Sidan 5 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    alla vill inte klappa. vissa vill stå stilla och njuta eftersom dom känner sig obekväma och dom ska stå och dansa och klappa och röra sig. har man betalat 350:- för att gå vill man nog helst göra som man själv vill under konserten och helst inte bli kallad något så löjligt som "oäka fan" bara för det.
    alla kan inte heller klappa jag hade mina armar nere precis då de börja spela, efter det var det i princip omöjligt att ta upp dom, + att jag fastna med mina armar i håret på tjejen framför mig som hade varit duktig nog att ha håret utsläppt.....varpå jag fick en blick som såg ut som hon ville mörda mig typ
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Caro_ Visa inlägg
    Jag köpte sittplats till kent i Linköping i vår för jag har ingen lust att stå å köa eftersom jag ska gå själv, eftersom den enda av mina kompisar som lyssnar på kent är i Tyskland, så det där var faktiskt en bra poäng!
    Mm, jag köade ensam i Malmö under turné 19 vilket fick mig att må ganska rejält kasst och det förstörde konserten till viss del, det är liksom inte värt det.

Medlem JuiceEhins avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av lollita Visa inlägg
    alla kan inte heller klappa jag hade mina armar nere precis då de börja spela, efter det var det i princip omöjligt att ta upp dom, + att jag fastna med mina armar i håret på tjejen framför mig som hade varit duktig nog att ha håret utsläppt.....varpå jag fick en blick som såg ut som hon ville mörda mig typ
    haha sånt är rätt jobbigt :P Själv hade jag rätt bra med utrymme, och jag stod ändå nästlängstfram! Jag blev rätt förvånad måste jag erkänna :P
    Du frågar mig vad kärlek är
    men jag vet inget om det där
    Bara sånt som man kan mäta
    kan jag förstå

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

hahaha oj! då måste det ha varit riktigt trångt då... var det 17:e? jag tyckte publiken var riktigt lam den spelningen vad jag minns. fast jag stod vid andra kravallstaketet och tog det ganska lugnt (hade fått feber och allt möjligt sedan spelningen dagen innan hahahahaha.........) så ja, det var säkert tryck!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag har hört Jocke under alla konserter, och då har både jag och omgivningen sjungit med ganska rejält. Jag förstår inte hur folk intekan höra honom? fast det kan iofs bero på lokal och akustisk och sånt, vad vet jag. Eller så har man dålig hörsel.

Sen så är det faktiskt ganska så jobbigt att vara lång på konserter, jag står alltid i vägen för någon, och jag vill inte stå långt bak för att jag är lång.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

klappar typ ingenting på kent = jag gillar dom inte : / ???
    ne men håller mig heldre kvar där jag står, liksom så tt man inte glider till ett sånt där ställe som vakterna står på när dom ger folk vatten i 100 år....... hår inte direkt att klappa med en hand. rawr vill ha kent nu.,

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

varför ska man välja en plats längre bak för det? man kanske faktiskt vill SE något???
    varför står ni inte och dansar längst bak?
    det är ganska enkelt
    dom som vill se trängs där framme och dom som inte bryr sig om att se så bra står där bak
    man kan inte hindra någon som vill se men inte dansa från att stå där framme
    Verkar ju inte som att du vet så mycket om det här då om du alltid har lyckats stå längst fram på varenda konsert..
    Jag vet att det inte finns några regler för hur folk ska bete sig på konserter, jag vill inte införa lagar! Men jag blir så förbannad på folk som inte visar någon hänsyn, och jag tycker faktiskt att det är lite av en oskriven regel att längst fram på konerterna står de som vill hoppa, klappa, skrika med. Om man vill stå rakt upp och ner och njuta så fine, men ställ dig inte längst fram då! Och vill du se, skaffa sittplats ev. läktarplats (som fallet var i Lund då) Längst fram vill jag ha stämning, jag vill njuta, hoppa, studsa, skrika, gråta, skratta, uppfyllas av musiken och verkligen... ja Njuta! Folk som står rakt upp och ner, smsar eller på annat vis inte verkar ett dugg intresserade av konserten förstör den här stämningen, iaf för mig.
    Nu är det bestämt iaf, de kommande konserterna ska jag köa mig till en plats längst fram vid staketet, tryck bakifrån är helt okej, men nackspärr och folk framför mig som inte bryr dig om bandet har jag fått nog av!

Standard

[QUOTE=lollita;101110]vill bara tillägga det att det var ganska svårt att hoppa där jag stod för att det va så fruktansvärt varmt och trångt eftersom alla stod så tätt, jag höll på att svimma 3 ggr under konserten. då är man inte jättepepp på att hoppa en massa utan man fokuserar istället på att kunna stå upp....

min brosa o jag vi var genom svätt o kunde knappt andas efter tredje låten. men vafan gör det man på saken man lever för konsert på kent. det finns inget bättre så skiter i o andas får ja ärligt säga.

Medlem Sirbestonens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    De främsta raderna borde vara reserverade för folk som vill Hoppa, Skrika, Sjunga, Klappa! Inte för folk som biter på naglarna, ser uttråkade ut, håller för öronen och inte kan texterna. (Jag menar inte att man inte ska gå på konserter bara för att man inte är den här extrema konsertmänniskan, men snälla, man kan ställa sig lite längre bak?)
    Jag kan inte säga någe mer än att jag håller med, men när jag var den 17/11 i Stockholm så var det bara "riktiga" fans längst fram skulle man kunna säga, alla hoppade så jävla mycket att jag nästan höll på att tappa andan,,,, men det var det värt det
    Det ligger tomhylsor i parken
    Våra fötter är en meter
    över marken

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

[quote=massenmax;102695]
    vill bara tillägga det att det var ganska svårt att hoppa där jag stod för att det va så fruktansvärt varmt och trångt eftersom alla stod så tätt,
    words .....

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jolene Visa inlägg
    Jeg foretrekker konserter med 18-års grense, som på Sentrum Scene. Der kunne man stå i kø en halvtime og få bra plass, og ingen trengsel heller.
    Mja, jeg sto lengst fram alle tre dagene, og tro meg, der var det trengsel.

Citat Ursprungligen postat av Forumtrollet Visa inlägg
    Hjälp de som faller och onumrerat betyder att man får stå var man vill..
    Nja, jeg syns nå heller det betyr at du får den plassen du får.
    Om du er villig til å køe en stund, kan det være du får en BRA plass.
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

hahaha oj! då måste det ha varit riktigt trångt då... var det 17:e? jag tyckte publiken var riktigt lam den spelningen vad jag minns. fast jag stod vid andra kravallstaketet och tog det ganska lugnt (hade fått feber och allt möjligt sedan spelningen dagen innan hahahahaha.........) så ja, det var säkert tryck!
    nae 16e, näst längst fram vid första staketet så får väl kanske skylla mig själv, eller vad jag ska säga... men tjejen framför mig var riktigt jobbig med sitt hår
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

[QUOTE=Detärbarasakermanser;102764]
    Citat Ursprungligen postat av massenmax Visa inlägg

words .....
    haha jovisst, men jag tror inte du är så pepp på att hoppa när du håller på o svimma?
    gjorde mitt bästa ändå, o njöt till fullo

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

[quote=lollita;102806]
    Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg

haha jovisst, men jag tror inte du är så pepp på att hoppa när du håller på o svimma?
    gjorde mitt bästa ändå, o njöt till fullo

haha nej, själv hoppade jag inte ett skitm stog iofs klistrad vid staketet X)
    aldrig att jag skulle orkat hoppa, kändes som att man var i en bastu...

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg

haha nej, själv hoppade jag inte ett skitm stog iofs klistrad vid staketet X)
    aldrig att jag skulle orkat hoppa, kändes som att man var i en bastu...
    det va det jag ville ha sagt

Sidan 5 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •