Sidan 41 av 44 FörstaFörsta ... 3132333435363738394041424344 SistaSista
Resultat 601 till 615 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Alla Samsunglurar jag hållt i känns som billiga taiwan(eller Korea)-kopior.
    Skärmen verkar sprincka för en hel del som tappar den i marken, jag har tappat den flera gånger utan skada så jag vet inte vad jag ska säga.

Men du, jag har ju aldrig sagt att den är snabbare och smidigare, men du snackade om specar och jag förklarade hur ointressant det egentligen är. iPhonen levererar, det är det viktiga skrev jag. Sen vidhåller jag att gränsnittet på iOS är så otroligt mycket behagligare.
    Slut lägg insinuationer i mun på mig, hatar sådan typ av argumentering.

Ska erkänna att jag inte provat Samsung/Android längre perioder, man blir inte så sugen när man tar den i handen.
    Det är ungefär som när man(som nu) sitter vid en Windowsburk. Ganska tråkig och ostimulerande känsla.
    Jag har helt ärligt inte försökt lägga några insinuationer i din mun. Jag har bara svårt att förstå den där odokumenterade känslan som gör att det är värt att betala en tredjedels högre pris för något som på pappret ger mindre.

Men bara du är nöjd så är det ju bra. Det enda jag vänder mig egentligen emot är att många verkar välja iphone för att det är det man ska ha istället för att fundera på vad man köper. Det och att hysterin också gör att fullt funktionsdugliga telefoner skrotas för att de inte är det senaste längre = hög onödig belastning på miljön.

Önskar att man kunde få ha telefonen på prov innan man köpte..

Förövrigt så köpte jag min s2:a beggad och den kommer jag behålla tills den går sönder.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag har helt ärligt inte försökt lägga några insinuationer i din mun. Jag har bara svårt att förstå den där odokumenterade känslan som gör att det är värt att betala en tredjedels högre pris för något som på pappret ger mindre.

Men bara du är nöjd så är det ju bra. Det enda jag vänder mig egentligen emot är att många verkar välja iphone för att det är det man ska ha istället för att fundera på vad man köper. Det och att hysterin också gör att fullt funktionsdugliga telefoner skrotas för att de inte är det senaste längre = hög onödig belastning på miljön.

Önskar att man kunde få ha telefonen på prov innan man köpte..

Förövrigt så köpte jag min s2:a beggad och den kommer jag behålla tills den går sönder.
    Ok det lät som du i efterhand förstärkte/ändrade vad jag faktiskt hade sagt ang prestandan.

Ja ang det där med hållbarhet så tillhandahåller Apple uppdateringar av gamla prylarna betydligt längre och mer aktuellt än vad varit fallet med Android. I min umgängeskrets håller man dessutom kvar vid sin iPhone längre än vad folk med Samsung har gjort.

Av vilka skäl andra har valt sina iPhones får du ta med dem. Men det du skriver varför folk väljer/konsumerar olika saker beroende på hur omgivningen ser ut genomsyrar väl i stort sett all konsumtion idag. Det är ett problem, men inte ett specifikt Appleproblem. Tvärtom kan jag tycka som ser Apples produkter som något långvarigt och givande i livet. Medan mycket av annan teknik mest skaver gällande design och gränssnitt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Fast nackdelen med apples produkter är ju att de är låsta på många sätt. Kan ju tycka att de dumförklarar konsumenten. Jag menar, en sak som att byta batteri är inte så svårt. Men de bygger in batterierna på ett sånt sätt att man ska bli tvungen att lämna in sin produkt för att få det gjort. Sen tar de väl en hutlös avgift för den "tjänsten". Sen är ju deras operativsystem helt låsta också, för man ska ju liksom inte kunna konfigurera apples perfekta skapelse.

Men angående det här med samsung vs apple... Samsung är tydligen en av apples största leverantörer, lär väl inte vara mycket mer än det estetiska som skiljer deras produkter åt då?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Fast nackdelen med apples produkter är ju att de är låsta på många sätt. Kan ju tycka att de dumförklarar konsumenten. Jag menar, en sak som att byta batteri är inte så svårt. Men de bygger in batterierna på ett sånt sätt att man ska bli tvungen att lämna in sin produkt för att få det gjort. Sen tar de väl en hutlös avgift för den "tjänsten". Sen är ju deras operativsystem helt låsta också, för man ska ju liksom inte kunna konfigurera apples perfekta skapelse.

Men angående det här med samsung vs apple... Samsung är tydligen en av apples största leverantörer, lär väl inte vara mycket mer än det estetiska som skiljer deras produkter åt då?
    Hm jo men jag tycker det är värt att batteriet är inbyggt för att designen inte ska falla på fula luckor och skruvar. Kan man själv byta batteri på Galaxy-lurarna?

Precis, operativsystemet har jag ingen önskan att ändra.

Sen ang det där med att många komponenter är från Samsung och att det du bara skulle vara en designskillnad antar jag bara är ett dumdrygt skämt?

---John G. Bennett

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Hm jo men jag tycker det är värt att batteriet är inbyggt för att designen inte ska falla på fula luckor och skruvar. Kan man själv byta batteri på Galaxy-lurarna?
    Skämtar ni nu? Går det inte att byta batteri i telefonen? Jösses.. Finns ingen som helst fördel med det, det måste du ju erkänna!

Det går utmärkt att dra ur batteriet ur Galaxyn. Jag har t.ex. ett annat batteri än originalet som håller strömmen längre.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Precis, operativsystemet har jag ingen önskan att ändra.

Sen ang det där med att många komponenter är från Samsung och att det du bara skulle vara en designskillnad antar jag bara är ett dumdrygt skämt?
    Japp, man kan byta batteriet på galaxy-telefonerna. Dock är det en hemsk plastlucka på den telefonen min far har, en sån med hakar/piggar, risk för att de går av lätt.

I telefonen förstår jag att man inte har lust att ändra något i operativsystemet, men att konfigurera operativsystemet på datorn är det många som vill kunna göra. Exempelvis kanske man vill kunna konfigurera gränssnittet.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Dåligt med information i den artikeln.

Reg.datum
    Jul 2006

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Kalifornien är ju Apples hemvist.

I Sydkorea däremot: http://techland.time.com/2012/08/24/...t-copy-iphone/
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Kalifornien är ju Apples hemvist.

I Sydkorea däremot: http://techland.time.com/2012/08/24/...t-copy-iphone/
    Jo, utomjording länkade ju till en artikel angående sydkorea, där stod det bara att de skulle betala till varandra.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Det är rätt uppenbart att Samsung kopierar Apple.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det är rätt uppenbart att Samsung kopierar Apple.
    Ja, alla kopierar av alla dock.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ja, alla kopierar av alla dock.
    Nja, inspireras kanske.
    Samsung har kopierat designer mer eller mindre rakt av.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nja, inspireras kanske.
    Samsung har kopierat designer mer eller mindre rakt av.
    Svår gräns att dra, jag skulle säga att Apple kopierat notification bar systemet.

Men ja Samsung har tydlig kopierat Apple i designen, speciellt i marknadsföringen. Jag förstår inte riktigt varför de gör så.
    Sláinte Mhath!

Sidan 41 av 44 FörstaFörsta ... 3132333435363738394041424344 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •