apple har ju en tendens att låtsas som att deras uppdateringar är totalt revolutionerande, som när ipad släpptes och steve jobs stolt förklarade att man kunde ändra bakgrundsbild på den. samma sak när iphone 4 kom och alla blev som galna över att man kunde filma med den, det är ju ett skämt att man inte kunde filma med trean.
både när 4 och 4S släppts har störst vikt lags vid att skärmen och kameran blivit bättre och att den är lite snabbare men det är ju standardgrejer, ska väl inte ta 16 månader att göra skärmen lite skarpare? sen har jag inte läst på något om siri (garderar mig mot the plague) men kan man inte bara googla istället för att använda den?
edit: eller ska man be den göra saker i telefonen åt en? låter onödigt
Senast redigerat av Felix_Elite. den 2011-10-05 klockan 20:22.
Då var Steve Jobs död:/
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Ett OS är något man bara inte ändrar hur som helst, det utvecklas.
Visst, jag kan hålla med om att det skulle kunna finnas lite teman etc för de som vill ändra färger, men jag är glad att Apple fokuserar mycket mer på användarvänligheten. Min iPhone är främst ett verktyg, inte en leksak.
Haha, nej verkligen inte.
Vid lanseringen av 4S har väl skärmen inte diskuterats alls?!
SIRI är helt enkelt det första steget i IT-världen för att i framtiden på allvar kommunicera med sina datorer, teknikprylar etc med rösten. Jag tror inte folk ska lägga så stor vikt vid man nu kan göra med SIRI utan hur det kommer vara en självklar del av våra liv om ett par år. Se det lite som när man lanserade iPod eller iPhone, då var det inte så stort/brett, men nu är det en självklar del av otroligt många människors liv. Vart efter SIRI utvecklas kommer samma sak gälla där.
En sak håller jag med om, att ibland framlyfter Apple märkliga (givna) funktioner i sina produkter.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Siri är inte det första steget för voice assistance till mobilen. Finns redan flera sådana tjänster till Android, tex Vlingo.
RIP Steve Jobs.
EDIT: det är självklart inte omöjligt att apple ökar användandet så att fler börjar använda det i vardagen än innan, de är antagligen det företaget som marknadsför sig bäst i hela IT-världen, men att ANTA att det är en direkt succé är bara dumt.
Senast redigerat av Myrpou den 2011-10-06 klockan 07:25.
Sláinte Mhath!
Sluta omformulera mina påstående fritt, jag skrev:
"SIRI är helt enkelt det första steget i IT-världen för att i framtiden på allvar kommunicera med sina datorer, teknikprylar etc med rösten."
Jag vet att en massa taffliga försök har gjorts kors och tvärs tidigare.
Och återigen, jag snackar inte bara om mobilen, detta är bara ett litet första steg.
Jag antar inget, men detta avstamp är så pass mycket seriösare än allt annat vi har sett att man förstår att detta är något man kommer satsa på på allvar. På bred och stor skala.
Senast redigerat av The Plague den 2011-10-06 klockan 08:38.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Utveckla gärna. Vad för förändringar skulle göra Iphone rolig igen? Pratar vi om funktioner, arbetsflödet eller enbart utseendet? Skulle förstå din längtan att testa något annat om det var så att du var missnöjd med telefonen, men när du faktiskt säger att det är "bra grejer" blir jag nyfiken på vad du efterfrågar!
Tycker själv att det finns utrymme för uppdatering av just gränssnittets utseende (något vissa av Siris grafiska element kanske visar på), men både funktion- och arbetsflödesmässigt verkar IOS 5 bjuda på otroligt många fina nyheter! Känner ingen längtan att byta till något annat märke (och då har jag använt IOS-produkter i snart tre år).
Svårt att sätta fingret på vad det är just jag längtar efter men det handlar egentligen om att jag är uttråkad på upplägget och längtar efter en ny upplevelse. Som snyggare mer aktiva grafiska element T.ex. Som exempelvis HTC:s swipande för att få upp "händerjustnu" - fönstret, väderinformation etc etc... Men visserligen så kommer IOS 5 att göra saker lite bättre iaf.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Större skärm är kanske inte alltid något att satsa på.
http://www.tuaw.com/2011/10/10/size-...5-inch-screen/
Vem fan trodde att iPhone skulle bli så här vanlig som den är idag?
Inget fel på det i för sig för det är en bra och användarvänlig telefon, men jag trodde aldrig för fyra år sedan när den lanserades i sve att den skulle bli såhär vanlig. Det känns ju nästan som det är mer folk som har en än som inte har.
Får väl hoppas att 5 kommer till hösten och att den inte har större skärm. Jag anser att skärmen som den har nu är perfekt för att kunna göra allt med ett finger.
Har dock blivit sugen på att testa en Blackberry, vet inte riktigt varför...kanske för att just iphone är för vanlig och att det inte är så många som har den andra.
Någon som testat Blackberry och iphone och vill göra ett utlåtande?
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Blackberry skaffar man väl inte innan man har kostym på jobbet?
Sláinte Mhath!
Om man är trött på mjukvaran i iPhone borde man kanske testa att göra ett jailbreak, då har man ju möjlighet att göra.... tja, i princip vad som helst med den och få den att se ut hur som helst. Appropå tidigare inlägg om att vara trött på mjukvaran alltså.
Edit: såhär till exempel!
Photo 2012-04-26 20 54 57.jpg Photo 2012-04-12 19 00 06.jpg
Senast redigerat av Sundance_Joel den 2012-04-26 klockan 20:01.
Finns ju dock en del nackdelar med jailbreaking.
Det finns en anledning till att Apple inte vill att man ska kunna ändra utseendet också, individualiserade användare ligger inte i Apples intressen.
Sláinte Mhath!
Jag har svårt att se så många nackdelar, men visst, det finns det säkert. Det skadar inte att testa då iPhonen alltid går att återställa till fabriksinställningar.
Skulle dock rekommendera att man läser på ordentligt INNAN man gör något, bra att veta vad man pysslar med kanske!