Det tycker resten av "världen" också:
http://www.rottentomatoes.com/m/lat_den_ratte_komma_in/
medans ..
http://www.rottentomatoes.com/m/twilight/
Var ju rätt uppenbart även om man inte läst boken, om man följer dialogen noggrant i filmen.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
då har resten av världen "fel"
jag älskar filmer som tex ghettoblaster, bootycall, showgirls, jumanji men jag gillar även dogma filmer av lars von trier samt den franska trilogin /röd/blå/vit.
jag tyckte inte svart katt vit katt var ett dugg bra men bänken/arvet/dråpet var ju sjukt bra.
vet inte vad det är som gör att människor tycker olika filmer är olika bra. kommer aldrig anse mig tillhöra någon finkultur när min favorit kategori är: komedi ala just friends.
men det är ju bra att de finns finkultur dvs "resten av världen" som talar om vilken film som är bättre än den andre...jag håller bara inte med
för mig är de som en bok som får nobels litteratur pris. ingen har hört talas om författaren men helt plötsligt ska alla läsa de första den gav ut för att de är "rätt" då....
de är okej...alla är vi olika...
såg neverwas men blev besviken. hade hoppats på sagoslut...men nä.
se fisher king istl
ska ev gå och se Von Triers Antichrist nästa vecka med en kompis
nån här som sett den?
(inga spoilers tack)
Nån ska onanera tills det kommer blod och en annan ska klippa av sin klitoris i närbild.
Det är vad jag har hört om Antichrist.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Trevligt att fler än jag uppenbarligen inte begrep sig på vad som skulle vara så uppseendeväckande skrämmande med just Eden Lake. En dussinfilm i mängden. Varken speciellt bra eller skrämmande. Ok film, varken mer eller mindre. Dock inget som stack ut på något vis alls. Mest bara en axelryckning.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
The life aquatic with Steve Zissou på 5an om 2 minuter!!!