Ämne: filmer

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Mulholland Dr. är garanterat på min topp 5 någonsin. Ett mästerverk helt enkelt.

Memento och Guds Stad hade jag i tankarna, och bl.a Juno, Donnie Darko, Du Levande, Amores Perros, The Wrestler, Ghost World, Death Proof och Pusher 3 (och plötsligt blev det en topp 30 ).
    Upptäckte det också. Känns tufft att utelämna filmer som t ex Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl), The Departed, The Prestige, Sin City, Gran Torino, Requiem for a dream, Låt den rätte komma in, Battle Royale mfl mfl mfl.
    Senast redigerat av Alvin den 2010-01-08 klockan 11:55.
    jag går ensam in i ljuset...

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Bra smak du har, BRAvorion.
    Bill är så BRA.
    Passar perfekt i sina roller i bl.a. Måndag hela veckan, Wild things, Lost in Translation och Broken flowers.
    Klart sevärda filmer allihopa.
    Glöm inte Royal Tennenbaums. Men han kan vara bra slemmig. Särskilt i Kingpin xD
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Jag har tänkt se Lost in Translation i jagvetintehurmånga år, men det blir aldrig av.. Life Aquatic såg jag dock senast den gick på tv! Detta pga Matthew Gray Gubler har en liten biroll i den, hehe. Men den var väldigt speciell, rätt underhållande : )
    Se den någongång! Den är grym. Scarlett är ju ögongodis också. Life Aquatic är grymt störd.

Bill Murray for president!

King.

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Bra smak du har, BRAvorion.
    Bill är så BRA.
    Passar perfekt i sina roller i bl.a. Måndag hela veckan, Wild things, Lost in Translation och Broken flowers.
    Klart sevärda filmer allihopa.
    Ja jag heter ju inte Dåligvorion.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alvin Visa inlägg
    Upptäckte det också. Känns tufft att utelämna filmer som t ex Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl), The Departed, The Prestige, Sin City, Gran Torino, Requiem for a dream, Låt den rätte komma in, Battle Royale mfl mfl mfl.
    Babel, Pans labyrint, In the mood for love, Återkomsten?

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Glöm inte Royal Tennenbaums. Men han kan vara bra slemmig. Särskilt i Kingpin xD
    Det är en konst att vara slemmig också, eller så har man det naturligt.
    Kingpin är ju verkligen en kultrull á la Dum dummare. Hade glömt bort att han var med i den.
    Han är med i några andra lågbudgetfilmer också där han passar perfekt för rollerna. Inga mästerverk kanske, men om man är ute efter ren underhållning med en cool Bill då kan man spana in "The man who knew too little" (en film jag såg av en tillfällighet på ett Bed & Breakfast i Santiago och blev positivt överraskad) och What about Bob? (en trivial film som nästan verkar vara anpassad efter Bills dryga stil). Du får väl samla Bravorion för en Bill-kväll. Eller Kill Bill ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

What About Bob? är skitrolig, men jag har aldrig hört nån annan än mej själv säga det... förrän nu, då.

Annars är han underbar som Hunter S Thompson i Where the Buffalo Roam (trailer), men inte lika rolig som Johnny Depp i samma roll .
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Big Fish kostar 49:- på CDON just nu.

http://cdon.se/film/big_fish-299482

Just sayin'.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Tack för tipset, det är en egen och beundransvärd film!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

What About Bob? är skitrolig, men jag har aldrig hört nån annan än mej själv säga det... förrän nu, då.

Annars är han underbar som Hunter S Thompson i Where the Buffalo Roam (trailer), men inte lika rolig som Johnny Depp i samma roll .
    Ja, visst känns det lite kul när någon annan också har upptäckt en sådan där okänd film.
    Överhuvudtaget kul att råka se sådana där helt okända filmer och helt oväntat uppskatta dem.
    Få se om Buffalo-filmen kan bli en ny sådan. Inte sett nämligen.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem KnekkKnekks avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag såg Avatar idag, den var bra.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Mycket bra analys!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Jag såg Gudfadern idag, den var bra.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Mycket bra analys!

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

21.25 A Beautiful Mind
    00.15 Pulp Fiction
    4:an.

Om ni undrade.
    Förresten, kan inte någon snäll moderator ändra till stor bokstav i trådnamnet...?

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Förresten, kan inte någon snäll moderator ändra till stor bokstav i trådnamnet...?
    Neej, det är fint med litet f!

Gick och såg Sherlock Holmes i går. Direkt efter filmen pendlade väl betyget mellan sådär och okej, från att jag i början av filmen tyckte att den var bra. Men ju mer tid som går desto sämre får jag för mig att den var. Tråkig och platt. Vissa partier kändes väl ganska smarta och det var snyggt när man visuellt fick se hur Holmes tänkte, men ... nej. Så väldans tråkig.

Filmen är säkert ett bra tidsfördriv om den går på tv någon kväll och man har lust att se en film. Då tror jag att jag kanske skulle uppskatta den mer.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Sidan 152 av 203 FörstaFörsta ... 52102142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162202 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •