Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 265

Ämne: Riktiga fans?!

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Antingen så fanns det fler minimänniskor på konserten, eller så stod jag precis bredvid dig, var det du såg du dock ännu kortare ut än 160, och killen framför dig såg längre ut. Var det du verkade du inte heller försöka komma förbi honom igen, ty det är så det fungerar på konserter.

Lyssna på Clive Burrs Granne's ord, jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Väl talat (första stycket)
    Snäll kille (andra stycket)
    Tack ^^
    Ja, verkligen

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det jag menar med min tråd är inte att jag vill förbjuda folk från att gå på konserter eller bestämma över hur det ska vara. Jag blir bara så irriterad, jag tycker att om man har köat sig till en plats så är man värd den. Älskar man sitt band så är man beredd att köa för dem. Jag kan inte tycka att folk som tränger sig fram från nästan längst bak är värda platser längst fram, vill man verkligen stå längst fram då får man stå ut med att köa. Alla trängs, självklart, men det finns rimliga gränser. Den här killen som knuffade sig fram visade ingen som helst respekt för någon annan, han prejade ner mig och en annan tjej bara så där. Och jag sa då ändå till honom "Ursäkta, du är dubbelt så stor som mig, sluta tryck!" men inte lyssnade han på det inte. Det var inte långt ifrån att jag hamnade på marken.
    Och självklart kan man gilla musiken och bandet utan att sjunga med i alla låtar, men att smsa eller se sjukligt uttråkad ut, det kan jag inte kalla att njuta av musiken :/

Och angående folk som följer med som sällskap på konserter så nej, jag skulle aldrig ta med mig en kompis som inte gillar kent till en konsert, varken jag eller hon skulle få ut någonting av det. Då går jag hellre ensam, men det är jag det

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

den här tråden känns väldigt löjlig.........

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    den här tråden känns väldigt löjlig.........
    <3 haha.....
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    <3 haha.....
    ja, men jag menar jag har stått längst fram på 7 spelningar med kent den här turnén, gissa hur mycket folk som har burit sig åt som egoistiska as? jag blir inte arg för det. det är ju så det fungerar. alla vill stå längst fram och eftersom man inte känner varandra är det fritt fram att slåss lite och hålla på

Standard

när jag var i annexet den 17/11 var det lugnt där jag och min kompis stod, ingen tröck eller nåt. men några meter åt höger var det ett fyllo som var galen ><
    martin furuskog, jag älskar dig <3

Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Jeg foretrekker konserter med 18-års grense, som på Sentrum Scene. Der kunne man stå i kø en halvtime og få bra plass, og ingen trengsel heller. Når jeg hører om folk som står i kø fra tidlig morgen tenker jeg bare at de gidder. Men klart det var annerledes når jeg var 14-15, da ville jeg nok stå lengst fram.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard Avtryck

männsikan är egoistiska as... nått måste man ju ha lärt sig i sina dar...
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av lollita Visa inlägg
    vad jag vill komma till är att även om det är jätteviktigt att komma så långt fram som möjligt vore det trevligt att visa respekt till dom som är lite kortare (till alla egentligen) och inte klänga på någon,hoppa på dom eller försöka trycka ner dom för det är jobbigt nog som det är att försöka stå still.
    Det håller jag med om! Det är tråkigt med folk som knuffas bara för knuffandets skull, och skiter helt i om de gör någon illa på köpet.

Citat Ursprungligen postat av idahjertamartin Visa inlägg
    Påtal om det där med "riktiga fans". När jag gick på låg- och mellanstadiet och alla fick reda på att man gillade kent så fick man bara höra "är du dum eller? hur fan kan du lyssna på sån musik? dom är sämst ju" Nu några år senare, tro det eller ej lyssnar idioterna på Kent själva.. Ja, vad ska man säga.. människor i ett nötskal? Tyvärr så irriterar det mig lite ;/
    Varför irriterar det dig? Människor kan väl förändras, speciellt i den åldern. Jag har skivor (och kassettband) som jag nästan skäms för att jag kunde lyssna på när jag var liten.

Men det här med att man inte anses vara ett värdigt kentfan om man inte har lyssnat på kent helst sedan innan de ens släppte första plattan verkar vara ganska vanligt. Varför är det så? Jag kan väl gilla musiken/bandet precis lika mycket som någon annan, även om jag inte upptäckte kent förrän i samband med releasen av V&A eller DOJD eller TTS, eller vad som helst...?
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av aiquen Visa inlägg
    Det håller jag med om! Det är tråkigt med folk som knuffas bara för knuffandets skull, och skiter helt i om de gör någon illa på köpet.

Varför irriterar det dig? Människor kan väl förändras, speciellt i den åldern. Jag har skivor (och kassettband) som jag nästan skäms för att jag kunde lyssna på när jag var liten.

Men det här med att man inte anses vara ett värdigt kentfan om man inte har lyssnat på kent helst sedan innan de ens släppte första plattan verkar vara ganska vanligt. Varför är det så? Jag kan väl gilla musiken/bandet precis lika mycket som någon annan, även om jag inte upptäckte kent förrän i samband med releasen av V&A eller DOJD eller TTS, eller vad som helst...?
    Håller med dig massor!
    Jag började lyssna på kent i samband med V&A, men det får man nästan inte nämna här på forumet, eller i kentkretsar överhuvudtaget, för det är skämmigt. Men jag har alla skivorna (riktiga skivor då, inte bara nerladdat) och jag är helt såld på bandet. Bara för att jag var för liten för att förstå bandets värde när de startade betyder det att jag inte tycker om dem lika mycket som dem som började lyssna vid första skivan?
    Alla kent fans är välkomna!
    (dock lite OT när tråden handlar om "konsertbråk" men tåls att sägas ändå )

Smygare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

hallå hallå!!
    jag var en av tjejerna som rev biljetter på konserterna i lund...
    det var verkligen skitskoj, visst det låtter kanske inte så latjo men att se folk som var så excited strömma in för att se kent byggde bara upp min lycka hela tiden. Jag kallar mig själv ett riktigt fan, men jag ska vara ärlig och erkänna att: jag kan inte alla deras låtar, jag har inte alla deras skivor (b-sidor svenska och engelska, hagnesta hill engelska, the hjärta and the smärta ep) och jag tycker inte att alla låtar de släppt är verkligen 100% så jävla underbara... det finns säkert någon som inte alls gillar en låt jag älskar och vise versa.
    I alla fall till det här med publiken... fan visst fattar jag att man lackar om en kille som är betydligt längre än en själv bara hade blockat en, jag hade faktiskt sagt till honom och flytta sig.. men det här med tjejen som bet på naglarna visst jag tycker också att hon aknske iten hade behövt ställa sig längst fram men att platserna ska vara resarverade för "riktigta fans" låter enligt mig lite absurt, ska du då när du köper biljetterna få fylla i ett forumlar om hur mycket du tycker om kent, ranordning eller skala då? tänk såhär... jag fick inga biljetter för alla var slutsålda vilket gjorde att jag vände mig till blocket, där jag hittade en kille som sålde (vilket senare visae sig lönlöst efter som jag jobbade på konserten) säg då att han ahde avrit ett riktigt fan och bokat biljetter längst fram medans jag ett "medelmåttigt" fan köpt biljetterna.. då hade ju jag fått stå längst fram i alla fall. Visst ingen dum idé men det hade ju aldrig gått.

Hoppas ni hade kul på konserterna, det hade jag - älskade varje minut, andetag och svettdroppe!!!

P.s Oympen i lund där konserterna hölls rymmer 2200 pers.

Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

När jag var i Gbg 24/11 (ståplats, långt fram till höger) upplevde jag också att en del fans närmast mig mest stod och fotade eller bara stirrade. Inte en en handklapp eller det minsta lilla hopp... Det är väl upp till dem, men lite trist att de blänger surt när en annan hoppar, klappar å sjunger med. För mig är själva poängen med att stå långt fram, att man faktiskt vill vara delaktig.
    Kan bara tala för mig själv, men om jag gick på en spelning med ett band jag inte är så där väldigt stort fan av, skulle jag vara helt nöjd med att stå lite längre bak.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

Standard

Nackdelen med att vara lång är att folk blir sur på en för att man står ivägen, kvittar var man ställer sig. Kommer alltid vara någon som tycker attt man borde stå någon annanstans. Tror jag var den längsta bland de 6-7 första raderna (1.95) och jag tog det väldigt lugnt, hade tjejen framför mig nästan hela konserten. Var dock där rätt tidigt och varken trängdes eller hoppade på folk så jag kommer tyvärr inte ta åt mig.

Fördelen är att man kan få tag i prylarna de kastar ut, så ursäkta ni som inte nådde riktigt ända upp när Sami slängde ut sitt sweatband. Kan hälsa att det var väl använt iaf..

Hjälp de som faller och onumrerat betyder att man får stå var man vill.
    Men visst, visa hänsyn. Svårare än så är det inte..

Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av iia Visa inlägg
    Angående fans som inte är "riktiga" men ändå går på konserterna kan det ju vara så att de är där för sina kompisars skull och det tycker jag i så fall är jävligt snällt av dem. För mig är det i princip omöjligt att hitta någon att gå med och exempelvis tog jag med min mamma till den tjugofemte i Göteborg. Hade inte hon gått där skulle jag inte heller ha kunnat gå men om vi ska snacka om "riktiga" fans anser jag mig vara ett tillräckligt stort kentfan för att få lov att köpa två biljetter trots att det bara är jag som ska gå.
    Jag köpte sittplats till kent i Linköping i vår för jag har ingen lust att stå å köa eftersom jag ska gå själv, eftersom den enda av mina kompisar som lyssnar på kent är i Tyskland, så det där var faktiskt en bra poäng!
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •