Sidan 6 av 18 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

dessutom blir man ju så trött av att hoppa och hålla på... jag brukar stå stilla och bara se på ibland eftersom man faktikst vill njuta ibland med, inte bara röja.

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det där med att se uttråkad ut kan ha med andra saker att göra, jag var på samma vis under Ensammast i Sverige och ett par låtar innan den 23/11 då jag började känna mig väldigt väldigt yr och så blev folk att se ut mycket underligt. Med hjälp av pappa lyckades jag tillslut innan jag svimmade komma bak i publiken som lyckligtvis inte var helt sluten utan gjorde väg för oss innan jag svimmade och få en flaska vatten. Finns det ingen lösning på detta problemet att det blir så oerhört varmt?

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Finns det ingen lösning på detta problemet att det blir så oerhört varmt?
    Jo, vakterna delar ut vatten. Det är bara att skrika lite och vinka.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Nybörjare solstrålars avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag förstår om alla ni som är korta blir sura om någon som är mycker längre än er ställer sig mitt framför så man inte ser ett jota jag skulle också bli skit irriterad (även om det inte händer så ofta då jag är 1.80).
    Men samtidigt så kan ju inte alla vi som är långa behöva stå längre bak just därför att vi är långa! Det gör mig absolut ingenting att ha ett par korta mänskor framför mig för jag ser ändå över så det gör absolut ingenting för min del. Jag behöver inte stå absolut längst fram tryckt mot kravallet även om det är det bästa. Jag nöjer mig med att stå tvåa- trea men jag vill ju inte behöva stå längre bak bara för att jag råkar vara lång! Det kan ju inte jag hjälpa!

Jag håller med om att det är lite trist att om det står massa folk som verkar vara helt uttråkade istället för "riktiga fans" långt fram. Själv har jag ganska lätt för att koppla bort allt annat folk och brukar ofta få känslan av att jag står helt själv på konserter. Men aa jag vet att det inte är lika lätt för andra. Jag har ändå oftast fått känslan av att folk som kanske inte är jättefans ofta ställer sig lite längre bak eller vid sidan. Men det kanske bara är jag som inte är tillräkligt uppmärksam.

Sen att man vill stå och bara njuta ibland det är det absolut inget fel på. Det gör väl jag också ibland. Men man ser ändå lite på ansiktsuttrycket om en person står och njuter eller är utttråkad.. det tycker i alla fall jag att man gör om man nu har tid att titta efter.
    Jag skulle alltid vara
    den som stod bakom dig
    Jag skulle alltid svara
    när du kallade på mig
    Jag skulle alltid vara den
    som vaktade din rygg
    Du skulle alltid alltid vara

Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Under "Ensammast i Sverige" hade det mycket väl kunnat vara jag som stod och bet på naglarna och såg uttråkad ut, det gjorde jag på Stockholmsgigen. Men det är min stilla protest mot en låt som jag inte tycker funkar live och som jag hoppas de plockar bort nästa turné. Får ont i hjärtat varje gång Jocke frenetiskt försöker få igång ett allsång som inte ens hör till låten..

Men tro fan att jag är ett "riktigt fan" för det..
    Senast redigerat av Kevlarjeans den 2007-12-11 klockan 08:52. Anledning: glömde ett "inte", blev lite fel innebörd i det hela..
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Jo, vakterna delar ut vatten. Det är bara att skrika lite och vinka.
    ja det gjorde dom, jag stod typ 3 rader längre fram än vad mina kompisar gjorde
    (blev så när alla började trycka). jag fick iaf vatten varje gång dom dela ut, men mina kompisar fick mindre än hälften av gångerna, och visst var det lika varmt o trångt bak hos dom... dom stod till och med och höll i en kille som höll på att svimma så han inte skulle ramla omkull.

vad jag menar är att vakterna har inte hur långa armar som helst.....
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Problemet med vakterna i köpenhamn var att under de tre fyra första gångerna de dela ut vatten så gick de bara till folk på sidan, såg ut som de inte ville va i i vägen (eller nått annat konstigt) för dom i mitten. Fast i köpenhamn var det relativt kallt, precis innan det börja frös både jag och sofia. Raden bakom oss trängde folk ingenting alls, vilket var nästan lite jobbigt då det var jättetrångt på var rad, så man var tvungen att hålla sig i kravallstaketet för att inte åka bak. Sen försvann i alla fall killarna som stod brevid mig, då blev det mindre trångt och helt väldigt jättebra!
    inget.

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

man vakterna var ju i allmänhet helt ouppmärksamma, det var en tjej som typ svimmade bakom mig och vi fick skrika och vifta åt vakterna hur länge som helst innan de kom. bra där!
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Ja, de virka ikke veldig interesserte..
    Til venstre for meg sto det ei som så ut som om hun skulle svime av når som helst..
    Klarte knapt å holde øynene oppe. Var sååå nære å rope til vaktene at de fikk se
    til å sjekke om hun hadde det bra. Nå er det jo mulig at hun var skitfull eller høy eller noe
    også da.. Lett å ta feil der, liksom.
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Medlem JuiceEhins avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av AngelBee Visa inlägg
    Ja, de virka ikke veldig interesserte..
    Til venstre for meg sto det ei som så ut som om hun skulle svime av når som helst..
    Klarte knapt å holde øynene oppe. Var sååå nære å rope til vaktene at de fikk se
    til å sjekke om hun hadde det bra. Nå er det jo mulig at hun var skitfull eller høy eller noe
    også da.. Lett å ta feil der, liksom.
    Haha men hon kanske inte skulle stå där om hon var skitfull eller hög heller?
    Du frågar mig vad kärlek är
    men jag vet inget om det där
    Bara sånt som man kan mäta
    kan jag förstå

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Det där med att se uttråkad ut kan ha med andra saker att göra, jag var på samma vis under Ensammast i Sverige och ett par låtar innan den 23/11 då jag började känna mig väldigt väldigt yr och så blev folk att se ut mycket underligt. Med hjälp av pappa lyckades jag tillslut innan jag svimmade komma bak i publiken som lyckligtvis inte var helt sluten utan gjorde väg för oss innan jag svimmade och få en flaska vatten. Finns det ingen lösning på detta problemet att det blir så oerhört varmt?
    man får försöka få i sig så mycket vatten som möjligt när vakterna delar ut, och dricka massor innan så man har vätska i kroppen. sen förstår jag mig faktiskt inte på folk som alltid ska stå längst fram men aldrig pallar trycket, här uppe i sthlm finns det en kärntrupp av tjejer som alltid måste lyftas ut.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    man får försöka få i sig så mycket vatten som möjligt när vakterna delar ut, och dricka massor innan så man har vätska i kroppen. sen förstår jag mig faktiskt inte på folk som alltid ska stå längst fram men aldrig pallar trycket, här uppe i sthlm finns det en kärntrupp av tjejer som alltid måste lyftas ut.
    Håller med dig, det gäller bara att gapa och vinka så brukar det väl fixa sig
    Om man har varit på konsert innan och Vet att man tycker att det är jobbigt så kanske man skulle prova att stå lite längre bak någongång, kan ju inte vara så kul att nästan svimma varje gång man ska se ett band :P

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    Håller med dig, det gäller bara att gapa och vinka så brukar det väl fixa sig
    Om man har varit på konsert innan och Vet att man tycker att det är jobbigt så kanske man skulle prova att stå lite längre bak någongång, kan ju inte vara så kul att nästan svimma varje gång man ska se ett band :P
    vakterna kan ju inte höra och se alla, men jag håller med man måste försöka ta för sig så man får i sig vätska! det är ju fruktansvärt onödigt att envisas med att stå längst fram om man inte pallar trycket, och dessutom vet om det!
    det blir ju bara jobbigt för dom runt om, jag får iaf en såndär moderskänsla och måste hjälpa dom som mår dåligt/håller på att svimma men det är ju inte däför jag är där så det förstör det hela en aning.....
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

så du menar att det finns ett gäng med samma tjejer som alltid måste bäras ut?

Standard

dom fejk-svimmar för att få uppmärksamhet och komma nära bandet!!!
    ha!

Sidan 6 av 18 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •