Nä, blir så ledsen. Varför är S. Darko gjord över huvud taget?
Och ännu värre, såhär beskrivs handlingen på imdb. Om ni inte vill veta, klicka inte.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Ja, jag har själv inte sett den än, men med stor sannolikhet kommer den förstöra, tror jag. Bara den där delen:
Richard Kelly har själv sagt att han inte vill ha något med den där filmen att göra. Har väldigt svårt att tänka mig hur man ska lyckas göra en bra uppföljare till Donnie Darko. Men, ja ... jag antar att jag ska se bara för att ha sett.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Utan spår var rätt bra =)
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Haha, precis! Ahh ... låter som en typisk b-film. Hade det bara varit en film "vilken som helst" hade jag väl inte brytt mig, men när det är en uppföljare på just DEN film, så känns det lite jobbigt. Ah.
Fanns visst en länk till en "teaser trailer" också på imdb. Förstår inte riktigt grejen med att bara klippa ihop bilder från första filmen ... heh.
http://www.bloody-disgusting.com/news/15204
Undrar om någon här känner igen den där grejen i Donnie Darko - med någon som säger att den ska komma tillbaka 2 gånger till eller något i den stilen - någon annan stans ifrån. Kanske är det David Lynch/Twin Peaks jag tänker på. Står still...
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Såg Battle in Seattle igår och Revolutionary Road idag - båda grymt bra filmer som tematiskt snuddar vid varandra.
Bra skådisar, bra storys, bra... "budskap". Tänkvärt iaf.
Inga Oscarsfilmer men helt klart sevärda.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Just det...
Jag såg Låt den rätte komma in för ett tag sen.
Blev ordentligt besviken.
Beauty is no quality in things themselves:it exists merely in the mind which contemplates them.
The Wrestler = b ä s t
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Är Seven Pounds värd att se?
Eller tror ni att Pride and Glory är bättre?
Senast redigerat av HelloGround den 2009-02-08 klockan 18:17.
Beauty is no quality in things themselves:it exists merely in the mind which contemplates them.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.