Sidan 7 av 18 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Fast ang. vatten så är det ju ändå bara de allra längst fram (första till tredje raden, typ) som får vatten, eftersom vakterna inte vill släppa ifrån sig flaskorna. Så att förlita sig på att man får vatten av vakterna är ju lite... dumt.

För övrigt så har jag aldrig någonsin förut varit med om en sådan fruktansvärd värme som det var i Lund. Huu!
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    Verkar ju inte som att du vet så mycket om det här då om du alltid har lyckats stå längst fram på varenda konsert..
    Jag vet att det inte finns några regler för hur folk ska bete sig på konserter, jag vill inte införa lagar! Men jag blir så förbannad på folk som inte visar någon hänsyn, och jag tycker faktiskt att det är lite av en oskriven regel att längst fram på konerterna står de som vill hoppa, klappa, skrika med. Om man vill stå rakt upp och ner och njuta så fine, men ställ dig inte längst fram då! Och vill du se, skaffa sittplats ev. läktarplats (som fallet var i Lund då) Längst fram vill jag ha stämning, jag vill njuta, hoppa, studsa, skrika, gråta, skratta, uppfyllas av musiken och verkligen... ja Njuta! Folk som står rakt upp och ner, smsar eller på annat vis inte verkar ett dugg intresserade av konserten förstör den här stämningen, iaf för mig.
    Nu är det bestämt iaf, de kommande konserterna ska jag köa mig till en plats längst fram vid staketet, tryck bakifrån är helt okej, men nackspärr och folk framför mig som inte bryr dig om bandet har jag fått nog av!
    Okej, det är ju bra att jag fick reda på den regeln för den har jag aldrig hört talas om, jag trodde att de som ville stå längst fram och hade möjlighet till det stod längst fram.
    Men liksom, om en bara gråter och njuter men inte skrattar och hoppar, var ska en stå då, någonstans i mitten? Eller var går gränsen liksom? Om jag står blickstilla och ser jätteallvarlig ut men gråter konstant, är det tillräckligt äkta för att jag ska få stå längst fram? Bara kollar, så att jag vet till nästa gång.

Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av aiquen Visa inlägg
    Fast ang. vatten så är det ju ändå bara de allra längst fram (första till tredje raden, typ) som får vatten, eftersom vakterna inte vill släppa ifrån sig flaskorna. Så att förlita sig på att man får vatten av vakterna är ju lite... dumt.

För övrigt så har jag aldrig någonsin förut varit med om en sådan fruktansvärd värme som det var i Lund. Huu!
    I Köpenhamn var det plastglas som folk kastade fram när de druckit ur, jag vet inte hur långt bak de kom men det kanske de borde införa i Sverige också.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av iia Visa inlägg
    I Köpenhamn var det plastglas som folk kastade fram när de druckit ur, jag vet inte hur långt bak de kom men det kanske de borde införa i Sverige också.
    Ja det var bra, det tyckte jag med. Stod nästan längst fram o fick i mig mycket vatten, dessutom så skickade man bak plasmuggarna om man inte behövde vatten. Måste vara bättre än så som dom gjorde i Lund
    ND 2010!

Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Ja det var bra, det tyckte jag med. Stod nästan längst fram o fick i mig mycket vatten, dessutom så skickade man bak plasmuggarna om man inte behövde vatten. Måste vara bättre än så som dom gjorde i Lund
    Ja, verkligen.
    Jag höll på att svimma ett tag och då fick jag massor av vatten, så det funkade bra. Men jag stod längst fram så jag hade inte koll på dem där bak ^^

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Soltårar Visa inlägg
    Verkar ju inte som att du vet så mycket om det här då om du alltid har lyckats stå längst fram på varenda konsert..
    Jag vet att det inte finns några regler för hur folk ska bete sig på konserter, jag vill inte införa lagar! Men jag blir så förbannad på folk som inte visar någon hänsyn, och jag tycker faktiskt att det är lite av en oskriven regel att längst fram på konerterna står de som vill hoppa, klappa, skrika med. Om man vill stå rakt upp och ner och njuta så fine, men ställ dig inte längst fram då! Och vill du se, skaffa sittplats ev. läktarplats (som fallet var i Lund då) Längst fram vill jag ha stämning, jag vill njuta, hoppa, studsa, skrika, gråta, skratta, uppfyllas av musiken och verkligen... ja Njuta! Folk som står rakt upp och ner, smsar eller på annat vis inte verkar ett dugg intresserade av konserten förstör den här stämningen, iaf för mig.
    Nu är det bestämt iaf, de kommande konserterna ska jag köa mig till en plats längst fram vid staketet, tryck bakifrån är helt okej, men nackspärr och folk framför mig som inte bryr dig om bandet har jag fått nog av!
    alla vill ju inte hoppa även om dom står längst fram vid staketet, men det gör dom ju inte till mindre "riktiga fans", alla njuter ju på olika sätt!
    att det skulle vara en regel att dom längst fram måste stå o hoppa och skrika tycker jag bara är löjligt!
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag var på 2 av gigen i gbg och jag tyckte det var allmänt svennigt i publiken

en del tonåriga fans och sen många som var över 30 hade fula kläder och såg allmänt tråkiga ut

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    sen många som var över 30 hade fula kläder och såg allmänt tråkiga ut
    Eehm, vad har det här med saken att göra?
    Senast redigerat av hobbelvot den 2007-12-11 klockan 18:57.

Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    jag var på 2 av gigen i gbg och jag tyckte det var allmänt svennigt i publiken

en del tonåriga fans och sen många som var över 30 hade fula kläder och såg allmänt tråkiga ut
    Definiera allmänt svennigt?

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Jo, vakterna delar ut vatten. Det är bara att skrika lite och vinka.
    jovisst, men står man inte väldigt nära staketet så blir det svårare.

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av iia Visa inlägg
    Fast det förekommer i Sverige också... Eller förekom, vad vet jag. Nu var det några år sedan jag såg till plastglasen i alla fall. Men det är klart mycket bättre än flaska, ja!
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    så du menar att det finns ett gäng med samma tjejer som alltid måste bäras ut?
    yes, här i sthlm alltså.

Citat Ursprungligen postat av staffan2 Visa inlägg
    dom fejk-svimmar för att få uppmärksamhet och komma nära bandet!!!
    ha!
    hehe nej dom brukar vara nästan helt borta faktiskt
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av aiquen Visa inlägg
    Fast det förekommer i Sverige också... Eller förekom, vad vet jag. Nu var det några år sedan jag såg till plastglasen i alla fall. Men det är klart mycket bättre än flaska, ja!
    I Gbg den 24/11 delade vakterna ut plastmuggar med vatten.

Lite OT: störde mig verkligen på en vakt mitt framför mig som hade fräckheten att GÄSPA mitt under brinnande kent-konsert!!!
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    yes, här i sthlm alltså.
    hahaha? det verkar inte så smart. dom måste ha funnit något underhållande i att svimma

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

jag är ett riktigt fan, tänkte bara poängtera det!
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Sidan 7 av 18 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •