Sidan 80 av 203 FörstaFörsta ... 30707172737475767778798081828384858687888990130180 ... SistaSista
Resultat 1 186 till 1 200 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av ensam Visa inlägg
    Åh, en av mina absoluta favoritfilmer! Leo är verkligen helt makalöst bra i den! Det enda jag stör mig på är Matt Damon som jag inte alls tycker passar i sin roll.
    Kolla gärna in originalet Infernal Affairs också och jämför. Rätt intressant.
    är de det koreanska orginalet?

en kompis ger den en 5a men the departed 5+

känns som att se the ring igen efter man sett den japanska versionen..så ska man se den amerikanska men okej..tack för tipset

Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    är de det koreanska orginalet?

en kompis ger den en 5a men the departed 5+

känns som att se the ring igen efter man sett den japanska versionen..så ska man se den amerikanska men okej..tack för tipset
    Jag tycker båda filmerna är svinbra, men the departed är nog ändå snäppet bättre. Förmodligen tycker jag väl så eftersom jag såg den först, men det känns som den är "fylligare" berättad, eller vad man ska säga.
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

Medlem _Zaphiria_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Såg "the wrestler" igår.
    Mickey Rourke är ganska så fantastisk i huvudrollen, men blev faktiskt ändå lite besviken på filmen i sig. Hade väntat mig mer, en aaaaaaning högt ställda förväntningar kanske.

Funderar allvarligt på att titta mig igenom alla oscarsnominerade filmer.
    Changeling står nog näst i tur i så fall.

Men nu blir det "along came a spider". Duger utmärkt att somna till om jag nu lyckas somna.
    Apati är en vanesak

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ok, nu har jag äntligen sett The dark knight. Jag förväntade mig en helt okej actionfilm, och blev varken besviken eller överraskad. Fullständigt obegripligt att den rankas som #5 genom alla tider på IMDB dock, skulle nästan kalla det ett hån mot filmkonsten. Ledger spelar sin roll bra, men den är ju också ganska tacksam (var så galen och nervös som möjligt, sminket sköter resten) plus att jag fick aldrig nåt riktigt grepp om karraktären Jokern. Vad man kan se i filmen utöver det man kan se i vilken amerikansk storproduktion som helst övergår mitt förstånd, hoppas det finns någon i världen som håller med mig.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Fast att gå efter IMDB:s Top 250-lista kan vara ganska missvisande eftersom den, iaf nuförtiden, mer är en popularitetslista än något annat.
    Är väl mest typ 20-25-åriga amerikanska män som kräver Hollywood-skådisar och saker som sprängs i luften som röstar där. Typ.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Fast att gå efter IMDB:s Top 250-lista kan vara ganska missvisande eftersom den, iaf nuförtiden, mer är en popularitetslista än något annat.
    Är väl mest typ 20-25-åriga amerikanska män som kräver Hollywood-skådisar och saker som sprängs i luften som röstar där. Typ.
    Förvisso, men ändå, det finns många bra filmer där som förtjänar sina positioner, och varför är inte andra liknande actionfilmer med? Obs att jag inte alls tyckte TDK var dålig, bara inte bättre än nåt annat i samma genre.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Förvisso, men ändå, det finns många bra filmer där som förtjänar sina positioner, och varför är inte andra liknande actionfilmer med? Obs att jag inte alls tyckte TDK var dålig, bara inte bättre än nåt annat i samma genre.
    Det vet du. Tragiskt nog har väl Heath Ledger's död oerhört mycket med saken att göra, tror även att Freeman var med om någon olycka där någon gång också, och ja... All publicitet är bra publicitet osv.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det vet du. Tragiskt nog har väl Heath Ledger's död oerhört mycket med saken att göra, tror även att Freeman var med om någon olycka där någon gång också, och ja... All publicitet är bra publicitet osv.
    Ja, det var lite en retorisk fråga jag tror inte att just han har hyllats uteslutande för att han dog, men det lär ju heller inte ha skadat. Så fantastisk är han verkligen inte, och framför allt är rollen ganska illa skriven enligt mig. En mycket bättre skildring av galenskap står isf Anthony Hopkins för i När lammen tystnar. Han är trovärdig och konsekvent, Jokern kändes mest fläskigt överdriven. Som en clown.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Såg the Science of Sleep för ett tag sedan. Är helt förälskad i den filmen.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Ja, det var lite en retorisk fråga jag tror inte att just han har hyllats uteslutande för att han dog, men det lär ju heller inte ha skadat. Så fantastisk är han verkligen inte, och framför allt är rollen ganska illa skriven enligt mig. En mycket bättre skildring av galenskap står isf Anthony Hopkins för i När lammen tystnar. Han är trovärdig och konsekvent, Jokern kändes mest fläskigt överdriven. Som en clown.
    Absolut. Och Jack Nicholson i The Shining för guds skull, även fast han blev galen lite väl snabbt där, och på ett lite annat sätt...

Dark Knight lär nog sakta men säkert glida ner från gräddan av den där listan.
    Eller fan, alla Sagan om Ringen-filmerna ligger väl fortfarande kvar där uppe bland topp 20?
    Äh, what the hey, det är bara en lista...

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Absolut. Och Jack Nicholson i The Shining för guds skull, även fast han blev galen lite väl snabbt där, och på ett lite annat sätt...

Dark Knight lär nog sakta men säkert glida ner från gräddan av den där listan.
    Eller fan, alla Sagan om Ringen-filmerna ligger väl fortfarande kvar där uppe bland topp 20?
    Äh, what the hey, det är bara en lista...
    Eller varför inte Al Pacinos Michael Corleone?

Sagan om ringen tycker jag mer om än TDK, men det är mest för att de är så sjukt snyggt gjorda. Historien är rätt trist och karraktärerna platta, men det spelar mindre roll. Skulle aldrig placera dem som topp 20 någonsin som filmer, men hantverket får väldigt höga poäng.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Eller varför inte Al Pacinos Michael Corleone?

Sagan om ringen tycker jag mer om än TDK, men det är mest för att de är så sjukt snyggt gjorda. Historien är rätt trist och karraktärerna platta, men det spelar mindre roll. Skulle aldrig placera dem som topp 20 någonsin som filmer, men hantverket får väldigt höga poäng.
    Sant.

Ja, nu när jag tänker efter är det ju faktiskt nästintill sjukt att TDK ligger så högt som den gör... trots allt.

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Grejen med Jokern var just att man inte skulle få ett grepp om karaktären. Den historia man fick reda på om honom var bara lögner han berättade och han har varken pengar eller makt som motiv. Läste att deras syfte med karaktären var att han skulle vara som någon som bara dykt upp från ingenstans för att skapa så mycket kaos som möjligt genom manulipation och rädsla. "Some men just want to watch the world burn." som det sägs i filmen. Jag får känslan av att Heath Ledger använt inspiration från amerikanska präster, men det är bara min åsikt.

För övrigt är rottentomatoes.com SÅ mycket bättre än Imdb. 300 har liksom 8,0 i snitt på Imdb, come on!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Har man läst nåt om vad som gör den så bra? Det krävs ju lite mer än en biroll för att göra en hel film till ett mästerverk. Nån som gillar den som kan utveckla lite?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av benjamin_syrsa Visa inlägg
    300 har liksom 8,0 i snitt på Imdb, come on!
    Känns ju dock lite mer realistiskt än att TDK har 9.1 eller vad det är...

Sidan 80 av 203 FörstaFörsta ... 30707172737475767778798081828384858687888990130180 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •