Åsa; Boondock Saints är sjukt bra.
Först igår hittade jag rätt program till datorn så jag kunde se min efterlängtade Edward Scissorhands. Kärlek på den
och kärlek på alla er! fan vad bra smak vi har!
Åsa; Boondock Saints är sjukt bra.
Först igår hittade jag rätt program till datorn så jag kunde se min efterlängtade Edward Scissorhands. Kärlek på den
och kärlek på alla er! fan vad bra smak vi har!
vilken färg har själen älskling?
den senaste filmen som jag såg som var riktigt riktigt bra var nog "closer" med natalie portman, jude law, julia roberts och clive owen. Den rekomenderas![]()
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
åh, en filmtråd!
Withnail and I är nog den bästa och roligaste filmen nånsin. Alla borde se den.
Almódovar är en underbar regissör, Allt om min mamma och Tala med henne är favoriter. Sedan är Francois Ozon också underbar, jättefina filmer.
Båda Livet är underbart och Tigern och snön är väldigt vackra, älskar båda. Breakfast at Tiffany's är så himla söt, jag älskar Audrey Hepburn. Frida är också en super film som handlar om Frida Kahlo, mycket sevärd.
Det finns så mycket mer, men kommer inte på nåt just nu, men se Withnail and I!
Men faan, hur kunde jag glömma "Oh brother where art thou?" i min lilla tipslista? Underbar film.
We will never be there my fading friend
jag har tyvärr inte sett swimming pool, men 8 femmes gillar jag.
Självklart!![]()
Twin Peaks Fire Walk With Me är läskig, bra och framförallt, mystisk.
Men gillar man inte när det händer riktigt konstiga saker så ska man nog inte se den. Samma sak om man inte har sett serien Twin Peaks innan för då får man liksom se slutet utan att ha sett början även om det är just början som filmen handlar om. Eh, ja. Så eere.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Själv blev jag väldigt positivt överraskad av This Is England.
Murder in the city, delarna som följer med en viss tidning, är överraskande bra.
Sen måste jag bara tipsa om Firewall.
mimmi heter jag tralalalala
om ingen har nämnt roy andersson så gör jag det nu. Han är i klass med Bergman och dessutom livs levande!
SE:
en kärlekshistoria (70-talets svar på fucking åmål)
giliap (grymt underskattad film)
sånger från andra våningen (en rent och skärt jävla mästerverk, måste ses!)