Sidan 2 av 18 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jeg er ikke helt enig med at det ikke er noen regler lengst fram.
    Ja, det er unummererte billetter, men om du kommer dit lenge etter at innslippet har begynt, og tror at du skal få stå lengst fram,
    da er du faen meg bare dum.
    Jeg har møtt en del sånne idioter på denne turnéen, og ingen av dem har fått min plass.
    Ikke for at de ikke prøvde, men jeg er heldigvis sterk nok til å holde meg fast.
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Standard

Påtal om det där med "riktiga fans". När jag gick på låg- och mellanstadiet och alla fick reda på att man gillade kent så fick man bara höra "är du dum eller? hur fan kan du lyssna på sån musik? dom är sämst ju" Nu några år senare, tro det eller ej lyssnar idioterna på Kent själva.. Ja, vad ska man säga.. människor i ett nötskal? Tyvärr så irriterar det mig lite ;/
    martin furuskog, jag älskar dig <3

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av idahjertamartin Visa inlägg
    Påtal om det där med "riktiga fans". När jag gick på låg- och mellanstadiet och alla fick reda på att man gillade kent så fick man bara höra "är du dum eller? hur fan kan du lyssna på sån musik? dom är sämst ju" Nu några år senare, tro det eller ej lyssnar idioterna på Kent själva.. Ja, vad ska man säga.. människor i ett nötskal? Tyvärr så irriterar det mig lite ;/
    haha jag har råkat ut för samma! runt du&jag döden så började en massa lyssna på kent, som ett år innan sagt att dom sög ganska hårt...
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Standard

Citat Ursprungligen postat av lollita Visa inlägg
    haha jag har råkat ut för samma! runt du&jag döden så började en massa lyssna på kent, som ett år innan sagt att dom sög ganska hårt...

haha, för några veckor sen när jag skrev i min bilddagbok att jag ska på Kent här hemma i Eskilstuna. Tror du inte att det är en av mina gamla klasskompisar som har sagt att Kent suger skriver
    "Ska kanske också gå grymt ju"
    Jag blev mest irriterad och tyvärr blev mitt svar
    "Sen när började du lyssna på Kent? ;S" Kanske överreagerar men så blev det.
    Hon svarade sen att EN DEL låtar är OKEJ(?!)
    Efter en dag hade hon raderat mina svar i sin gästbok, haha.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

haha, för några veckor sen när jag skrev i min bilddagbok att jag ska på Kent här hemma i Eskilstuna. Tror du inte att det är en av mina gamla klasskompisar som har sagt att Kent suger skriver
    "Ska kanske också gå grymt ju"
    Jag blev mest irriterad och tyvärr blev mitt svar
    "Sen när började du lyssna på Kent? ;S" Kanske överreagerar men så blev det.
    Hon svarade sen att EN DEL låtar är OKEJ(?!)
    Efter en dag hade hon raderat mina svar i sin gästbok, haha.
    hahahaha låter lite som att hon blev ägd? har ju en kompis som börja lyssna på kent bara för att tjejen han är intresserad av älskar kent.... det är ju också ett starkt argument
    men det är ju många som inte hört så mkt av kents låtar o uttalar sig om hur dåliga dom är, men sen när dom faktiskt lyssnar på kent så måste dom erkänna att det inte är dåligt... hatar när dom har förutfattade meningar!
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Standard

Ja, haha. Men det värsta som finns är faktiskt människor som uttalar sig så. Den här kompisen som jag nu "ägde" sa ju i min närhet alltid hur dåliga dom var. Sånt gör mig irriterad, jag kanske inte börjar gråta direkt men det sårar kanske lite.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Ja, haha. Men det värsta som finns är faktiskt människor som uttalar sig så. Den här kompisen som jag nu "ägde" sa ju i min närhet alltid hur dåliga dom var. Sånt gör mig irriterad, jag kanske inte börjar gråta direkt men det sårar kanske lite.
    jag förstår precis, det är ju jobbigt! jag tycker det är så dåligt liksom att uttala sig om "hur dåååååliga dom är" och "så himla emo" , man tröttnar ju efter ett tag liksom... jag klankar inte ner på vad andra människor lyssnar på då tycker jag inte att dom ska ha såna problem med att jag lyssnar på kent!?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag kan tycka synd om tjejer som tvingas stå bakom långa killar och inte ser någonting. Det märks att det är djungelns lag som gäller på konserter; stora starka långa lyckas ofta få en framskjuten placering. Men självklart har ingen någon skyldighet att lämna plats för någon annan. Det är lika störande när en liten tjej försöker tränga sig fram som när en stor kille gör det.
    Låt dom komma nu

Standard

jag förstår precis, det är ju jobbigt! jag tycker det är så dåligt liksom att uttala sig om "hur dåååååliga dom är" och "så himla emo" , man tröttnar ju efter ett tag liksom... jag klankar inte ner på vad andra människor lyssnar på då tycker jag inte att dom ska ha såna problem med att jag lyssnar på kent!?
    håller med men det jag inte förstår är hur man kan få kent att bli "emo musik". det finns en annan tjej som också lyssnar på kent som ser i praktiskt taget ut som vem som helst, hon klär sig helt normalt om man säger så. läste för ett tag sen i hennes bilddagbok om hur någon hade sagt att kent är emo och att hon kan inte lyssna på dom för att hon ser ut som "en normal unge". undrar bara vart alla får sina konstiga ideer ifrån ;s varför alltid klä sig speciellt beroende på musikstil.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

håller med men det jag inte förstår är hur man kan få kent att bli "emo musik". det finns en annan tjej som också lyssnar på kent som ser i praktiskt taget ut som vem som helst, hon klär sig helt normalt om man säger så. läste för ett tag sen i hennes bilddagbok om hur någon hade sagt att kent är emo och att hon kan inte lyssna på dom för att hon ser ut som "en normal unge". undrar bara vart alla får sina konstiga ideer ifrån ;s varför alltid klä sig speciellt beroende på musikstil.
    jag menar det!! jag antar att jag klär mig ungefär som din kompis, och det kan väl va därför alla blir så förvånade när jag säger attjag gillar kent...
    alla som gillar kent är inte emo eller fashioncore!!! största missuppfattningen!
    fördomar är så onödigt..........

Standard

jag menar det!! jag antar att jag klär mig ungefär som din kompis, och det kan väl va därför alla blir så förvånade när jag säger attjag gillar kent...
    alla som gillar kent är inte emo eller fashioncore!!! största missuppfattningen!
    fördomar är så onödigt..........
    håller med, jag använder inte direkt jätteglada färger på mina kläder.
    men för det gör det mig inte till en deppig människa som vissa verkar tro.
    tyvärr är min pojkvän också sådär "kent är ett deppband"
    haha, har försökt få pli på han men han är som han är ;D
    är inte så förtjust i hans musik ibland heller.

Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob79 Visa inlägg
    Och gemför man t ex med storängsbotten som var senast konseren jag var på, var detta en ren dröm igemförelse med det.
    Haha jaa, min storebror stod bredvid mig på den konserten så kom det världens knuff bakifrån och plötsligt stod han typ 3 meter framför mig! Och han gjorde alltså ingenting! :P Då snackar vi knuffas.

På den konserten var också min storasyster med och hon hade inte lyssnat så mkt på DoJD så då så var hon ju lixom "mer aktiv" under de gamla låtarna.

Visst är de jobbigt när nån stor kille hamnar framför en (jag är typ 1.67), men jag blir nästan aldrig trängd för jag har hittat en taktik som gör att jag nästan inte går å flytta på, men om det händer, då kan man faktiskt knacka lite på den personens axel oxh fråga om man får stå framför. Det gjorde min kompis en på en konsert å han hade inget emot det....
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Angående fans som inte är "riktiga" men ändå går på konserterna kan det ju vara så att de är där för sina kompisars skull och det tycker jag i så fall är jävligt snällt av dem. För mig är det i princip omöjligt att hitta någon att gå med och exempelvis tog jag med min mamma till den tjugofemte i Göteborg. Hade inte hon gått där skulle jag inte heller ha kunnat gå men om vi ska snacka om "riktiga" fans anser jag mig vara ett tillräckligt stort kentfan för att få lov att köpa två biljetter trots att det bara är jag som ska gå.

Och bara för att folk inte sjunger med betyder inte det att de inte kan texterna. Jag kan rabbla kents texter utantill men ibland på konserter vill jag bara vara tyst och lyssna och ta in.

Angående att bli bortknuffad när en står längst fram eller där i närheten så är det något en får vara beredd på. Jag kan bli skitsur på folk som får bättre platser än jag oavsett om de har köat längre, "man tänker på sig själv först, ingen annan". Hade någon som är kortare än jag (jag är i och för sig bara 1,65 men rent hypotetiskt) stått bakom mig skulle jag ha struntat fullständigt i om personen inte såg. Jag är gärna hatad av hela resten av publiken bara jag får bra plats.

Förresten så blev jag faktiskt framsläppt från första till andra raden i Göteborg på Turné 19. Killen som stod framför mig märkte väl att jag var ett större fan än han (han verkade ganska ditsläpad) och jag är honom evigt tacksam, men det betyder inte att jag skulle göra samma sak för någon annan.

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av iia Visa inlägg
    "man tänker på sig själv först, ingen annan". Hade någon som är kortare än jag (jag är i och för sig bara 1,65 men rent hypotetiskt) stått bakom mig skulle jag ha struntat fullständigt i om personen inte såg.

Förresten så blev jag faktiskt framsläppt från första till andra raden i Göteborg på Turné 19. Killen som stod framför mig märkte väl att jag var ett större fan än han (han verkade ganska ditsläpad) och jag är honom evigt tacksam, men det betyder inte att jag skulle göra samma sak för någon annan.
    Väl talat (första stycket)
    Snäll kille (andra stycket)
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

När jag såg dem på Annexet 17/11 stog jag nästan längst fram, men eftersom jag hoppade så mycket, medan jag sjöng med och klappade händerna, märkte jag inte att jag sakta men säkert flyttades frammåt och att mina kompisar försvann bakom mig (de var inte lika hysteriska som jag).

Jag hade verkligen inte de problemen som du nämner, spelningen var så bäst!

Sidan 2 av 18 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •