Sidan 6 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 168

Ämne: Forumiternas recensioner

  1. #76
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Vad bra, ska vi...
    Kanske det, kanske det.
    Daylight bores the sunshine out of me

  2. #77
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Manic Internet Preacher Visa inlägg
    Kanske det, kanske det.
    Oh behave.

    Nu har vi sabbat tråden.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  3. #78
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    773

    Standard

    Haha, spårat.
    .. Men jag tänker aldrig så långt.

  4. #79
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Sluta Chatta Sönder Trådarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #80
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    1 580

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg

    Columbus: Obegripligt överskattad, verserna är fina men refrängen är det stor floskelvarning på plus att sångmelodin och nödrimmen faller platt till marken. Med Peter Jöback på sång hade den vunnit melodifestivalen, men det säger ju ingenting. "Way back in nittitre" är en av de sämsta strofer som skrivits, och för mig har låten samma effekt som Klåparen: överdramatiskt och lite pubertalt. Joakim kommer till Stockholm och ser sig som Colombus när han "upptäckte" Amerika. Gäsp.

    Tack! Jag trodde jag var den enda som började tänka på Jöbacks senaste Stockholmshyllning. Därmed inte sagt att jag tycker låten är dålig.
    Är du lika ensam som jag?

  6. #81
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Suzzie Visa inlägg
    stackars oskar. vad är det som händer med hans tråd? *skakar på huvudet*


    Man ska inte tänka för mycket är väl kontentan (det gäller hela samhället), synd bara att självaste Martin Sköld tydligen tillhör samma kategori av människor som bara klankar ner utan att vara konstruktiva. Det trodde jag faktiskt inte. Besvikelsen växte.

  7. #82
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nihilisten Visa inlägg
    Tack! Jag trodde jag var den enda som började tänka på Jöbacks senaste Stockholmshyllning. Därmed inte sagt att jag tycker låten är dålig.
    Det var det första jag tänkte när jag hörde låten (;

  8. #83

    Standard

    Äh, denna tråden kan väl lika gärna låsas? Visst att Oskar har nyanserade åsikter men hur skulle det se ut om alla skapade en egen tråd för att uttrycka sin åsikt om TTS egentligen?

  9. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nihilisten Visa inlägg
    Tack! Jag trodde jag var den enda som började tänka på Jöbacks senaste Stockholmshyllning. Därmed inte sagt att jag tycker låten är dålig.
    Nej. Tänkte också på Jöback redan på provlyssningarna. Tror jag skrev det någonstans på forumet också!

  10. #85
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Äh, denna tråden kan väl lika gärna låsas? Visst att Oskar har nyanserade åsikter men hur skulle det se ut om alla skapade en egen tråd för att uttrycka sin åsikt om TTS egentligen?
    Är det inte ungefär det alla redan har gjort? Varför inte bara stänga ner hela forumet? Det snackas ändå för mycket skit överallt.

  11. #86

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Är det inte ungefär det alla redan har gjort? Varför inte bara stänga ner hela forumet? Det snackas ändå för mycket skit överallt.
    Nu förstår jag inte.

  12. #87
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Nu förstår jag inte.
    Det hade väl räckt med en TTS-tråd allt som allt om den här ska låsas, och i så fall räcker det väl med en avdelning om musiken och sen ingenting annat. Den som försöker få till något med substans får ju bara skit ändå, så why bother?

  13. #88

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det hade väl räckt med en TTS-tråd allt som allt om den här ska låsas, och i så fall räcker det väl med en avdelning om musiken och sen ingenting annat. Den som försöker få till något med substans får ju bara skit ändå, så why bother?
    Nja. Det finns ju trots allt en "recensionstråd". Känns rimligt att hålla sig till den åtminstone. Men; jättebra recension.

  14. #89

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Elefanter:Med en annan refräng hade den platsat på både Isola och Hagnesta Hill
    Med befintlig refräng slår den allt på hagnesta hill. Det här är låten som kommer få Thom Yorke att ta livet av sig om fick höra den och därmed inse att hela "Eraser"-skivan är lika obsolet som den brasilianska valutan.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Berlin:Jag stör mig dock på kloppandet i slutet, det tar bort en del av tyngden i kompet.
    Kloppandet är väl i sig inte så dåligt, men tyvärr otillräckligt för att ensamt tillföra det där lilla extra som man vill ha i slutet.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ingenting:Inget mästerverk(...)
    Jodå.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Vid din sida:Bryggan... passar inte in i låten men är helt okej, pianot i bakgrunden är möjligen lite fantasilöst. Känns som en låt som var en bra idé men inte kom riktigt ända fram.
    Där har du objektivt fel. Låten är genial. Den spretar värre än Limahls frissa - men vad vore Limahl utan spretig frissa?

    Piano-partiet är vackrare än min mamma som tonåring.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Columbus: Obegripligt överskattad(...)
    Jäpp. Hur kan alla bara köpa DM:s "Blue dress" korsbefruktad med Svante Thuresson så totalt? Den är inte dålig, bara... proppmätt. På allt.


    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Sömnen: Innan allting tar slut på LSD.
    Bra beskrivet. Men den är bättre än originalet. Förresten är det snarare morfin än LSD.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Vy från ett luftslott:Man bara väntar på att det ska hända något men det gör det inte, förutom att den fruktansvärt irriterande slingan kommer tillbaka och blir ännu mer irriterande och monoton. Bara sista tonen är bra, det dova pianot som avbryter eländet.
    Trummorna är riktigt New Order-sköna och slingan är psykande bra. Pianoslutet har de dock snott från "Vi mot världen". Att avsluta en låt med en låg pianoton är dessutom det äldsta tricket i musikboken.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Våga vara rädd: Klassiskt kent men inget nytt.
    Först snodde Lasse Lindh ur Tears for Fears "Everybody wants to rule the world". Nu gör Kent det. Ajabaja. Skivans sämsta låt. I klass med andra lågvattenmärken som "Önskar att någon" och den där Pink Floyd-kräkiga låten med barnkör på EP:n.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    LSD, någon?:Också okej men för ointressant och osammanhängande för att låta riktigt bra.
    Objection. Låten är sagolik! Helt jävla sagolik. Med på Kent top-10 all time. Om du inte kommer gå bärsärk när de spelar den live, lovar jag att äta sötlimpa hela livet ut.


    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Generation Ex: (...)men inte mer spännande än "Spökstad" som den påminner lite om.
    Nejnejnejnej... Den är utsökt. Sångmelodin och hela uppbyggnaden är underbar. Tjejrösten är tjugo resor bättre än den som var på FF.

    Det som imponerar mest är dock texten.

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ensammast i Sverige:Dock kommer inte den här låten heller riktigt igång utan står länge och stampar på samma ställe utan någon riktig nerv.
    I 25 år har hela resten av världen längtat efter att kunna låta så oskulldsfullt och sprött som DM gjorde på "A broken frame". Ingen, någonsin har kommit så här nära. Jag grät av lycka när jag hörde den för första gången. Jag gråter varje gång jag hör den.


    Sammanlagt skivbetyg blir en 4:a. Hade man bytt ut Våga vara rädd mot Min värld hade det varit en solklar 5:a.

  15. #90
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Oh, konstruktivt bemötande, tack! Det är så det ska vara, det är så vi vill ha det nu.

Sidan 6 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •