Jag hatar både apple-hatet och applefanatismen. Det finns många apple hatare som inte bryr sig om vad apple gör dom hatar det hursomhelst bara för att det är apple, sedan finns det väldigt många apple fan boys som tror att apple är bäst på precis allt och allt som apple släpper anses vara genialiskt även om produkten är en jättegammal idé eller fruktansvärt överprisatt.
http://www.idg.se/2.1085/1.387096/hj...r-som-religion
Själv tycker jag att dom flesta företag verkar ha sina nischer inom sin bransch som de är extra bra inom, inget speciellt företag gör allting bra, därför väljer jag aldrig produkt efter märke generellt men jag har vissa märken som jag föredrar för vissa typer av produkter.
Jag har en iPhone själv som jag gillar skarpt, även om jag stör mig på vissa saker med den så skulle jag antagligen inte köpa något annat i efterhand. Dock när det gäller datorer skulle jag nog inte personligen välja en MacBook då jag själv anser att en dator främst ska vara prisvärd, funktionell och personlig, när det gäller en smartphone så värderar jag design och användarvänlighet högre.
När det gäller apple allmänt så gillar jag deras hårdvaror men ogillar deras mjukvaror.
Sláinte Mhath!
fast eftersom flera medier har skrivit att det kommer introduceras kanske det är dumt att påstå att det inte alls kommer ha nån betydelse om man inte vet något själv.
och allt applehat är självklart obefogat?
nej.
jag har väl inte så mycket emot apple, är ju bara att låta bli att köpa deras grejer. stör mig mer på applefanatiker isåfall som tycker att allt steve jobs rör vid är världens bästa. ipad liksom, vad fan är grejen med en dator som inte ens har usb?
Tillskillnad från annars, eller vadå? Det är ofta Apples patenter nämns i media — "allmän" media i allmänhet, Apple-relaterad i synnerhet.
Så jo, om det enda beviset är en patentansökan, då är det inte alls dumt att påstå att det antagligen inte kommer leda till något konkret. Om det däremot skulle börjat florera rykten om att en sådan här funktion verkligen är aktuell, då är det en annan femma.
Senast redigerat av Adam K. den 2011-06-22 klockan 22:25.
Jag kan tillägga att allting råkommersiellt som lyckas bli så accepterat av många - som dessa i-produkter, som fyller folks vardag rent begreppsmässigt till skillnad från exempelvis android eller andra mer anonyma märken
- kommer att ifrågasättas av en grupp av människor som är skeptiska till konsumtion som lyckobringande.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Dock så kan jag inte minnas att det var ett sånt liv när 3310:an erövrade världen. Varannan människa hade ju den mobilen inklusive jag. Det handlar mer om att vissa anser att man betalar mer för mindre och helt ignorerar användarvänligheten det bjuder på och hur strömlinjeformad i-produkterna är.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
det finns 2 saker som jag inte gillar med iphone. det ena är den värdelösa batteritiden och den andra är att man inte kan skriva med knappar längre. och nej jag har inte lärt mig och kommer aldrig kunna skriva så fort som jag kunde skriva när jag hade vanlig knapptelefon. jag behövde inte ens titta på knapparna när jag skrev. skrev med 1 hand när jag körde utan att titta på mobilen å jag skrev ändå as snabbt, med iphonen GLÖM att skriva när du kör...de är fan livsfara.
jag håller verkligen inte med dig. läs det jag skrev ovanför.
däremot så hoppas jag att de snart kommer en funktion där man kan tala in sina sms till någon. de hade varit GULD. för ingen orkar lyssna på röstmeddelanden men sms läser ju folk hela tiden. så tala in meddelande som man kan läsa...de hade vart perfekt...goooooo iphone![]()
Vad ska jag ha för hörlurar som är lika bra (eller bättre) än Koss Porta Pro; har knappar och mikrofon så man kan byta/pausa låt, höja volymen och svara när det ringer (och allt man nu kan göra med de tre knapparna på Apples lurar); och som är lika snygga och stilrena som Urban Ears "Tanto"?
Just den sista modellen skulle ju vara perfekt om det inte var så att ljudet inte är superbra.![]()
...tar tillbaks allt gott jag sagt om Android för stunden..
bör man lita på att den kommer till september, och kanske till och med säga upp sitt nuvarande abonnemang nu (uppsägningstid 3 mån), så blir det väl kanske lagom till den vevan...?
abonnemanget går ut i maj liksom, ..och då är ju typ 5/4s-an historia, om den nu kommer i sep.
någon som vet något eller har något att säga?
meningslösa, menigslöösa