Ämne: filmer

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Nej, det är det inte. I 3an ser han dessutom ut som om han är gjord av plast. Skitfult.

Hayden eller vad han heter är världens sämsta skådis.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Nej, det är det inte. I 3an ser han dessutom ut som om han är gjord av plast. Skitfult.

Hayden eller vad han heter är världens sämsta skådis.
    Okej, fick för mig att det var det.. Rätt lika i alla fall.

Hayden är ju un-der-bar! Han och Natalie Portman lyfter ju hela 3an. Deras bråk på Mustafar, ojoj... Tog mig x antal gånger för att inte brja gråta av det. Jättestarkt. (Fan vad fjåsig jag låter nu, haha.)
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Såg just om världens bästa film för 7e eller 8e gången, kanske mer. Den är så förbannat fantastisk att jag blir helt lycklig, hjärtat höll nästan på att hoppa ur kroppen under slutscenen. Och nu ser jag att man kan köpa hela trilogin för 149:- på CDON. Denna box borde alla människor äga, oavsett om de är filmälskare eller ej. Detta är ett konstverk, ett mästerverk, ren allmänbildning.

http://cdon.se/film/the_godfather_-_...5_disc)-893021

Kauf!
    jag har köpt boxen för 1 år sen typ men fortfarande inte sett den.
    de känns som den är så hypad nu så vettefan om ja inte ska vänta tills ja e panchis

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

och jag har sett first blood och rambo II nu har rambo III kvar.

den var mycket underhållande och precis så b som förväntat men går ju inte ge den mindre än en svag 4a....

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Visst är det samma skådis som är Palpatine/kejsaren i alla 6 filmer?
    I "Episode IV: A New Hope" är han inte med alls. I "The Empire Strikes Back" var det en annan kille som var Palpatine från början men i de nya "Special Editions"/"Final Editions"/"Ultimate Experience"/etc-varianterna så är han ersatt av Ian McDiarmid som också spelade rollen i "Return of the Jedi" och i alla de tre nya.

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    I "Episode IV: A New Hope" är han inte med alls. I "The Empire Strikes Back" var det en annan kille som var Palpatine från början men i de nya "Special Editions"/"Final Editions"/"Ultimate Experience"/etc-varianterna så är han ersatt av Ian McDiarmid som också spelade rollen i "Return of the Jedi" och i alla de tre nya.
    Är han inte med alls i 4an? Det var alldeles för längesen jag såg de gamla filmerna, det måste jag ta tag i. Men okej, tack, då vet jag
    genomdimmorna.blogg.se

12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Okej, fick för mig att det var det.. Rätt lika i alla fall.

Hayden är ju un-der-bar! Han och Natalie Portman lyfter ju hela 3an. Deras bråk på Mustafar, ojoj... Tog mig x antal gånger för att inte brja gråta av det. Jättestarkt. (Fan vad fjåsig jag låter nu, haha.)
    Du låter som en sån där som gillar skitfilmer som twilight. Lost cause.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag älskar också de filmerna, men gör still inte lejonkopplingen?
    Corleone, lejonhjärta.

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag har köpt boxen för 1 år sen typ men fortfarande inte sett den.
    de känns som den är så hypad nu så vettefan om ja inte ska vänta tills ja e panchis
    Hypad NU? Den har väl i så fall varit det sen den gjordes '72...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Du låter som en sån där som gillar skitfilmer som twilight. Lost cause.
    Well...
    genomdimmorna.blogg.se

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Nu ska vi inte förhasta oss här.
    De tre första filmerna, Episode IV-VI, är bra.
    Resten är rätt mediokra, faktiskt. Och den nya animerade serien vill jag inte ens tänka på...
    Episode IV-VI (alltså de tre äldre) är bitvis riktigt bra än idag. Klassiker som tål att ses om även på 2000-talet.

Episode I (den första av de tre nyare) dödades p.g.a. den där jobbiga Jar Jar Binks. Pallade inte riktigt med filmen av den anledningen, Natalie Portman till trots.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Episode IV-VI (alltså de tre äldre) är bitvis riktigt bra än idag. Klassiker som tål att ses om även på 2000-talet.

Episode I (den första av de tre nyare) dödades p.g.a. den där jobbiga Jar Jar Binks. Pallade inte riktigt med filmen av den anledningen, Natalie Portman till trots.
    Seriöst, karaktären Jar Jar Binks framstår ju som ett genidrag jämfört med Darth Maul.
    (Och det säger mer om Darth Maul än Jar Jar)
    Eller?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Seriöst, karaktären Jar Jar Binks framstår ju som ett genidrag jämfört med Darth Maul.
    (Och det säger mer om Darth Maul än Jar Jar)
    Eller?
    I ärlighetens namn borde jag väl ha nämnt honom i samma andetag som Jar jar, ja. Som tredje part får väl nämnas George Lucas himself.

Edit: Jag insåg aldrig riktigt vitsen med att damma av det gamla konceptet en vända till, ens på förhand. Nu har jag inte ens orkat se Episode III (den tredje av de nyare filmerna) så jag får väl ta mig an den någon dag. Okej, vitsen är väl en ny generation, nya tekniska möjligheter, prequels, bla bla (läs: pengar).
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-01-05 klockan 14:40.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

I ärlighetens namn borde jag väl ha nämnt honom i samma andetag som Jar jar, ja. Som tredje part får väl nämnas George Lucas himself.

Edit: Jag insåg aldrig riktigt vitsen med att damma av det gamla konceptet en vända till, ens på förhand. Nu har jag inte ens orkat se Episode III (den tredje av de nyare filmerna) så jag får väl ta mig an den någon dag. Okej, vitsen är väl en ny generation, nya tekniska möjligheter, prequels, bla bla (läs: pengar).
    Nu var vad jag förstår detta planerat redan från början. Jag hörde redan på 80-talet att det var det som var tanken.
    Tyvärr användes "den nya tekniken" på ett ganska omäktigt sätt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Varför dissar alla de nya filmerna? Jag är också uppvuxen med de gamla filmerna (fördelen med äldre syskon, hehe), men de nya är bra för det. 1an är helt okej, 2an rolig och underhållande, och 3an blir som pricken över i'et, där säcken knyts ihop. Väldigt sorglig också.
    Nu har jag inte ens orkat se Episode III (den tredje av de nyare filmerna) så jag får väl ta mig an den någon dag.
    Episod III knäcker hårdare än hårdast!
    C:a 45 minuter in i handlingen blir den tung som fan
    och sedan bara tyngre och mörkare ända fram till
    det gastkramande slutet!
    "The Force is strong with this one!"
    Senast redigerat av Embrace den 2010-01-05 klockan 18:05.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Stämmer utmärkt.
    Mr Henko är en kille som kan sin Star Wars minsann!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Sidan 150 av 203 FörstaFörsta ... 50100140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160200 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •