Sidan 40 av 44 FörstaFörsta ... 303132333435363738394041424344 SistaSista
Resultat 586 till 600 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Vänta lite till. Det sägs att det ska komma nyheter snart. Fast annars så köp 4S. Jag har 4:an och är grymt nöjd.
    Jag får se hur länge jag vågar vänta. Min nuvarande mobil har börjat bära sig väldigt konstigt åt. Kommer den typ 1'a veckan i september kan jag ju vänta men annars vågar jag nog inte.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag får se hur länge jag vågar vänta. Min nuvarande mobil har börjat bära sig väldigt konstigt åt. Kommer den typ 1'a veckan i september kan jag ju vänta men annars vågar jag nog inte.
    Det verkar ju bara gå rykten om 5an för tillfället. Men skit i om den ryktas komma snart, vill du ha en iphone så köp en iphone. Jag blev med iphone 4 för ett par veckor sen, och jag är hur nöjd som helst. Jag köpte macbook strax innan de släppte nya, hade jag väntat på de nya hade jag fått betala mer för en snarlik dator, med lite bättre usb-portar. Det jag vill få sagt med det är att även om det kanske släpps nya snart, så kan det vara fördelaktigt att köpa precis innan det nya kommer. Visst, man hamnar lite efter, men jag föredrar helt ärligt att ha det absolut senaste.
    Dessutom, om du behöver ny mobil tycker jag inte att du ska vänta för att du ska ha det senaste.
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2012-08-22 klockan 20:01.

K.Engdahl
    Guest

Standard

Jag hade valt en samsung galaxy s3!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    Jag hade valt en samsung galaxy s3!
    Men nu får jag ju beslutsångest.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

K.Engdahl
    Guest

Standard

Men nu får jag ju beslutsångest.
    Jag har en s2:a och trean verkar ännu finare. Mycket nöjd med min, stor bra skärm. Bättre än ajfån. Eller så stör jag mig bara på Apple, det kan vara så också ; )

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av K.Engdahl Visa inlägg
    Jag har en s2:a och trean verkar ännu finare. Mycket nöjd med min, stor bra skärm. Bättre än ajfån. Eller så stör jag mig bara på Apple, det kan vara så också ; )
    Det beror väl på vad man tycker om, nackdelarna är ju många med samsung, till exempel finns ingen applelogga

K.Engdahl
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Det beror väl på vad man tycker om, nackdelarna är ju många med samsung, till exempel finns ingen applelogga
    Tss, där fick du till det!

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    + att deras lurar känns väldigt mycket plastigare. På alla vis.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Med tanke på att S2:an är bättre än 4S rent specifikationsmässigt; men att 4S är dyrare än S3:an som rent ärligt sopar banan med samtliga konkurrenter så fattar jag inte hur man ens kan överväga en 4S.

Jo, förresten, vill man syssla med musik på mobilen så finns det fler appar till iOS. Android lider tydligen av audiolatency vilket gör det svårare att spela in instrument m.m. Dock så ska Android 4.1 som släpps snart till S3:an råda bot på detta. Gäller bara att utvecklarna av musik- och ljudappar snappar upp detta.

Själv så kör jag med S2 och är helnöjd. Skissar musik med Caustic 2 och en vanlig gratis diktafonapp.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Men man väljer väl inte telefon efter de medföljande lurarna?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Ska bli intressant att se vad iphone 5 har att erbjuda mer än en saltad prislapp.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det håller jag med om, men om man ska se det rent designmässigt så tycker jag s3an är väldigt väldigt lik iphone, tänker nästan att det kan bli rättstvist.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Med tanke på att S2:an är bättre än 4S rent specifikationsmässigt; men att 4S är dyrare än S3:an som rent ärligt sopar banan med samtliga konkurrenter så fattar jag inte hur man ens kan överväga en 4S.

Jo, förresten, vill man syssla med musik på mobilen så finns det fler appar till iOS. Android lider tydligen av audiolatency vilket gör det svårare att spela in instrument m.m. Dock så ska Android 4.1 som släpps snart till S3:an råda bot på detta. Gäller bara att utvecklarna av musik- och ljudappar snappar upp detta.

Själv så kör jag med S2 och är helnöjd. Skissar musik med Caustic 2 och en vanlig gratis diktafonapp.
    Som jag sa, bara plastigheten får mig att backa fyra steg.
    Sedan måste väl folk ha lärt sig att specar betyder noll jämfört med vad prylen presterar. Apple har alltid fått skit för lägre specar, men grejen är att de gör mycket bättre OS och infrastruktur som gör att prylen istället levererar.
    Sedan är Apples gränssnitt och design femton hästlängder före, bara det är egentligen tillräckligt.

Men man väljer väl inte telefon efter de medföljande lurarna?
    Lur = telefon.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Som jag sa, bara plastigheten får mig att backa fyra steg.
    Sedan måste väl folk ha lärt sig att specar betyder noll jämfört med vad prylen presterar. Apple har alltid fått skit för lägre specar, men grejen är att de gör mycket bättre OS och infrastruktur som gör att prylen istället levererar.
    Sedan är Apples gränssnitt och design femton hästlängder före, bara det är egentligen tillräckligt.
    Jag vet inte riktigt vad det är för plastighet du pratar om med tanke på hur gedigen min S2:a känns; när jag googlade lite förut så fick jag dessutom upp flera kommentarer om hur känslig iphonens skärm är.

Angående iOS kontra Android; jag har inte provat iOS någon gång, men med tanke på hur stabilt, snabbt och smidigt Android 4 fungerar så måste iOS vara något i hästväg om det nu är som du säger..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag vet inte riktigt vad det är för plastighet du pratar om med tanke på hur gedigen min S2:a känns; när jag googlade lite förut så fick jag dessutom upp flera kommentarer om hur känslig iphonens skärm är.

Angående iOS kontra Android; jag har inte provat iOS någon gång, men med tanke på hur stabilt, snabbt och smidigt Android 4 fungerar så måste iOS vara något i hästväg om det nu är som du säger..
    Alla Samsunglurar jag hållt i känns som billiga taiwan(eller Korea)-kopior.
    Skärmen verkar sprincka för en hel del som tappar den i marken, jag har tappat den flera gånger utan skada så jag vet inte vad jag ska säga.

Men du, jag har ju aldrig sagt att den är snabbare och smidigare, men du snackade om specar och jag förklarade hur ointressant det egentligen är. iPhonen levererar, det är det viktiga skrev jag. Sen vidhåller jag att gränsnittet på iOS är så otroligt mycket behagligare.
    Slut lägg insinuationer i mun på mig, hatar sådan typ av argumentering.

Ska erkänna att jag inte provat Samsung/Android längre perioder, man blir inte så sugen när man tar den i handen.
    Det är ungefär som när man(som nu) sitter vid en Windowsburk. Ganska tråkig och ostimulerande känsla.

---John G. Bennett

Sidan 40 av 44 FörstaFörsta ... 303132333435363738394041424344 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •