Ämne: filmer

Standard

Har äntligen fått tummen loss och sett Inglourious Basterds... det var fan ett mästerverk från början till slut. Tarantinos bästa film!

Brad Pitts italienska var suverän.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Har äntligen fått tummen loss och sett Inglourious Basterds... det var fan ett mästerverk från början till slut. Tarantinos bästa film!

Brad Pitts italienska var suverän.
    Svinbra film, jag älskar judejägaren.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Såg också Inglourious Basterds häromdagen, där snackar vi film!

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

I går såg jag Fantastic Mr Fox, och jag ÄLSKADE den. Jag vill se den igen nu på direkten. Varm, fin, bra, rolig, snygg osv.

Såg även Adam och Shrink - Fallet dr Carter i går. Adam var väldigt bra och fin. Den tyckte jag om! Shrink var mest bara dålig. No, no. Lite underligt bara att i båda de filmerna droppades en replik om Harry Potter, en spegel slogs sönder, och det var någon som sa ordet "elf". Haha, what.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Igår såg jag äntligen Battle Royale....

(Kommentarer överflödiga)
    jag går ensam in i ljuset...

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Jag såg Psycho igår kväll. Snacka om att vara före sin tid och ändå är det en ganska överskattad film i jämförelse med Hitchcocks andra alster. Vertigo, Rope och Rear Window är klart hans bästa filmer.

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Håller fullständigt med. Psycho och Fåglarna är Hitchcocks mest kända, men (enligt mig) samtidigt två av hans sämre. De du nämnde + North by Northwest, Notorious, Dial M för murder, Strangers on a train och Shadow of a doubt är mina favoriter av hans filmer.
    jag går ensam in i ljuset...

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alvin Visa inlägg
    Igår såg jag äntligen Battle Royale....

(Kommentarer överflödiga)
    Kan ju vara en av de bästa japanska filmerna i modern tid!

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Efter ett halvårs väntan har jag äntligen fått se The Road, och så dålig var den inte heller. Rekommenderas!
    Mr Orange

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Kan ju vara en av de bästa japanska filmerna i modern tid!
    Fast Dead or Alive är ju jävligt bra den med. Kolla bara IMDB:s taggs:
    "WARNING: This motion picture contains explicit portrayals of violence; sex; violent sex; sexual violence; clowns and violent scenes of violent excess, which are definitely not suitable for all audience."

Och Ichi the Killer är ju jävligt bra den med.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Har sett Metropia och blev besviken. Liksom, kortfilmen som visades innan fick applåder, det fick inte Metropia.

Har också sett Thirst! Av Chan-Wook Park. Riktigt bra film. Obehaglig och komisk om vartannat utan att det blir töntigt. Jätteduktiga skådespelare och en bra story. Åh, den var så bra!
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

I dag har jag sett The Unloved, som var tråkig och inte särskilt bra. Efter det såg jag 9 och den var väl okej, inte så mycket mer. I morgon är det sista dagen på festivalen, hoppas jag lyckas pricka in något riktigt bra.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    I dag har jag sett The Unloved, som var tråkig och inte särskilt bra. Efter det såg jag 9 och den var väl okej, inte så mycket mer. I morgon är det sista dagen på festivalen, hoppas jag lyckas pricka in något riktigt bra.
    Vi verkar gilla samma filmer Har precis kommit hem från 9, säger som du, helt ok. Helt klart den skräckigaste animerade filmen jag någonsin sett, men vill man se undergångsfilm så var The Road klart bättre.
    Mr Orange

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

såg 2012 idag. den va överdriven, jobbig och skulle vart mycket kortare. det va liiiiiite för mycket. inte värt att lägga ETTHUNDRATIO jävla riksdaler på den.

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Vi verkar gilla samma filmer Har precis kommit hem från 9, säger som du, helt ok. Helt klart den skräckigaste animerade filmen jag någonsin sett, men vill man se undergångsfilm så var The Road klart bättre.
    Åh, jag ville jättegärna se The Road, men alla visningar var slutsålda. Och jag håller med dig, jag tyckte 9 var ganska läskig emellanåt, hehe ^^ Det var mycket som kom så plötsligt, och högt. Men annars ... nä. Nästan alla filmer som jag skulle vilja se på festivalen i morgon är helt slutsålda. Går jag på någon blir det antagligen Tetro. Har du sett den?

Sidan 141 av 203 FörstaFörsta ... 4191131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151191 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •