Sidan 162 av 203 FörstaFörsta ... 62112152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172 ... SistaSista
Resultat 2 416 till 2 430 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    men animerat för barn ska innehålla humor. den är ju inte rolig...nånstans...
    Är det animerat för barn? Det visste jag inte.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    men animerat för barn ska innehålla humor. den är ju inte rolig...nånstans...
    Upp är väl en sådan film som faktiskt är riktad till fler målgrupper än barn.

Sen beror det väl på vilken sorts humor man faktiskt har. Det lilla jag har sett av Upp har varit ovanligt roligt (de första 20 minuterna typ), men verkligen med en helt annan sorts humor än vad man är van vid.

Lite åt Wes Andersons Fantastic Mr. Fox-hållet.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Är det animerat för barn? Det visste jag inte.
    Exakt. Lite fördomsfullt att tro att animerat automatiskt är lika med barnfilm.

Rebecka95
    Guest

Standard

Jag funderar på att leta rätt på denna film: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannibal_Holocaust

Är det någon som sett den? bara beskrivningen får mig att må dåligt, så vill bara se den bara för att liksom. Någon som har en åsikt om filmen? hehe

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    Jag funderar på att leta rätt på denna film: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannibal_Holocaust

Är det någon som sett den? bara beskrivningen får mig att må dåligt, så vill bara se den bara för att liksom. Någon som har en åsikt om filmen? hehe
    Ja. Och nej, inte speciellt minnesvärd. Ett par scener i den som är mindre trevliga men med tanke på dagens filmer (Saw, Hostel etc) så är filmen inte speciellt uppseendeväckande längre.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Eh, filmen i sig är ju helt värdelös och den är ju bara till för att uppröra och äckla typ. Den innehåller ju en scen med fruktansvärt djurplågeri (som även utfördes på riktigt) och som jag blev väldigt äcklad av, inte speciellt underhållande på något sätt alls. Tycker du kan skippa att se den, om du inte nu vill det p g a kultstatusen.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Nu är jag precis hemkommen efter att ha sett Shutter Island.

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag såg den igår och blev väldigt positivt överraskad! Psykologiska thrillers är intressanta. När det krävs lite tankeverksamhet för att förstå.
    Nu har jag förvisso läst boken först, men även om jag inte hade gjort det så hade nog pusselbitarna fallit på plats redan efter ett tag.

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Såg den också ett tag sedan, jag blev dock besviken. Löjligt förutsägbar, jag satt och vred mig i stolen halva filmen och väntade på att den skulle sluta. Gillade scenerna i Block C men annars var det rätt Zzzz.
    Helt ok filmatisering ändå, jag skulle nog ha gett filmen 3/5 vid en betygsättning. Snygg och bra, men ganska utdragen emellanåt.

Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Adam K.
    Guest

Standard

Ja, en av förra årtiondets bästa filmer. Utan någon egentlig tvekan.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Alice i underlandet. Bra, sevärd, rolig , snyggt gjord (men inte lika bra animeringar som Avatar), bra skådisar. Klart värd att se på bio och med rätt stor "undrar om jag fick i mig nån konstig svamp"-faktor. (vilket jag gillar)
    Mer djuplodande analys än så får ni inte av mig.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg

Ja, en av förra årtiondets bästa filmer. Utan någon egentlig tvekan.
    Den är så SJUKT bra. Och som jag har väntat på att den ska få premiär hos SF så att jag kan se den igen. Åh, vad glad jag blev precis! Gick in hos SF för att kolla om de har flyttat premiären igen, och det HADE de. Men inte ännu senare, utan tidigare! Så istället för premiär den 2 april är premiären nu den 31 mars. Vad glad jag blir (: Fast det hade ju varit trevligt om premiären legat den 29 januari som det var från början. Eh. Men men, snart räven på bio igen, bäst!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Standard

Ja. Och nej, inte speciellt minnesvärd. Ett par scener i den som är mindre trevliga men med tanke på dagens filmer (Saw, Hostel etc) så är filmen inte speciellt uppseendeväckande längre.
    Jag håller inte med för fem öre. Jag tycker fortfarande att det är en av de bästa skräckfilmerna någonsin, och är mycket mer 'chockerande' än Saw och alla nutida skräckisar. Jag tror att den är väldigt lätt att ogilla för att den är så grym. Men välgjord är den, särskilt om man jämnför med andra kannibalfilmer.
    Visst finns det äckligare filmer, August Underground's Mordum osv, men skillnaden är att det mesta av dom är rent skräp.

Bra musik har den också (Riz Ortolani), jag ryser fortfarande till öppningslåten.

I'm feeling kinda basic today.

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Jag håller inte med för fem öre. Jag tycker fortfarande att det är en av de bästa skräckfilmerna någonsin, och är mycket mer 'chockerande' än Saw och alla nutida skräckisar. Jag tror att den är väldigt lätt att ogilla för att den är så grym. Men välgjord är den, särskilt om man jämnför med andra kannibalfilmer.
    Visst finns det äckligare filmer, August Underground's Mordum osv, men skillnaden är att det mesta av dom är rent skräp.

Bra musik har den också (Riz Ortolani), jag ryser fortfarande till öppningslåten.
    Ja, smaken är som baken. Tycker varken den är chockerande, grym, sevärd, skrämmande eller välgjord. Å andra sidan är jag inget fan av genren heller, vilket du uppenbarligen är
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Medlem veturs avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Jag funderade på att kanske gå på bio inom en snar framtid, och det står mellan "Remember me", "The Cove" och "Kvinnor utan män". Nån som sett nån av dem och som kan avgöra om de är sevärda?
    Det är så det ska vara
    Som en perkfekt och underbar lag
    Perfekt och oförstörbar
    som du

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

1 och 3an var de gäller saw tycker jag var sevärd för de fanns en handling i den och en spänning. men tycker saw sean har spårat ur...

hostel kan jag inte rekommendera någon att se. jag såg även 2an efter tjat från sambo men ångrar det djupt. en scen i den hade jag väldigt svårt att glömma. jag tycker båda var vidriga. framförallt 2an. önskar verkligen att jag aldrig hade sett någon av dom.
    och nej finns inte en chans att jag ser 3an eller kommande filmer efter den...

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

I kväll ska jag se Alice i underlandet. Har inte särskilt höga förväntningar, men en film av Tim Burton är väl alltid trevlig att titta på. Annars peppar jag för att Nowhere boy ska ha premiär så att jag kan gå på den.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Sidan 162 av 203 FörstaFörsta ... 62112152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •