Jag postade en trailer på den filmen för ett tag sedan, utan respons.
Nu har jag i alla fall fått det bekräftat, den filmen är vacker, jag måste se den!
Jag postade en trailer på den filmen för ett tag sedan, utan respons.
Nu har jag i alla fall fått det bekräftat, den filmen är vacker, jag måste se den!
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag har sett väldans mycket film...
Men den enda värd att omnämnas är den tyska:
De andras liv.
En sån film där man bara försvinner i handlingen.
Jag älskade den...
Även hundratusen röster kan ha fel, eller är det inte så den där trötta frasen lyder?
Jag tror att du blandar ihop lite begrepp. Ur ett perspektiv där målet är att tjäna in så mycket pengar som möjligt kan man självklart säga att "svensk film" (de exempel du räknar upp) är i världsklass. Film som görs precis efter mallen, och som verkligen får folk att vallfärda till biograferna.
Problemet är ju egentligen hur man definierar vad som är bra och dålig film. Sen när kan man definiera vad som är bäst efter antalet människor som på ett eller annat sätt konsumerar verket? Ibland räcker det med den egna åsikten, men om man ska försöka gå djupare krävs det oftast lite mer erfarenhet än så. En film består av så många olika delar att bedöma, och oftast räcker det inte med att enbart bedöma hur rolig filmen är.
Du sågar filmkritiker och kallar dem uppblåsta. Jag har dock en liten fråga till dig: krävs det enligt dig ingen erfarenhet och kunskap för att kunna kalla sig för professionell kritiker? Skulle jag tillexempel, en människa helt utan kunskap om bilar, kunna göra lika rättvisa bedömningar när det kommer till att betygsätta olika fordon som du säkert kan?
"Jo fan, sätet var ju skönt! Då måste det ju vara en bil i världsklass!"
Jag undrar varför du tar så illa upp när de filmer du gillar sågas? Vad spelar det egentligen för roll? Det handlar ju i slutändan bara om personligt tycke och smak från din sida, så varför hänga läpp bara för att den femtioelfte Göta Kanal-filmen mosas i press?
Sen kan jag bara hålla med Oskar. Våga utmana dig själv! Ge dig på de lite "tyngre verken"! Det är ju dessutom ingen som säger att man måste hålla sig till "en sida"...
http://foto.stilren.se - portfolio
Adam K hade ett par fina poänger i sitt inlägg där.
Vill förtydliga mig lite, känner jag:
* En film blir inte bättre ju fler som dras till biograferna för att se den.
* En film kan vara sevärd trots att en filmkritiker krittiserar den sönder och samman. Alla har sin personliga smak och recensionerna är inga sanningar, bara riktlinjer.
* Solstorm är en rätt bra film, för att vara svensk (fråga mig inte vad det har med saken att göra, hehu).
Den är enastående!
En av världens starkaste och mest välgjorda filmer.
Den har t.o.m. en utsökt humoristisk underton mitt i all tragik och spänning.
De är självklart betydligt bättre.
Tyskarna har definitivt mycket mer humor än vad folk utan koll påstår.
Framförallt Berlinarnas humor är ju nästan lika schön som Londonbornas.
Senast redigerat av Embrace den 2009-12-28 klockan 17:51.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Fan vad ni gnäller. En bra film är en bra film. Jag kan uppskatta både Åsa Nisse och Herzog, John Carpenter och Loffe Carlsson. Allt under samma dag.
Jag har inte läst baksidan på en film sedan jag var nio år och jag stod i videobutiken och inte fick hyra Ghoulies. Dessa människorsom skriver ihop sånt där drar ihop en liten historia om filmens första tio minuter och förväntar sej att idioten som står vid nyhetshyllan (gud förbjude att han eller hon skulle söka sig till äldre filmer) ska köpa handlingen och betala överpriset det kostar att hyra filmen ett dygn.
Och om lyssnar man på vad kritiker tycker är man bara jävligt dum (det gäller inte bara film).
I'm feeling kinda basic today.