Sidan 11 av 34 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #151
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då deras kommande skiva kommer att finnas i var och vartannat hem?
    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då deras kommande singel kommer snurra oavbrutet på radio- och tv-stationer?
    Lovar du att sluta lyssna på bandet, då singeln kommer att spelas på dansgolven?
    Lovar du det?

    Hej då!
    Vad har jag för anledning att lova dig någonting sådant?

  2. #152
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    varför är alla så neråt åt att kent har ändrat sin inställning?


  3. #153

    Standard

    ... håll i hattarna...

    ... snart kommer den!


  4. #154
    Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Norrköping, Sweden.
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pico Visa inlägg
    ... håll i hattarna...

    ... snart kommer den!
    haha ...
    Hold on before it's too late

  5. #155
    Medlem forsbergs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Kungsängen, Sweden.
    Inlägg
    1 502

    Standard

    haha snyggt!

  6. #156
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    ey, gör den vit,och typ.... i dendär yttersta ringen ska det vara en röd ring, och så ska den knappen i mitten vara röd, så blir det ju nålens öga rakt av
    meningslösa, menigslöösa

  7. #157
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    21

    Standard

    Usch och fy fan för jantelagspack.

    Folk klagar när regler för nedladdning av musik blir hårdare och de klagar ännu mer när band gör andra saker för att tjäna pengar istället för uteblivna skivintäkter. De har inte 9 till 5 jobb som du och jag, de tjänar pengar på sin musik. Exakt hur de gör detta ger jag fan i sålänge musiken är bra, det borde ni också göra.

    Fy fan vad ni är vidriga.

  8. #158

    Standard

    *Det fanns ett band som skrev enkel och ärlig musik för en enkel och ärlig publik.

    *Ett band som spelade och sjöng om hur vårt samhälle förändrats utan politiska övertoner eller övertydliga pekpinnar.

    *Det fanns ett band som gjorde en grej av att deras turné inte skulle vara nerlusad med sponsorskyltar utan tvärtom fri från reklam och sponsorer till förmån för det arrangemang av social samvaro en konsert kan vara.

    *Det fanns ett band som visade att man inte nödvändigtvis var tvungen att sitta i varenda jävla tv-soffa eller förekomma på varenda jävla premiär för att nå ut till människor med sin musik.

    *Det fanns, kort och gott, ett band som visade att det finns en annan väg.

    Ej mer.

    Om Kent hade gjort det här för 10 år sen när framtida ekonomiska och materiella förutsättningar var allt annat än hugget i sten hade jag förstått det. När man sedan länge befinner sig bortanför de ekonomiska realiteternas problematik blir det bara så jävla sorligt att de måste bli som de andra.

    Frågan är om det är värt 10 miljoner, när man redan har 10 miljoner, att sälja sin trovärdighet för all framtid? Ja, tycks vissa tycka. Nej, tycks andra tycka och valde att sluta spela i bandet.

    Eller som Marx påminner oss:

    "Bourgeoisin har överallt, där den kommit till makten, förstört alla feodala, patriarkaliska och idylliska förhållanden. Den har obarmhärtigt slitit sönder de brokiga feodalband, som band samman människorna med deras naturliga ledare, och icke kvarlämnat några andra band än det nakna intresset, det känslolösa "kontant betalning". Den har kränkt det fromma svärmeriets heliga rysning, den ridderliga hänförelsen och det spetsborgerliga vemodet i den egoistiska beräkningens iskalla vatten. Den har upplöst den personliga värdigheten i bytesvärde och istället för de talrika lagstadgade och välförtjänta friheterna satt den samvetslösa handelsfriheten allena."
    Senast redigerat av Martinmarx den 2007-09-05 klockan 15:03.

  9. #159
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martinmarx Visa inlägg
    *Det fanns ett band som skrev enkel och ärlig musik för en enkel och ärlig publik.

    *Ett band som spelade och sjöng om hur vårt samhälle förändrats utan politiska övertoner eller övertydliga pekpinnar.

    *Det fanns ett band som gjorde en grej av att deras turné inte skulle vara nerlusad med sponsorskyltar utan tvärtom fri från reklam och sponsorer till förmån för det arrangemang av social samvaro en konsert kan vara.

    *Det fanns ett band som visade att man inte nödvändigtvis var tvungen att sitta i varenda jävla tv-soffa eller förekomma på varenda jävla premiär för att nå ut till människor med sin musik.

    *Det fanns, kort och gott, ett band som visade att det finns en annan väg.

    Ej mer.

    Om Kent hade gjort det här för 10 år sen när framtida ekonomiska och materiella förutsättningar var allt annat än hugget i sten hade jag förstått det. När man sedan länge befinner sig bortanför de ekonomiska realiteternas problematik blir det bara så jävla sorligt att de måste bli som de andra.

    Frågan är om det är värt 10 miljoner, när man redan har 10 miljoner, att sälja sin trovärdighet för all framtid? Ja, tycks vissa tycka. Nej, tycks andra tycka och valde att sluta spela i bandet.

    Eller som Marx påminner oss:

    "Bourgeoisin har överallt, där den kommit till makten, förstört alla feodala, patriarkaliska och idylliska förhållanden. Den har obarmhärtigt slitit sönder de brokiga feodalband, som band samman människorna med deras naturliga ledare, och icke kvarlämnat några andra band än det nakna intresset, det känslolösa "kontant betalning". Den har kränkt det fromma svärmeriets heliga rysning, den ridderliga hänförelsen och det spetsborgerliga vemodet i den egoistiska beräkningens iskalla vatten. Den har upplöst den personliga värdigheten i bytesvärde och istället för de talrika lagstadgade och välförtjänta friheterna satt den samvetslösa handelsfriheten allena."
    Punkt .

  10. #160

    Standard

    Tack. "Socker", någon?

  11. #161
    Erfaren medlem HagnestaHill_s avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    3 827

    Standard

    vet någon vad den kommer att kosta?
    http://pentonville.pixbox.se
    http://catrinesjodin.blogg.se

    Finns det svenskt kaffe på hotellet?

  12. #162
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Om noen år så blir det Melodifestivalen, så Best of med kent.. Alt sponset av Sony Ericson. Nei, nå må jeg riste av meg de negative tankene! Det er nok godt for.. noe..
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  13. #163
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Köp. köp. köp.
    Allt handlar om pengar, brinn pengar brinn, var det inte så du sa?

  14. #164
    Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    1 304

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Varför "måste" du det?

    Lägg istället pengarna på något vettigare då,
    om du redan har en mobil som du är nöjd med.
    nej, självklart MÅSTE jag inte det, men har en tendens att bli lite hagalen när det kommer till kent hah..
    Är väl inte riktigt "nöjd" med min nuvarande mobil, men har aldrig varit nån mobilnörd ("bara dem går att ringa med osv.")
    Men tycker det är onödigt med en hel MOBIL, när den ändå är precis som vilken annan, MEN med lite stuff i, hade varit bättre om den var lite specialdesignad på utsidan & så, lägga in bilder/musik kan man väl fixa själv, oavsett vilken mobil man har.

  15. #165
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    nu är mamma verkligen inne på att jag ska ha den mobilen; vad var det för mobil, var det som en sådan du har nu?....... jag skulle ju kunna ta den du har nu (köpte min för ca 1½ månadsen, en w660 såklart... ) så jag ser lite ljust på saken faktist
    meningslösa, menigslöösa

Sidan 11 av 34 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •