Sidan 10 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 168

Ämne: Forumiternas recensioner

  1. #136
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Sylt, Germany.
    Inlägg
    145

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Mycket trevligt inlägg musikbok.
    Jag blir lika glad varje gång någon uppskattar all den tid man lägger ner på detaljer och låtarnas sammanhållande strukturer.
    När någon hör hur man under produktionens gång jobbat extremt mycket på textur och instrumentering för att få en låt att hänga ihop med de andra på skivan.
    Detta är ju vår hela värld: 4 barndomsvänner i studion, evigt ältande varje enskild detalj, textrad och varje enskilt pålägg tills allt är så nära en sanningsenlig tolkning av en grundidé/känsla det går att komma (otroligt kvasi, men icke desto mindre sant).
    Nu är jag smickrad:-)

    Man tackar.

  2. #137
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frytsa Visa inlägg
    Du menar för att man har hört den en såpass kort tid då?
    Men många recensenter skriver ju recensioner efter att bara hört en skiva några dagar. De har inte tid att lyssna på den hör länge.
    Sen kan det ju bli annorlunda recension då också. Eller, tja det är väl ganska uppenbart att en recension blir olik om man skriver den när man yssnat på något i ett halvår eller i tre dagar, det är väl det eviga dilemmat, vilket är mest rätt? Inget är väl egentligen rätt.
    ja jag vet, sen har tar jag aldrig recensenternas ord på allvar heller, köper väl skivan själv i fall jag vill veta om den är bra eller inte. har läst en mängd olika recensioner på tillbaka till samtiden i olika tidningar och alla säger olika, vissa säger "kent låter nytt och fräscht!" andra säger "kent låter som alltid" jaha, ganska ointressant faktikst. speciellt eftersom man inte kan säga att det är på ett sätt. själv tycker jag dock att skivan är underbar just nu, har inte lyssnat på något annat sen den släppets i princip och det känns på ett sätt som bara kents musik gör. skulle jag skrivit en recension skulle jag gett den högsta betyg etc.

  3. #138
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av musikbok Visa inlägg
    Avslutningsvis vill jag bara kommentera att jag är j ä t t e t a c k s a m över att kent int ger sig på ännu fler klyschor som har spridits över Berlin – förlåt om jag säger så men som tysk medborgare tycker jag att “hypet” som uppstod om Berlin inom de sista åren är ganska löjligt egentligen. Jag tycker själv om Berlin. Det är en fin stad och det är spännande med dess historia och vad som uppstod, men det finns en idealisering överallt som jag kan bara kräka över ibland.
    Imponerande inlägg musikbok!
    Däremot undrar jag lite angående ovanstående kommentarer
    om min absoluta favoritstad Berlin om du tycker att den
    är för överhypad och på vilket sätt exakt? (OT)
    Menar du att du är tacksam att låten inte handlade så
    mycket om själva staden och dess historia och nutid?
    Vad häftigt att du bor på tyska ön Sylt förresten!
    Det strand- och badparadiset slår ju t.o.m.
    svenska sommaridyllen Falsterbo.
    Wunderschön!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  4. #139
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    musikbok > det var helt klart ett topp 10 inlägg på kent.nu under alla de år jag varit medlem. tack så jättemycket...och nej jag är inte ironisk eller sarkastisk jag menar det verkligen. bra formulerat och mycket intressant. kändes nästan som en i bandet eller joshua eller någon av kentarnas morsa skrivit det...haha

  5. #140
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Bra skriver musikbok, förutom en del stavfel! Men det är förlåtet! <3
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  6. #141
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Sylt, Germany.
    Inlägg
    145

    Standard

    Hej Embrace.
    Jag ville absolut inte förolämpa Berlin; det är en härlig stad och det finns mycket som är spännande där just nu:-) Det jag vänder mig emot är folk som bara flyttar dit i massor för att det är så coolt och "hip" att göra så och idealiserar stan. Det är ett faktum att det finns nakdelar med Berlin också, har själv kompisar som bor där och som tycker det är jobbigt att leva där ibland för det finns fortfarande många konflikter mellan gamla östtyska och västtyska bosatta och andra grejer.
    Det jag är tacksam över är att kent inte ger sig på nåt som "Ah, Berlin, längtans stad, det är så coolt här, fan, alla konstnärer måste åker dit" o.s.v. Om låten skulle ha handlat om själva staden och dess historia och nutid skulle jag varit ganska öppen för den - så länge de inte skulle har använt sig av ovanstående klyschor. Det var det jag ville säga egentligen. Vad kul att du känna till ön Sylt förresten? Har du varit här en gång på semester eller hur?

  7. #142
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Du, jag tror inte att man förstår de tyska uttrycken du slänger dig med.
    I övrigt; kul att du tar dig tid, men det känns som att du gör en höna av en fjäder. Tycker det är jobbigt att läsa överanalys.
    Och framför allt; det blir lite nuärdethärbraförattdetärkentsomgördet. Men jag vet inte.

    Bör nog också påpeka; håller med dig om det mesta.
    Vet du vad det bästa med överanalyser är?
    Att om man inte orkar läsa dem behöver man inte göra det.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  8. #143
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    106

    Standard

    Vad du tycker om skivan kommer ju alltid att förändras.
    Jag tyckte först att V&A var den bästa skivan, för att sedan övergå till Isola och Di och jag döden.
    Nu börjar det bli V&A igen.
    Vad jag menar Jånna är att omdömet kommer ju alltid att förändras, så det är väll lika bra att skriva en recension när man är på det klara om vad man tänker, istället för att vänta och vänta och skriva spydiga saker som du gör.

    Musikbok, helt enormt bra inlägg.
    Jag fattade inte hälften av alla tyska musiktermer, men jag förstod innehållet. Tack
    wiihuuuu

  9. #144
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av musikbok Visa inlägg
    Hej Embrace.
    Jag ville absolut inte förolämpa Berlin; det är en härlig stad och det finns mycket som är spännande där just nu:-) Det jag vänder mig emot är folk som bara flyttar dit i massor för att det är så coolt och "hip" att göra så och idealiserar stan. Det är ett faktum att det finns nakdelar med Berlin också, har själv kompisar som bor där och som tycker det är jobbigt att leva där ibland för det finns fortfarande många konflikter mellan gamla östtyska och västtyska bosatta och andra grejer.
    Det jag är tacksam över är att kent inte ger sig på nåt som "Ah, Berlin, längtans stad, det är så coolt här, fan, alla konstnärer måste åker dit" o.s.v. Om låten skulle ha handlat om själva staden och dess historia och nutid skulle jag varit ganska öppen för den - så länge de inte skulle har använt sig av ovanstående klyschor. Det var det jag ville säga egentligen. Vad kul att du känna till ön Sylt förresten? Har du varit här en gång på semester eller hur?
    Då förstår jag!
    Det kan jag ju faktiskt hålla med dig om även om jag själv
    tycker Berlin är en riktigt häftig stad på många sett så
    ska man ju verkligen inte överdriva saker och tro att
    det är paradiset på jorden eller så.
    Jag gillar även andra tyska städer som Hamburg
    och München och det finns ju jättemysiga
    ställen som Rügen och Sylt med många
    fina stränder och idyller.
    Jag har rest mycket i Tyskland och gillar verkligen landet.
    Är du tysk eller svensk förresten?
    Hur har du upptäckt Kent?
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  10. #145
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Sylt, Germany.
    Inlägg
    145

    Standard

    Tacka alla som tackat mig:-)
    Saken är om inte även själva fansen bryr sig om kents låtar på allvar, vem ska då göra det?! Jag önskar det fanns mer sådana inlägg här i forumet och det är synd egentligen att ni har utmärkt den som "en av tio bästa inlägg" o.s.v. eller vad det nu var, för det är ganska dåligt och sorglig egentligen, att det inte finns fler...

  11. #146
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av musikbok Visa inlägg
    Tacka alla som tackat mig:-)
    Saken är om inte även själva fansen bryr sig om kents låtar på allvar, vem ska då göra det?! Jag önskar det fanns mer sådana inlägg här i forumet och det är synd egentligen att ni har utmärkt den som "en av tio bästa inlägg" o.s.v. eller vad det nu var, för det är ganska dåligt och sorglig egentligen, att det inte finns fler...
    Precis!
    Mer gemütliche tysk disciplin tack!
    Ausgezeichnet!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  12. #147
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    Hej musikbok!!!
    När jag läste ditt inlägg blev jag nästan lyrisk, det är så här jag också upplever kents musik. Det fantastiska i att gräva i skatterna och finna guldkornen, de vassa spjutspetsarna, de mjukaste silvertoner...orden som slingrar sig likt ornament...
    Jag vägrar också sätta "betyg" på konstverk, betraktaren, lyssnaren, får ju uppleva en känsla av något och vem säger att min känsla är "bättre/sämre" än din...
    Believe, and you will find your way...

  13. #148
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Sylt, Germany.
    Inlägg
    145

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Precis!
    Mer gemütliche tysk disciplin tack!
    Ausgezeichnet!
    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Precis!
    Mer gemütliche tysk disciplin tack!
    Ausgezeichnet!
    (OT)
    Ha,ha, jag gillar dig verligen, Embrace! Fastän tysk disciplin är ju inte längre någonting man skulle applådera - det fanns för mycket av det...
    Skönt att du gillar Tyskland! Det är lite roligt för vi längtar ju till Sverige... Man vill alltid ha det man inte har:-) Välkommen igen, förresten!
    Som svar på din fråga: Jag är tysk, men läste nordisk litteratur o.s.v. och därför har lärt mig språket. Jag gör fortfarande för mycket fel för jag aldrig läste ett termin utomlands men nuförtiden är jag ganska ofta i Sverige för jag jobbar bl.a. med svensk litteratur. kent upptäckte jag 1997, precis när Isola hade kommit ut. Jag var på språkkurs i Lund och en dag smög jag in i en skivbutik och frågade om de kunde rekommendera nåt svensk rock/popmusik - och de pekade på kent. Det ska jag alltid vara tacksamt för, för det var kärlek vid första lyssningen...

  14. #149
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av musikbok Visa inlägg
    (OT)
    Ha,ha, jag gillar dig verligen, Embrace! Fastän tysk disciplin är ju inte längre någonting man skulle applådera - det fanns för mycket av det...
    Skönt att du gillar Tyskland! Det är lite roligt för vi längtar ju till Sverige... Man vill alltid ha det man inte har:-) Välkommen igen, förresten!
    Som svar på din fråga: Jag är tysk, men läste nordisk litteratur o.s.v. och därför har lärt mig språket. Jag gör fortfarande för mycket fel för jag aldrig läste ett termin utomlands men nuförtiden är jag ganska ofta i Sverige för jag jobbar bl.a. med svensk litteratur. kent upptäckte jag 1997, precis när Isola hade kommit ut. Jag var på språkkurs i Lund och en dag smög jag in i en skivbutik och frågade om de kunde rekommendera nåt svensk rock/popmusik - och de pekade på kent. Det ska jag alltid vara tacksamt för, för det var kärlek vid första lyssningen...
    >OT<
    Verkligen kul att höra!
    Bättre rekommendation än Kent kan man ju faktiskt knappast få!
    Ja jag älskar verkligen Tyskland!
    Jag har varit därnere så himla mycket och besökt
    minst tolv av de mest intressanta städerna och
    även besökt fina ställen som Sylt, Rügen
    och Schwarzwald, etc.
    Mina släktingar härstammar från Tyskland c:a 100 år
    bakåt i tiden och mitt fulla namn klingar verkligen
    tyskt men det är egentligen inte alls därför jag
    gillar Tyskland utan snarare för att jag har
    haft enormt trevligt under mina resor där.
    Jag måste säga att du verkar sanslöst duktig på svenska!
    Själv pluggade jag tyska i åtta år i skolan och kunde
    nästan tala flytande en gång i tiden men det var
    ett tag sedan så nu är jag tyvärr inte riktigt lika
    duktig som jag var då.
    Men det kan man ju ändra på!
    >OT<
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  15. #150
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Precis!
    Mer gemütliche tysk disciplin tack!
    Ausgezeichnet!
    Tysk disciplin vore kanske att flytta musikboks eleganta inlägg, då trådskaparen efterfrågade recensioner låt för låt. (Nej men, seriöst, flytta inlägget till en egen tråd med god rubrik, så att fler får ta del av den)
    > och så tänder jag ljuset

    > 980124 Umeå > 980711 Nordmaling > 990321 Göteborg > 000226 Umeå
    > 000722 Umeå > 020731 Umeå > 021101 Umeå > 050527 Stockholm > 071118 Stockholm
    > 080628 Stockholm > 100722 Stockholm > 120819 Stockholm > 140615 Stockholm
    > 150627 Norrköping > 161008 Luleå > 161217 Stockholm ƚ

Sidan 10 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •