Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Fletch är en av mina favoritkomedier. Kan se den hur många gånger som helst och den blir bara bättre för varje gång. Chevy Chase i sitt esse.
Otroligt underbar film. Ska se den på bio igen i helgen när den kommer upp på SF! Hade tippat att Sean Penn skulle vinna Oscar för den rollen, men samtidigt var jag inställd på att Mickey Rourke skulle norpa åt sig den, så när kategorin för bästa manliga skådespelare kom var jag mest irriterad, och sen vann Penn i alla fall! Ah, det gjorde mig lyckligast under hela galan!
Har iofs sett Happy-go-lucky också, men ... ja, inte min typ av film (:
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
På söndag ska jag se "Män som hatar kvinnor".
Ska bli intressant ... Vore kul om de verkligen har lyckats. (nationalisten har talat)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag ska gå på "Män som hatar kvinnor" imorgon, hoppas den lever upp någorlunda till Hypen.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jag var på "Män som hatar kvinnor" igår, på premiären. Då det efterfrågats en recension kommer en sådan här:
Män som hatar kvinnor // Betyg: 8 av 10
Regi: Niels Arden Oplev
Skådespelare (urval): Peter Haber, Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Stefan Sauk, Lena Endre, Sven-Bertil Taube.
Det svåra med att göra en filmversion utav en så pass populär bok som "Män som hatar kvinnor" faktiskt är, då den sålt 10 miljoner exemplar runtom i världen, är inte att bygga upp en värld med karaktärer. Nej, allt det finns ju redan färdigt från boken.
Det svåraste att föra över är handlingen, att få med nyckelhändelser så folk hänger med och kan känna igen sig. Och det har man lyckats väldigt bra med här, givetvis har en del fått kortas ned eller tagits bort helt men man har gjort helt perfekta avvägningar för att alla som läst boken ska känna igen sig och slippa säga "sådär var det ju inte..."!
Rollprestationerna, och valen av skådespelare, är perfekta. Noami övertygar från sekund ett som den antisociala Lisbeth Salander, som många undrat hur man skulla föra över hennes karaktär till bioduken. Hon sköter det mästerligt och övertygar mest i hela filmen. Men även andra övertygar. Michael som Mikael (!) är även han bra som ekonomijournalisten som skaPeter Haber, mest känd för sina roller som kommisarie Beck, övertygar här mest mot slutet
Så, i stort sett finns inte många skavanker att klaga på. Det är visserligen inget mästerverk. Inga tekniska landvinningar eller nyskapande bildspråk. Det märks att det är en biofilm som i första hand gjorts för TV-publiken (andra och tredjefilmen kommer ju tyvärr bara i serieformat). Men det är en bra och sevärd film för det. Oavsett om man läst boken eller inte.
Senast redigerat av Sundance_kid den 2009-02-28 klockan 20:00.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
valkyria och män som hatar kvinner är två måsten !![]()
Nu har jag också sett "Män som hatar kvinnor". Ska inte skriva en lika fin recension som Sundance_Kid, men kan konstatera att jag ger den 7/10. Jag tycker att filmen var väldigt välgjord, välcastad och välspelad, men tycker samtidigt att det är svårt att se filmen när man redan läst boken.
LÄS INTE FÖLJANDE TEXT OM DU ÄR RÄDD FÖR ATT PÅVERKAS NEGATIVT AV RECENSIONER.
Men filmen berörde ändå, vilket är ett bra betyg när man redan läst boken.![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\