Sidan 1 av 18 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Angry Riktiga fans?!

Jag var på kent i Lund nu i torsdag, 6/12.
    Det var magiskt,
    blod svett och tårar så att säga (med mycket betoning på svett, tror inte att jag har varit med om sån enorm värme någon gång förut!)
    MEN!
    det kanske bara är jag, men ändå, jag blir väldigt påverkad av människorna runt omkring mig på konserter. Och vad det gäller min senaste så har jag två saker som jag känner att jag måste ta upp!
    1. KILLAR! Snälla! Jag är 1.60 lång, hamnade efter en stund bakom en kille som var säkert upp mot 1.90. Han hade inte köat sig till en plats, utan trängde sig fram som en bulldooser. Man hade inte en chans! Han och hans kompis tog ingen som helst hänsyn till någon annan. Självklart trängs man, vem gör inte det? Men han hade sett lika bra över mig, men istället hamnade jag bakom honom och tyvärr förstörde det mycket av min kväll : (
    2. FANS?! Jag vet inte hur många platser det var i Olympen, men ett vet jag, och det är att biljetterna var slut inom 30min och då tycker iaf jag att det vore rimligt att det bara är "riktiga fans" som får platser. Under sista låten, mannen i den vita hatten, så hamnade jag jämte en tjej som stod och bet på naglarna, såg helt uttråkad ut och jag förstår bara inte vad hon gjorde där? Varför kämpa sig till en biljett över ticnet, betala 350:- för att se ett band som man inte tycker om? Och än mer oförklarligt, varför ställa sig nästan längst fram?! Jag vet säkert 10 pers som skulle uppskattat den kvällen fan så mycket mer än vad hon gjorde "/
    De främsta raderna borde vara reserverade för folk som vill Hoppa, Skrika, Sjunga, Klappa! Inte för folk som biter på naglarna, ser uttråkade ut, håller för öronen och inte kan texterna. (Jag menar inte att man inte ska gå på konserter bara för att man inte är den här extrema konsertmänniskan, men snälla, man kan ställa sig lite längre bak?)

Ursäkta min extrem bittra tråd, tänka bara höra om jag har någon med mig i den här kampen?
    Förövrigt: Tack Kent - för den största lyckan det här året!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard ...

Amen...

jag är med dej...
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

Medlem theradiodepts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag var också på plats, och tyckte faktiskt att det kändes som att de flesta
    var, som du benämner det, "riktiga fans". Antagligen mycket, mycket fler
    än på turné 19. Rätt logiskt.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av theradiodept Visa inlägg
    Jag var också på plats, och tyckte faktiskt att det kändes som att de flesta
    var, som du benämner det, "riktiga fans". Antagligen mycket, mycket fler
    än på turné 19. Rätt logiskt.
    Jo det kan jag nog hålla med dig om, och jag kanske hade otur som kom jämte fel personer i torsdags. Hur som hur, det spelar egentligen ingen roll vilket band eller vilken spelning det är. Vet man med sig att man inte kan bandet, då ska man inte konkurera med de "riktiga fansen" (vet att det är fel uttryckt, men vet inte hur jag annars ska säga) om platserna längst fram "/

Standard

edit(tiotecken)
    Senast redigerat av nollfem4 den 2014-04-08 klockan 11:56.

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2004

Standard

Jag hade tvärtemot dina tankar när jag gick därifrån.
    Knappt några som trängde ihopen eller knuffades eller trängde sig framför,
    Såg bara en kille som kanske var runt lite över 2 meter som gjorde det vid mig, fast jag stod inte allra längst fram, vid 3 stolpen om man ska kolla ut på sidorna, hade perfekt syn, alla verka gilla läget runt mig.
    Och gemför man t ex med storängsbotten som var senast konseren jag var på, var detta en ren dröm igemförelse med det.
    En framför mig stod bara och skicka sms hela kvällen där, så man förstår inte riktigt sig på alla som åker och ser på kent.
    Sen kan man väl aldrig ha sådana regler som du säger.
    Fast jag tycker alla borde acceptera var man hamnar där man kommer in och inte jävlas med alla andra

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    Jag var på kent i Lund nu i torsdag, 6/12.
    Det var magiskt,
    blod svett och tårar så att säga (med mycket betoning på svett, tror inte att jag har varit med om sån enorm värme någon gång förut!)
    MEN!
    det kanske bara är jag, men ändå, jag blir väldigt påverkad av människorna runt omkring mig på konserter. Och vad det gäller min senaste så har jag två saker som jag känner att jag måste ta upp!
    1. KILLAR! Snälla! Jag är 1.60 lång, hamnade efter en stund bakom en kille som var säkert upp mot 1.90. Han hade inte köat sig till en plats, utan trängde sig fram som en bulldooser. Man hade inte en chans! Han och hans kompis tog ingen som helst hänsyn till någon annan. Självklart trängs man, vem gör inte det? Men han hade sett lika bra över mig, men istället hamnade jag bakom honom och tyvärr förstörde det mycket av min kväll : (
    2. FANS?! Jag vet inte hur många platser det var i Olympen, men ett vet jag, och det är att biljetterna var slut inom 30min och då tycker iaf jag att det vore rimligt att det bara är "riktiga fans" som får platser. Under sista låten, mannen i den vita hatten, så hamnade jag jämte en tjej som stod och bet på naglarna, såg helt uttråkad ut och jag förstår bara inte vad hon gjorde där? Varför kämpa sig till en biljett över ticnet, betala 350:- för att se ett band som man inte tycker om? Och än mer oförklarligt, varför ställa sig nästan längst fram?! Jag vet säkert 10 pers som skulle uppskattat den kvällen fan så mycket mer än vad hon gjorde "/
    De främsta raderna borde vara reserverade för folk som vill Hoppa, Skrika, Sjunga, Klappa! Inte för folk som biter på naglarna, ser uttråkade ut, håller för öronen och inte kan texterna. (Jag menar inte att man inte ska gå på konserter bara för att man inte är den här extrema konsertmänniskan, men snälla, man kan ställa sig lite längre bak?)

Ursäkta min extrem bittra tråd, tänka bara höra om jag har någon med mig i den här kampen?
    Förövrigt: Tack Kent - för den största lyckan det här året!

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag håller med dig på alla punkter. Man ska i största allmänhet ha respekt för andra och inte puttas och skuffas. Och är man lång så ser man ju faktiskt lika bra med en kortare person framför sig, det är ju inga problem! Så låt då korta personer stå framför dig, för bövele! Och är man inte så intresserad så måste man ju inte sno de bästa platserna. =[

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

det handlar inte om att se bra eller inte. Man vill ha kontakt med bandet även om man är 1.90, tro mig
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Det där med "riktiga fans" funderade jag också lite på, jag hamnade bakom två tjejer den 23/11(som för övrigt också trängde sig före rätt rejält, de skulle tydligen tränga sig fram till sin kompis längst fram, som antagligen hade köat hela dagen, trots att de själva kom dit senare än insläppet) i tjocka dunjackor som bara stod och såg utroligt utråkade ut precis hela tiden. Sen när Jocke sa att dom skulle spela sista låten, alltså innan eis, så gick dom för att dom verkligen trodde att de va sista låten. Vad dom över huvet taget gjorde där är ett mysterium. När kent gör såna små, intima spelningar och när det är så svårt att få biljetter så borde det ju faktiskt va så att de som är där är "riktiga fans". Men men.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av popnonstop Visa inlägg
    Det där med "riktiga fans" funderade jag också lite på, jag hamnade bakom två tjejer den 23/11(som för övrigt också trängde sig före rätt rejält, de skulle tydligen tränga sig fram till sin kompis längst fram, som antagligen hade köat hela dagen, trots att de själva kom dit senare än insläppet) i tjocka dunjackor som bara stod och såg utroligt utråkade ut precis hela tiden. Sen när Jocke sa att dom skulle spela sista låten, alltså innan eis, så gick dom för att dom verkligen trodde att de va sista låten. Vad dom över huvet taget gjorde där är ett mysterium. När kent gör såna små, intima spelningar och när det är så svårt att få biljetter så borde det ju faktiskt va så att de som är där är "riktiga fans". Men men.
    Haha det där såg jag folk göra 24/11 också.
    Gå under Ensammast i Sverige för att dom trodde att det var sista låten, antar jag?
    Det är lite lustigt tycker jag.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Standard

Kan hålla med dig om det där med "riktiga fans" fattar verkligen inte hur dom får biljetter...

sjukt kul stod brevid en dam som nog kan ha varit 45-50 som både hoppade och kunde de flesta låttexter det var trevligt att se
    "Kent live 2007 er som en rus. Jeg burde nok ikke ha kjørt hjem."

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Vi som är över 1.80 har minst lika mycket rätt att gå på kent konserter som du som är kortare. Om jag är 1.90, och jag får en plats framför dej - är det då min plikt att låta dej stå framför mej? aldrig i livet! det gör ju bara att den som är bakom dej inte ser!
    Spelar inte längre någon roll...

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Jag förstår vad du menar och jag håller med till viss del (det t.ex. är skittråkigt att vara på en konsert där större delen av publiken bara står rakt upp och ner som ett gäng yrvakna statyer), men ärligt talat... Vem är du (m.fl.) att bestämma vilka som är "riktiga fans" och vilka som har rätt att gå på konserter alt. att stå längst fram på konserter? Ponera att jag bara tycker att några av kents låtar är bra; har jag då ingen rätt att gå på en konsert för att få chansen att höra just de låtarna live? Just de låtarna kanske är till lika stor glädje för mig som alla låtar är för dig.

Alla har liksom i princip lika stor chans att få tag i biljetter och att hamna längst fram under spelningen. Det gäller att ha tur, helt enkelt. (Eller tålamod om man hör till skaran som envisas med att köa i en halv evighet för att få bra platser. ;-))

Och vad gäller

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    ... Inte för folk som biter på naglarna, ser uttråkade ut, håller för öronen och inte kan texterna.
    så händer det faktiskt att jag håller för öronen ibland, men det beror bara på att man faktiskt hör (sång/mellansnack) bättre om man gör det (och vägrar att ha öronproppar). :-)
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

vill bara tillägga det att det var ganska svårt att hoppa där jag stod för att det va så fruktansvärt varmt och trångt eftersom alla stod så tätt, jag höll på att svimma 3 ggr under konserten. då är man inte jättepepp på att hoppa en massa utan man fokuserar istället på att kunna stå upp....

på konserten 16/11 hamnade jag ganska långt fram dock hade jag en 1,90-kille framför mig... okej, jag förstår att dom som är långa också vill stå långt fram men det var ju inte kul o stirra in i hans ryggtavla
    måttet var sedan rågat då han tryckte mig bakåt för att släppa fram sin korta tjej så hon skulle se bättre, vilket gav mig en ännu sämre plats...

fast jag hade turen att när det började tryckas på ordentligt (och då menar jag ordentligt) att hamna framför killen jag till en början stod bredvid, han var väl inte överlycklig över det men tyckte nog det var okej till slut eftersom han såg över mig.. framför mig hade jag då 2 ganska korta tjejer så jag såg nästintill perfekt!

jag märkte väl inte riktigt av det där med att det var en massa som inte var "riktiga fans", däremot fick jag se 2 überseriösa människor i käper som verkade allmänt konstiga (sry om ni skulle läsa det här men det är min åsikt..) i alla fall, under konserten så började en av dom klänga som fan på min kompis för att just hon skulle fram och ta i hand med jocke... samma person gjorde sedan likadant på mig men då fick hon en armbåge i magen.

vad jag vill komma till är att även om det är jätteviktigt att komma så långt fram som möjligt vore det trevligt att visa respekt till dom som är lite kortare (till alla egentligen) och inte klänga på någon,hoppa på dom eller försöka trycka ner dom för det är jobbigt nog som det är att försöka stå still.
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Vilka jävla i-landsproblem!

Såvitt jag vet så är ståplatsbiljetter onumrerade, vilket innebär att du ställer dig där du vill.
    Man köar inte till sig någon plats.
    Jag är själv >180cm och köar aldrig.
    Vill jag däremot ta mig framåt i publikhavet, så rör jag mig fram som en orm, utan att knuffas. Är det däremot tight, så klappar jag lite snyggt på axeln och blir framsläppt.

Nemas problemas.

Står jag längre bak på golvet, å märker att någon halvpygmé störs av min längd, flyttar jag mig åt sidan, eller erbjuder min plats.

Längst fram vid staketet gäller inga regler, förutom att man hjälper den som ramlat.
    Där är survival of the fittest som gäller.
    Det kanske beror på att jag är hårdrockskadad.

Slutligen:
    Den nagelbitande tjejen kanske är ett "riktigt" fan, som var duktigt uttråkad?!
    Det kanske inte var hennes kväll, helt enkelt.

Sidan 1 av 18 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •