Kusturicas bästa är ju Zigenarnas tid, ett sant mästerverk.
vi såg alone igår. nån skum asiatisk rysare som lånat friskt från the ring och the grudge och andra j-rysare. fattar inte var dom där japanerna får allt ifrån...hur kan dom hitta på så läskiga psykat skruvade berättelser? har det med deras legender och tro att göra, som det här med att om nåt hemskt i ett hus hemsöks det av onda andar. fast det kanske inte är nån japansk folktro?
anyway så måste nog one missed call 1 & 2 vara bland de skummaste asienrysarna. sjukare och skummare historia får man leta efter...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Vi har ju glömt att skriva med Natural Born Killers
vilken färg har själen älskling?
I'm feeling kinda basic today.
Jag såg Garden State, med/av Zach Braff. Jag gillade verkligen den filmen. Stämningen, historian och The Shins är ju grymma.![]()
Jag hade friat direkt!
Jag älskar allt Lynch gjort. Vet inte hur många gånger jag sett Mulholland Dr. När man väl tror man har en aning om vad alla detaljer betyder så kommer nån man känner med en annan teori som omkullkastar hela skiten och man måste se om den igen. Och igen. Fullkomligt genialisk. Scenen på Club Silencio får mej att gråta varenda gång.
Eraserhead är nog hans svåraste film, men är underbar. Nog inte den första man ska se om man ska börja kolla på Lynch. Det är nog Twin Peaks som är inkörsporten för dom flesta.
Inland Empire såg jag för ett tag sedan. Förstod så klart inte ett jota. Men vem gör det första gången? Längtar tills den kommer på bio.
Så, vad har vi lärt oss? När någon använder David Lynch som raggningsreplik, häng med hem. It's a keeper!![]()
I'm feeling kinda basic today.
http://foto.stilren.se - portfolio
jag tycker american pie filmerna är grymt underskattade...de blir ju bara bättre och bättre för varje uppföljare även om the wedding nog var den sista