Sidan 35 av 44 FörstaFörsta ... 2526272829303132333435363738394041424344 SistaSista
Resultat 511 till 525 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Ja, hatet mot iPhone är verkligen anmärkningsvärt. Man hör ju inget liknande hat mot Androidtelefoner. Oftast kommer ju också hatet från koll som aldrig ens greppat en iPhone utan har bestämt sig på förhand att det är skit.
    Jag skulle nog tro att de som hatar iPhone gör det för att den är ett överhypat begrepp i samhället idag. Ungefär som om någon hatar Facebook men inte Kentforumet.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag hatar både apple-hatet och applefanatismen. Det finns många apple hatare som inte bryr sig om vad apple gör dom hatar det hursomhelst bara för att det är apple, sedan finns det väldigt många apple fan boys som tror att apple är bäst på precis allt och allt som apple släpper anses vara genialiskt även om produkten är en jättegammal idé eller fruktansvärt överprisatt.
    http://www.idg.se/2.1085/1.387096/hj...r-som-religion

Själv tycker jag att dom flesta företag verkar ha sina nischer inom sin bransch som de är extra bra inom, inget speciellt företag gör allting bra, därför väljer jag aldrig produkt efter märke generellt men jag har vissa märken som jag föredrar för vissa typer av produkter.
    Jag har en iPhone själv som jag gillar skarpt, även om jag stör mig på vissa saker med den så skulle jag antagligen inte köpa något annat i efterhand. Dock när det gäller datorer skulle jag nog inte personligen välja en MacBook då jag själv anser att en dator främst ska vara prisvärd, funktionell och personlig, när det gäller en smartphone så värderar jag design och användarvänlighet högre.
    När det gäller apple allmänt så gillar jag deras hårdvaror men ogillar deras mjukvaror.
    Sláinte Mhath!

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Det betyder inte ett jota att de ansökt om en sådan paten — åtminstone inte när man pratar om hur troligt det är att nya funktioner/produkter faktiskt släpps på marknaden. Apple (precis som — antar jag — alla andra stora företag) tecknar ju årligen sjukt många patenter som aldrig leder till något för gemene man greppbart.
    fast eftersom flera medier har skrivit att det kommer introduceras kanske det är dumt att påstå att det inte alls kommer ha nån betydelse om man inte vet något själv.

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Det som är intressant är att det finns så mycket hat mot apple. Många fanatiker som hävdar att det är sämst grejer och överreklamerade osv. Frågan är ju bara varför de orkar lägga en sådan energi på det. Jag skriver ju inte spaltmeter om saker jag inte tycker om... Det visar dock apples storhet att det ständigt blir så mycket diskussion om sakerna
    och allt applehat är självklart obefogat?

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Ja, hatet mot iPhone är verkligen anmärkningsvärt. Man hör ju inget liknande hat mot Androidtelefoner. Oftast kommer ju också hatet från koll som aldrig ens greppat en iPhone utan har bestämt sig på förhand att det är skit.

Felix, vad säger du om detta? Stämmer beskrivningen in på dig? Jag gissar på det.
    nej.

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag skulle nog tro att de som hatar iPhone gör det för att den är ett överhypat begrepp i samhället idag. Ungefär som om någon hatar Facebook men inte Kentforumet.
    jag har väl inte så mycket emot apple, är ju bara att låta bli att köpa deras grejer. stör mig mer på applefanatiker isåfall som tycker att allt steve jobs rör vid är världens bästa. ipad liksom, vad fan är grejen med en dator som inte ens har usb?

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    fast eftersom flera medier har skrivit att det kommer introduceras kanske det är dumt att påstå att det inte alls kommer ha nån betydelse om man inte vet något själv.
    Tillskillnad från annars, eller vadå? Det är ofta Apples patenter nämns i media — "allmän" media i allmänhet, Apple-relaterad i synnerhet.

Så jo, om det enda beviset är en patentansökan, då är det inte alls dumt att påstå att det antagligen inte kommer leda till något konkret. Om det däremot skulle börjat florera rykten om att en sådan här funktion verkligen är aktuell, då är det en annan femma.
    Senast redigerat av Adam K. den 2011-06-22 klockan 22:25.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag kan tillägga att allting råkommersiellt som lyckas bli så accepterat av många - som dessa i-produkter, som fyller folks vardag rent begreppsmässigt till skillnad från exempelvis android eller andra mer anonyma märken
    - kommer att ifrågasättas av en grupp av människor som är skeptiska till konsumtion som lyckobringande.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Jag kan tillägga att allting råkommersiellt som lyckas bli så accepterat av många - som dessa i-produkter, som fyller folks vardag rent begreppsmässigt till skillnad från exempelvis android eller andra mer anonyma märken
    - kommer att ifrågasättas av en grupp av människor som är skeptiska till konsumtion som lyckobringande.
    Det er litt deilig å ha en "gammaldags" telefon, til tross for at jeg har en mac, og dermed er et eplemenneske..
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Dock så kan jag inte minnas att det var ett sånt liv när 3310:an erövrade världen. Varannan människa hade ju den mobilen inklusive jag. Det handlar mer om att vissa anser att man betalar mer för mindre och helt ignorerar användarvänligheten det bjuder på och hur strömlinjeformad i-produkterna är.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Dock så kan jag inte minnas att det var ett sånt liv när 3310:an erövrade världen. Varannan människa hade ju den mobilen inklusive jag. Det handlar mer om att vissa anser att man betalar mer för mindre och helt ignorerar användarvänligheten det bjuder på och hur strömlinjeformad i-produkterna är.
    Jag tror att det är just strömlinjeformningen som skapar uppmärksamhet och blir en gimmick - och att allting som har den looken blir så omtalat gör att man hör iiiiiiiiiiii överallt omkring sig.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    och allt applehat är självklart obefogat?
    Det handlar ju inte om det. Det klart att det finns saker som inte är så bra med apples prylar. Men att hata det är väl lite töntigt?
    Folk lägger sån energi på det. På iphone förut, mot macbook, ja nästan alla grejer.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Ni som dagligen använder iphones, ipads m.m ni tycker väl ändå det är lättare med knappar/tangenter?
    det finns 2 saker som jag inte gillar med iphone. det ena är den värdelösa batteritiden och den andra är att man inte kan skriva med knappar längre. och nej jag har inte lärt mig och kommer aldrig kunna skriva så fort som jag kunde skriva när jag hade vanlig knapptelefon. jag behövde inte ens titta på knapparna när jag skrev. skrev med 1 hand när jag körde utan att titta på mobilen å jag skrev ändå as snabbt, med iphonen GLÖM att skriva när du kör...de är fan livsfara.

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Nej, man lär sig snabbt.
    Skriva med bara en hand är svårare än knapplurar, men jag kan ärligt inte komma på när jag skulle behöva klara det. Förut messade jag ibland när jag körde bil, det gör jag inte nu med iPhone, vilket enbart är bra.
    jag håller verkligen inte med dig. läs det jag skrev ovanför.

däremot så hoppas jag att de snart kommer en funktion där man kan tala in sina sms till någon. de hade varit GULD. för ingen orkar lyssna på röstmeddelanden men sms läser ju folk hela tiden. så tala in meddelande som man kan läsa...de hade vart perfekt...goooooo iphone

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Det handlar ju inte om det. Det klart att det finns saker som inte är så bra med apples prylar. Men att hata det är väl lite töntigt?
    Folk lägger sån energi på det. På iphone förut, mot macbook, ja nästan alla grejer.
    Skriver helt under på detta. Finns fan inget värre än alla dessa fåniga "teknik-krig". Fördelar och nackdelar finns det hos alla produkter, men det känns som att mycket ska till för att ett hat ska kunna rättfärdigas.

Adam K.
    Guest

Standard

Vad ska jag ha för hörlurar som är lika bra (eller bättre) än Koss Porta Pro; har knappar och mikrofon så man kan byta/pausa låt, höja volymen och svara när det ringer (och allt man nu kan göra med de tre knapparna på Apples lurar); och som är lika snygga och stilrena som Urban Ears "Tanto"?

Just den sista modellen skulle ju vara perfekt om det inte var så att ljudet inte är superbra.

Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av herid Visa inlägg
    Har inga sådana nymodigheter. Kör med min tegelsten till mobil. Asgammal Nokia. Huvudsaken är att man kan ringa och skicka sms. Folk tittar lite snett när jag skriver berättelser på mobben i tunnelbanan haha
    denna har jag lol

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

...tar tillbaks allt gott jag sagt om Android för stunden..
    bör man lita på att den kommer till september, och kanske till och med säga upp sitt nuvarande abonnemang nu (uppsägningstid 3 mån), så blir det väl kanske lagom till den vevan...?
    abonnemanget går ut i maj liksom, ..och då är ju typ 5/4s-an historia, om den nu kommer i sep.
    någon som vet något eller har något att säga?
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    ...tar tillbaks allt gott jag sagt om Android för stunden..
    bör man lita på att den kommer till september, och kanske till och med säga upp sitt nuvarande abonnemang nu (uppsägningstid 3 mån), så blir det väl kanske lagom till den vevan...?
    abonnemanget går ut i maj liksom, ..och då är ju typ 5/4s-an historia, om den nu kommer i sep.
    någon som vet något eller har något att säga?
    4S/5 kommer troligen i Sep el Okt.
    Jag väljer den för Android vilken dag som helst.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Sidan 35 av 44 FörstaFörsta ... 2526272829303132333435363738394041424344 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •