Jag funderar på att köpa en ny iPhone, är så jävla trött på den jag har nu. Så långsam. Och liten hårddisk. Men man kanske ska vänta till september då? För det finns ju flera bra erbjudanden på iPhone 4 just nu (399:-/mån).![]()
Jag funderar på att köpa en ny iPhone, är så jävla trött på den jag har nu. Så långsam. Och liten hårddisk. Men man kanske ska vänta till september då? För det finns ju flera bra erbjudanden på iPhone 4 just nu (399:-/mån).![]()
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
iPhone 4S verkar inte så imponerande.
Sláinte Mhath!
iPhone 4S verkar väldigt imponerande.
Grym processor. Snabb!
Grym kamera.
Snabba hastigheter på både 3G(matchar de som kör sk 4G-nät) och Wifi.
64 gb.
Fantastisk grafik.
Senast redigerat av The Plague den 2011-10-04 klockan 21:08.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Vad är grymt med kameran?
Sláinte Mhath!
Du har alltså inte läst på alls innan du slängde ur dig det där inlägget?
Scrolla ned till 2.03PM där man presenterar "new Camera" och scrolla uppåt för läsa om detaljerna och se lite bilder. För att förstå detta måste man ha lite grundläggande kunskaper om ljus, linser, vitbalans, färger etc när det gäller digital bildupptagning.
http://www.engadget.com/2011/10/04/a...note-liveblog/
Som jag ser det är kameran en stor uppgradering(för att vara en kameramobil vill säga).
---John G. Bennett
8mpx, förbättrat optik, större bländare, en extra lins, bättre vitbalans plus alla nyheter iom IOS 5. Om jag förstått det rätt.
Sen får vi inte glömma bort Siri, som (åtminstone i vissa situationer) verkar riktigt användbart!
features_siri_gallery_messages.jpg
Alltid så defensiv, jag skrev "iPhone 4S verkar inte så imponerande" jag tycker inte att borde ha sattit in i allt om den för att kunna säga så, jag tyckte bara att det var intressant att veta vad du menade med att kameran var "grym", är den grym jämfört med iPhone 4 eller grym jämfört med dagens konkurenter? jag menar jämför Samsung Galaxy S II's optik med iPhone 4 så är ju iPhone 4 jävligt kass, du kanske bara jämför 4s med 4, men varför skulle man göra det?
Sláinte Mhath!
I min värld är den grym jämfört med de flesta andra mobilkameror.
Fortfarande är det iOS (5) som sitter i iPhone och inte i de andra mobilerna, där har Apple det största försprånget.
Edit: Jag var precis inne på Samsungs produktsida för Galaxy S II och slås av vilken kopia den(och deras andra smartphones) faktiskt är av iPhone. På ett ganska plastigt vis. Jag skulle aldrig köpa en kopia.
Detsamma gällande OS:et där iOS och Apples synktänk ligger så långt före att inte ens mycket bättre hårdvara skulle locka det minsta. Samsung är inte ens ett alternativ i sammanhanget.
Senast redigerat av The Plague den 2011-10-05 klockan 08:30.
---John G. Bennett
Jag vill gärna se hur den funkar innan jag kan avgöra det, det klart bra med en större bländare men den är inte extremt stor, och vilken skillnad den extra linsen i optiken gör är svårt att säga men jag tror knappast den är i närheten av N8's kamera.
Jag skulle lätt kunna köpa en "kopia", speciellt om den har bättre skärm, större skärm, bättre kamera och bättre pris.
Sláinte Mhath!
---John G. Bennett
Sláinte Mhath!
Det går inte att utesluta OS:et när man snackar smartphone samt prestanda. Om iPhone är effektivare, snabbare, smidigare, trevligare spelar det ingen som helst roll hur bra prestanda andra hårdvaror har på pappret. Det är en aspekt man inte kan utesluta ur den här diskussionen.
---John G. Bennett
Har haft iPhone 3/4 i snart fyra år nu och jag börjar faktiskt ledsna. Om det inte sker en radikal förändring av mjukvaran till iPhone 5 så provar jag nog något annat. Det är bara same same same av Apple hela tiden. Visst det är bra grejer men det är tråkigt!
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/