Har äntligen fått tummen loss och sett Inglourious Basterds... det var fan ett mästerverk från början till slut. Tarantinos bästa film!
Brad Pitts italienska var suverän.![]()
Har äntligen fått tummen loss och sett Inglourious Basterds... det var fan ett mästerverk från början till slut. Tarantinos bästa film!
Brad Pitts italienska var suverän.![]()
I'm feeling kinda basic today.
Såg också Inglourious Basterds häromdagen, där snackar vi film!
I går såg jag Fantastic Mr Fox, och jag ÄLSKADE den. Jag vill se den igen nu på direkten. Varm, fin, bra, rolig, snygg osv.
Såg även Adam och Shrink - Fallet dr Carter i går. Adam var väldigt bra och fin. Den tyckte jag om! Shrink var mest bara dålig. No, no. Lite underligt bara att i båda de filmerna droppades en replik om Harry Potter, en spegel slogs sönder, och det var någon som sa ordet "elf". Haha, what.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Igår såg jag äntligen Battle Royale....
(Kommentarer överflödiga)
jag går ensam in i ljuset...
Jag såg Psycho igår kväll. Snacka om att vara före sin tid och ändå är det en ganska överskattad film i jämförelse med Hitchcocks andra alster. Vertigo, Rope och Rear Window är klart hans bästa filmer.
Håller fullständigt med. Psycho och Fåglarna är Hitchcocks mest kända, men (enligt mig) samtidigt två av hans sämre. De du nämnde + North by Northwest, Notorious, Dial M för murder, Strangers on a train och Shadow of a doubt är mina favoriter av hans filmer.
jag går ensam in i ljuset...
Efter ett halvårs väntan har jag äntligen fått se The Road, och så dålig var den inte heller. Rekommenderas!
Mr Orange
Fast Dead or Alive är ju jävligt bra den med. Kolla bara IMDB:s taggs:
"WARNING: This motion picture contains explicit portrayals of violence; sex; violent sex; sexual violence; clowns and violent scenes of violent excess, which are definitely not suitable for all audience."
Och Ichi the Killer är ju jävligt bra den med.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
Har sett Metropia och blev besviken. Liksom, kortfilmen som visades innan fick applåder, det fick inte Metropia.
Har också sett Thirst! Av Chan-Wook Park. Riktigt bra film. Obehaglig och komisk om vartannat utan att det blir töntigt. Jätteduktiga skådespelare och en bra story. Åh, den var så bra!
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
I dag har jag sett The Unloved, som var tråkig och inte särskilt bra. Efter det såg jag 9 och den var väl okej, inte så mycket mer. I morgon är det sista dagen på festivalen, hoppas jag lyckas pricka in något riktigt bra.
såg 2012 idag. den va överdriven, jobbig och skulle vart mycket kortare. det va liiiiiite för mycket. inte värt att lägga ETTHUNDRATIO jävla riksdaler på den.
Åh, jag ville jättegärna se The Road, men alla visningar var slutsålda. Och jag håller med dig, jag tyckte 9 var ganska läskig emellanåt, hehe ^^ Det var mycket som kom så plötsligt, och högt. Men annars ... nä. Nästan alla filmer som jag skulle vilja se på festivalen i morgon är helt slutsålda. Går jag på någon blir det antagligen Tetro. Har du sett den?