and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Det verkar ju bara gå rykten om 5an för tillfället. Men skit i om den ryktas komma snart, vill du ha en iphone så köp en iphone. Jag blev med iphone 4 för ett par veckor sen, och jag är hur nöjd som helst. Jag köpte macbook strax innan de släppte nya, hade jag väntat på de nya hade jag fått betala mer för en snarlik dator, med lite bättre usb-portar. Det jag vill få sagt med det är att även om det kanske släpps nya snart, så kan det vara fördelaktigt att köpa precis innan det nya kommer. Visst, man hamnar lite efter, men jag föredrar helt ärligt att ha det absolut senaste.
Dessutom, om du behöver ny mobil tycker jag inte att du ska vänta för att du ska ha det senaste.
Senast redigerat av Gustaf-747 den 2012-08-22 klockan 20:01.
Med tanke på att S2:an är bättre än 4S rent specifikationsmässigt; men att 4S är dyrare än S3:an som rent ärligt sopar banan med samtliga konkurrenter så fattar jag inte hur man ens kan överväga en 4S.
Jo, förresten, vill man syssla med musik på mobilen så finns det fler appar till iOS. Android lider tydligen av audiolatency vilket gör det svårare att spela in instrument m.m. Dock så ska Android 4.1 som släpps snart till S3:an råda bot på detta. Gäller bara att utvecklarna av musik- och ljudappar snappar upp detta.
Själv så kör jag med S2 och är helnöjd. Skissar musik med Caustic 2 och en vanlig gratis diktafonapp.
Ska bli intressant att se vad iphone 5 har att erbjuda mer än en saltad prislapp.![]()
Som jag sa, bara plastigheten får mig att backa fyra steg.
Sedan måste väl folk ha lärt sig att specar betyder noll jämfört med vad prylen presterar. Apple har alltid fått skit för lägre specar, men grejen är att de gör mycket bättre OS och infrastruktur som gör att prylen istället levererar.
Sedan är Apples gränssnitt och design femton hästlängder före, bara det är egentligen tillräckligt.
Lur = telefon.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag vet inte riktigt vad det är för plastighet du pratar om med tanke på hur gedigen min S2:a känns; när jag googlade lite förut så fick jag dessutom upp flera kommentarer om hur känslig iphonens skärm är.
Angående iOS kontra Android; jag har inte provat iOS någon gång, men med tanke på hur stabilt, snabbt och smidigt Android 4 fungerar så måste iOS vara något i hästväg om det nu är som du säger..
Alla Samsunglurar jag hållt i känns som billiga taiwan(eller Korea)-kopior.
Skärmen verkar sprincka för en hel del som tappar den i marken, jag har tappat den flera gånger utan skada så jag vet inte vad jag ska säga.
Men du, jag har ju aldrig sagt att den är snabbare och smidigare, men du snackade om specar och jag förklarade hur ointressant det egentligen är. iPhonen levererar, det är det viktiga skrev jag. Sen vidhåller jag att gränsnittet på iOS är så otroligt mycket behagligare.
Slut lägg insinuationer i mun på mig, hatar sådan typ av argumentering.
Ska erkänna att jag inte provat Samsung/Android längre perioder, man blir inte så sugen när man tar den i handen.
Det är ungefär som när man(som nu) sitter vid en Windowsburk. Ganska tråkig och ostimulerande känsla.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett