Ursprungligen postat av
Soltårar
Jag var på kent i Lund nu i torsdag, 6/12.
Det var magiskt,
blod svett och tårar så att säga (med mycket betoning på svett, tror inte att jag har varit med om sån enorm värme någon gång förut!)
MEN!
det kanske bara är jag, men ändå, jag blir väldigt påverkad av människorna runt omkring mig på konserter. Och vad det gäller min senaste så har jag två saker som jag känner att jag måste ta upp!
1. KILLAR! Snälla! Jag är 1.60 lång, hamnade efter en stund bakom en kille som var säkert upp mot 1.90. Han hade inte köat sig till en plats, utan trängde sig fram som en bulldooser. Man hade inte en chans! Han och hans kompis tog ingen som helst hänsyn till någon annan. Självklart trängs man, vem gör inte det? Men han hade sett lika bra över mig, men istället hamnade jag bakom honom och tyvärr förstörde det mycket av min kväll : (
2. FANS?! Jag vet inte hur många platser det var i Olympen, men ett vet jag, och det är att biljetterna var slut inom 30min och då tycker iaf jag att det vore rimligt att det bara är "riktiga fans" som får platser. Under sista låten, mannen i den vita hatten, så hamnade jag jämte en tjej som stod och bet på naglarna, såg helt uttråkad ut och jag förstår bara inte vad hon gjorde där? Varför kämpa sig till en biljett över ticnet, betala 350:- för att se ett band som man inte tycker om? Och än mer oförklarligt, varför ställa sig nästan längst fram?! Jag vet säkert 10 pers som skulle uppskattat den kvällen fan så mycket mer än vad hon gjorde "/
De främsta raderna borde vara reserverade för folk som vill Hoppa, Skrika, Sjunga, Klappa! Inte för folk som biter på naglarna, ser uttråkade ut, håller för öronen och inte kan texterna. (Jag menar inte att man inte ska gå på konserter bara för att man inte är den här extrema konsertmänniskan, men snälla, man kan ställa sig lite längre bak?)
Ursäkta min extrem bittra tråd, tänka bara höra om jag har någon med mig i den här kampen?
Förövrigt: Tack Kent - för den största lyckan det här året!