför...? förövrigt gjorde ju dom mp3spelare med depeche mode-loggor på som gick sönder efter typ sådär...en månad eller något. haha (off topic, whatever)
    Jag menade inte på det här forumet lilla du.

  15. #150
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard De blev som dom andra.

    Deras självständighet tynade bort mer och mer med åren och nu känns det även som de sålde sin sista värdighet till ett mobilföretag. Det är nu de ska börja mjölka kossan.
    Både kent och Sony Ericsson vet att mobiltelefonerna kommer sälja som smör och att det är en bra marknadsföring.

    De som gjorde kent till kent var att de var lite frånvarande och mystiska i media och höll tyst om det mesta. Kändes inte som att de höll sig till sin trogna konst för deras ekonomis skull. Men nu, jag vet inte.

    Nu fattas de bara att de blir lika folkkära som till exempel Carola och ställer upp i melodifestivalen.

    Vart tog Indie bandet från Eskilstuna vägen, ingen har sett av dem på år och dagar.

Sidan 10 av 34 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •