Ämne: filmer

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag blir inte klok på Jean-Luc Godard. Har sett ett gäng av hans filmer och de är verkligen kassa. Kan förstå att de var spännande när de kom för att de bryter mot en massa normer, men det verkar inte finnas nån annan poäng än just den: att vara annorlunda för det annorlundas skull. Resultatet blir pretentiöst och lite larvigt dravel, snarare än något nyskapande och spännande. Trist. Truffaut och Chabrol är långt mycket bättre.
    Håller med. Godard är väldigt överskattad. Ska man se äldre franska filmer är förutom nämnda Truffaut och Chabrol, Henri Georges Clouzot en favorit för mig. Hans båda Fruktans lön (Le salarie de la peur) http://www.imdb.com/title/tt0046268/ och De Djävulska (Les Diaboliques)
    http://www.imdb.com/title/tt0046911/ är båda 2 av mina absoluta favoritfilmer.
    jag går ensam in i ljuset...

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Fruktans lön köpte jag nyligen, ser fram emot att se den

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Såg 2012 igår, och den var som man trodde.

Filmen handlar om medmänsklighet, hopp, familjen och godhet.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag är jävligt imponerad av filmåret 2009, och då är "The Box" och "Metropia" fortfarande osedda.
    Sláinte Mhath!

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Fruktans lön köpte jag nyligen, ser fram emot att se den
    Bara att gratulera att du har en stor filmupplevelse framför dig.
    Lätt en av de mest spännande filmer som gjorts.

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag är jävligt imponerad av filmåret 2009, och då är "The Box" och "Metropia" fortfarande osedda.
    Ja, och Inglourious Basterds är nummer 1 hittills, och kommer troligen även vara kvar på tronen året ut, sedan preminären på Shutter Island flyttades till februari 2010.

Standard

Jag blir inte klok på Jean-Luc Godard. Har sett ett gäng av hans filmer och de är verkligen kassa. Kan förstå att de var spännande när de kom för att de bryter mot en massa normer, men det verkar inte finnas nån annan poäng än just den: att vara annorlunda för det annorlundas skull. Resultatet blir pretentiöst och lite larvigt dravel, snarare än något nyskapande och spännande. Trist. Truffaut och Chabrol är långt mycket bättre.
    Håller med om att han gjort en hel del tråkiga filmer. Men tycker du att A Bout De Souffle är en kass film?

Robert Bresson har gjort en del väldigt bra filmer, Un condamné ā mort s'est échappé ou Le vent souffle oų il veut (1956) var sjukt bra! En av de bästa flykt-från-fängelse filmerna jag sett.
    Jean-Pierre Melville är också grym!
    Senast redigerat av Läggdags den 2009-11-19 klockan 18:26.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Påhittet med Stockholms Filmfestival är ett jävligt bra sådant. Fantastic Mr. Fox av Wes Anderson sedd. Helt underbar. Punkt.
    Mr Orange

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alvin Visa inlägg
    Bara att gratulera att du har en stor filmupplevelse framför dig.
    Lätt en av de mest spännande filmer som gjorts.
    Kul! Den ser bra ut genom på omslaget

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Håller med om att han gjort en hel del tråkiga filmer. Men tycker du att A Bout De Souffle är en kass film?
    Den har jag faktiskt inte kommit till än, men jag var väldigt besviken på Bande ā part.

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Metropia ska jag se på måndag. Är verkligen oerhört peppad!
    Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Påhittet med Stockholms Filmfestival är ett jävligt bra sådant. Fantastic Mr. Fox av Wes Anderson sedd. Helt underbar. Punkt.
    Den ska jag också se på festivalen! Men jag ska gå på ... lördag tror jag att det var!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Jag blir inte klok på Jean-Luc Godard.
    Jag har inte sett mycket av honom, men det jag har sett har inte gjort så att jag får lust att se mer. Nej.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Har varit och sett New moon precis! Den var både bättre och sämre än första filmen. Soundtracket var mycket bättre den här gången, och filmen var snyggare gjord. Men annars gillade jag storyn i första boken/filmen mer.

Annars ... ja. Jag har nog aldrig befunnit mig på en så liten yta där så många tjejer skriker så otroligt mycket. Och högt. Haha, det var en riktigt festlig upplevelse faktiskt. Bästa var när det blev fel under visningen och allt bara blev svart. De skriken säger jag bara. Det var till råga på allt under en spännande scen, som även innehöll Robert Pattinson. Tror det kan ha bidragit till de ovanligt höga skriken, haha!

Men allt som allt så gillade jag nog ändå den här filmen mer än ettan (:

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag brukar kunna stå ut med ganska mycket, men En man kommer hem som SVT visar just nu gick inte att se. Sicken smörja.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

När jag var på en Harry Potter-premiär i Västerås för några år sen blev det svart bara några minuter in i filmen och sen hoppade det ungefär tio minuter in i handlingen och fortsatte där. Då blev det liv på publiken kan jag säga! Biopersonalen sa efteråt att det inte går att spola tillbaka digitala biofilmer, väldigt konstigt och osmidigt tycker jag det låter?
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    När jag var på en Harry Potter-premiär i Västerås för några år sen blev det svart bara några minuter in i filmen och sen hoppade det ungefär tio minuter in i handlingen och fortsatte där. Då blev det liv på publiken kan jag säga! Biopersonalen sa efteråt att det inte går att spola tillbaka digitala biofilmer, väldigt konstigt och osmidigt tycker jag det låter?
    Låter ju skitkonstigt... Varför skulle inte det gå? :S
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Sidan 140 av 203 FörstaFörsta ... 4090130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150190 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •