Sidan 87 av 203 FörstaFörsta ... 37777879808182838485868788899091929394959697137187 ... SistaSista
Resultat 1 291 till 1 305 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Håller med Spoilern namokab
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Håller med Spoilern namokab
    Hade du läst boken?
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Woho, nu har jag äntligen sett Oscarsgalan. Kan inte påstå att jag blev så sugen på nån av filmerna tyvärr.

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Benjamin Buttons Otroliga Liv: Femma
    Milk: Trea/fyra
    Rocknrolla: Fyra
    Napoleon Dynamite: Fyra
    In Bruges: Femma
    Maria Larssons Eviga ögonblick: Femma
    Seven Pounds: Femma
    _____

Slumdog millionaire ger jag en trea
    The Wresteler ger jag också en trea

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Woho, nu har jag äntligen sett Oscarsgalan. Kan inte påstå att jag blev så sugen på nån av filmerna tyvärr.
    Det enda som intresserar mej angående Oscarsgalan är In Memoriam, och på YouTube slipper man iaf publikens val av applåder...

Ungefär 3:15 in i klippet kommer tårarna...
    I'm feeling kinda basic today.

Standard

Efter allt snack kände jag mig tvungen att se Zeitgeist och man blir ju onekligen ganska övertygad. För er som inte vet påstår man i denna dokumentär att alla världsreligioner kommer ifrån astrologin, att 9/11 var iscensatt av den amerikanska regeringen och att banksystemet styr våra liv. Om ni inte sett den, gå in på http://www.zeitgeistmovie.com/ och kolla.
    Senast redigerat av Spökliktvit den 2009-03-05 klockan 15:47.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Efter allt snack kände jag mig tvungen att se Zeitgeist och man blir ju onekligen ganska övertygad. För er som inte vet påstår man i denna dokumentär att alla världsreligioner kommer ifrån astrologin, att 9/11 var iscensatt av den amerikanska regeringen och att banksystemet styr våra liv. Om ni inte sett den, gå in på http://www.zeitgeistmovie.com/ och kolla.
    Har du sett båda delarna?
    Det finns Zeitgeist the Movie och Zeitgeist Addendum?
    Båda är lika bra, men den andra är nog lite mer favorit.
    Sjukt grundligt gjorda. Känns ganska sakliga och inte som propaganda.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Zeitgeist är mycket intressant och jag rekommenderar även att läsa idéerna på filmens hemsida.
    Tänkvärt så det slår gnistor.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Har du sett båda delarna?
    Det finns Zeitgeist the Movie och Zeitgeist Addendum?
    Båda är lika bra, men den andra är nog lite mer favorit.
    Sjukt grundligt gjorda. Känns ganska sakliga och inte som propaganda.
    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Zeitgeist är mycket intressant och jag rekommenderar även att läsa idéerna på filmens hemsida.
    Tänkvärt så det slår gnistor.
    Välgjort för att vara lågbudjet och enmansprojekt, tyvärr så är den så jävla subjektiv så det finns inte. Dokumentärer har alltid en autör, tydlig eller inte, finns den alltid där. I detta fall snackar denne mest skit.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Välgjort för att vara lågbudjet och enmansprojekt, tyvärr så är den så jävla subjektiv så det finns inte. Dokumentärer har alltid en autör, tydlig eller inte, finns den alltid där. I detta fall snackar denne mest skit.
    WTF?!
    Har du hittat på ett eget ord?

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    det finns bara en film som är bäst i hela världshistorien och det är pulp fiction. den är så jävla grym helt enkelt. replikerna är så jävla sköna och sam jackson leverar dem så jävla skönt. för att inte tala om tarantino själv i exempelvis

when you came drivin up here, did you notice a sign that says dead nigger storage? that's because there is no such sign, storin dead niggers ain't my fuckin bussiness aight?

tarantino står i en klass för sig vad gäller att göra grymma och coola filmer. när det gäller dansk film som tindra tog upp rekommenderar jag dogme-filmerna, speciellt idioterna. den är tragikomisk och sättet den är inspelad på förhöjer filmen. även festen och mifune rekommenderas, mycket för att just dogmen är intressant, autentiskt ljus (även om det väl debatterats huruvida von trier själv fuskat med detta), kameramän som skuggas och mikrofonstativ som skymtar förbi

en romantisk komedi att mysa med flickvännen/pojkvänne/sambo/partner med är just like heaven, det är faktiskt inte bara ledmotivet till filmen som gör den så bra. den är mysig och rolig men samtidigt har den den där touchen av sorg också

alla oceans-filmerna gillar jag, pitt och clooney är sanslöst sköna i sina roller. en annan bra pitt-film är en vampyrs bekännelser, där tom cruise för övrigt är jävlig läskig och psykopatisk

das boot måste bara ses, det är fanimej världens bästa krigsfilm. spelar ingen roll att ubåtscenerna är så jävla corny, det syns att det är studio, den är suverän. gärna i directors cut version.

en film som är skrattretande dålig är are you scared?, en jävligt uppenbar saw-kopia som försöker dölja karbonpappret under ett jävligt tunt täcke och en dålig intrig. vill du bli skrämd ska du hellre se identity (tror den heter så), nio främlingar som blir strandsatta på ett motell i ett oväder och plötsligt börjar folk bli brutalt mördade till höger och vänster, mördaren finns bland de nio och den har en väldigt oväntad twist.

en halvtaskig men ändå ganska läskig halvt om halvt saw-kopia är brittiska creep som dessvärre inte har nåt med den fantastiska låten att göra. en tjej blir instängd i londons tunnelbana på natten och jagas i bästa saw-miljö av nåt slags gollumliknande varelse som levt hela sitt liv i övergivna tunnlar under london.

och sist ett självklart actiontips, terminator 1 & 2, har inte sett trean men den kan nog inte väga upp mot tvåan. mörk och hård action

många självklara tips men det är filmer jag gillar. och framför allt måste man ha sett reservoir dogs och pulp fiction. om inte annat så måste man ha sett världshistoriens bästa film någonsin, pulp fiction. en bättre och coolare film finns inte. pulp fiction är världens bästa film
    Yes, yes yes, Pulp Fiction är även min favorit!

Såg precis på Resorvoir Dogs. Fy så bra!

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    WTF?!
    Har du hittat på ett eget ord?
    Nej, engelskans author på svenska. Författare/upphovsman i folkmun.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Reservoir Dogs har jag försökt se två gånger. Aldrig orkat igenom hela.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Reservoir Dogs har jag försökt se två gånger. Aldrig orkat igenom hela.
    Jag gillar den, men Pulp Fiction är bättre.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Pulp Fiction är jättebra, jag är väldigt förtjust i den. Snygg, smart och rolig. Det jag har sett av Reservoir Dogs är mest bara brutalt, ingen riktig finess.

Sidan 87 av 203 FörstaFörsta ... 37777879808182838485868788899091929394959697137187 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •