Sidan 9 av 34 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #121
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det här forumet handlar inte om depeche så det kanske är därför...? förövrigt gjorde ju dom mp3spelare med depeche mode-loggor på som gick sönder efter typ sådär...en månad eller något. haha (off topic, whatever)

  2. #122
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flicka med pärlörhänge Visa inlägg
    Ny ipod?? Snälla, berätta mer? Jag tänker köpa en, har slarvat bort min gamla och hur ska jag då hinna lyssna på Kents nya skiva? Fattar ni plågan...
    http://macworld.idg.se/2.1038/1.119014
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #123
    Nybörjare MaxiiMs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HÄR!
    Inlägg
    39

    Standard

    Fortfarande ingen som tycker det är konstigt att LIVE-MATERIAL följer med en utav telefonerna. Kent, som vart emot allt som heter live, beslutar sig helt plötsligt för att släppa något sorts live-material i en sketen telefon..WTF?!
    - Kan du göra en 360-kickflip?
    - Nemas Problemas!

  4. #124
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Jo, man undrar ju vad det är för nån sorts live-material. Kanske från Turne 19..? Video, mp3..?

    Men jag håller med dig, rätt knepigt när dom varit så emot det förut...och när dom väl släpper det så släpper dom det på en telefon där man verkligen får det bästa ljudet...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  5. #125
    Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    2 597

    Standard

    Jag tycker det är en väldigt... jobbig, nyhet. Det är väl roligt på sitt sätt, men samtidigt känns det lite "sellout".
    Å andra sidan har det startat en ny tankegång hos mig; är det nu jag ska passa på att byta bort min (förvisso högt älskade) nokia 3510i ? Det är ett svårt beslut, och just idag är jag arg på dem för att släppa en sådan nyhet ner i knät på mig. Usch.

  6. #126
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag ser att kent fyller på med ytterligare en filmreferens:
    – Vi fick ett erbjudande som vi inte kunde tacka nej till.
    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Självklart är det pengarna som har fällt avgörandet, och det verkar som om kent vill vara ärliga och säga det med referensen till Gudfadern.
    Eller så svarade dom bara så utan att refera till nån film och utan nån längre betänketid. Allt dom säger är inte utstuderat direkt...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  7. #127

    Standard

    Känslan att dom säljer sig går ju inte att undkomma. Däremot tänker jag inte ta till strid i detta moralens krig mellan att sälja sig eller att inte sälja sig. Skit samma.

    Men viss kan jag förstå det som roos säger i pressmeddelandet. Dom hakar på utvecklingen. Även om det kanske är lite sent med just mobiltelefonerna.

    Fast.. "Kent ser mobiltelefonen som en viktig bärare av musik". Det där tycker jag låter endast löjligt. Det finns många saker som är betydligt "viktigare" bärare utav musik än en mobiltelefon. Mobilen måste väl ändå komma ganska långt ner på den listan.

  8. #128
    Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Norrköping, Sweden.
    Inlägg
    48

    Standard

    jag ser det mer som en kul idé, varför inte liksom!
    Människor är alltid i behov av ny mobil och Ericsson gör ju alltid bra lurar så ska man nu köpa en ny mobil och kent nya album varför inte slå två flugor i en smäll

    lite fundersam dock jag med på det där angående live material :O vad har hänt! :P
    Hold on before it's too late

  9. #129
    Medlem forsbergs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Kungsängen, Sweden.
    Inlägg
    1 502

    Standard

    dehär trodde man ju inte :P undrar också vad livematerialet är...

  10. #130
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Om det nu intresserar någon så skiter jag i telefonen och väntar på nya iPodarna som släpps imorn.

    Tänkte på Jocke som sa på nåt program med Per Sinding Larsen runt dojd-släppet att han kanske skulle blivit reklamtecknare eller nåt om han inte lyckades inom musiken men att det tog emot mycket att säga det idag. Dessutom har han klagat över U2-iPoden och tyckt det var löjligt...

    Jaja..........
    Har han gjort det?
    Du är ju det här ÄNNU mera pajasfasoner än vad det först verkade.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #131
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    pleeeease curryburry och plague, med kommersiell menar man mer att något som är mest till för att dra in en massa pengar än något annat... i alla fall menar jag och dom jag har pratat med så. sen om ni ser på kent som ett sånt band/en sån produkt så kör hårt om ni så gärna vill
    Köp då en skapligt bra ordlista och slå upp ordet.
    Eller så kollar du här och får några svar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #132
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Det kanske nu det är dags att sluta lyssna på kent.
    Fan, känns som de börjar göra allt för att sälja.
    De föll som alla andra.

  13. #133
    Smygare
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1

    Standard Sell out

    Ha..ha...om detta är sant så förstår jag killarna. Dock så får de räkna med att försvinna från den seriösa musikscenen. Det är inte trovärdig konst att blanda in minst sagt högkapitalistiska företag. Skall Jocke ge sina ord åt ett multinationellt bolag???...låter inte realistiskt.

  14. #134
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av singsong Visa inlägg
    Ha..ha...om detta är sant så förstår jag killarna. Dock så får de räkna med att försvinna från den seriösa musikscenen. Det är inte trovärdig konst att blanda in minst sagt högkapitalistiska företag. Skall Jocke ge sina ord åt ett multinationellt bolag???...låter inte realistiskt.
    Jag kan då meddela att det har han gjort sedan han skrev på för BMG(vilka nu har slagits samman med Sony Music).
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #135
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    8 289

    Standard

    Alltså jag förstår att man vill släppa något speciellt, men varför ska det vara någonting som kostar några tusenlappar?

Sidan 9 av 34 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •