Såg I huvudet på John Malkovich igår och det är fan en av de bästa filmerna jag sett.
Önskar jag kunde se den för första gången igen. Mind-blowing.
Såg I huvudet på John Malkovich igår och det är fan en av de bästa filmerna jag sett.
Önskar jag kunde se den för första gången igen. Mind-blowing.
Jag såg Valkyria igår.
Beauty is no quality in things themselves:it exists merely in the mind which contemplates them.
Jag såg Mammut i fredags och gillade den. Väl valt soundtrack och trovärdiga skådespelare.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag såg Mammut ikväll och jag gillade också den. Den påminde en del om Babel (fast Mammut var inte alls lika bra). En snarlik film. Till viss del samma teman, känslostämningar och båda filmerna utspelade sig parallellt och sammanvävande på flera olika kontinenter. Gael García Bernal är dessutom med i båda.
Hur var den?
Jag ska se Valkyria på onsdag kväll och jag har höga förväntningar på den.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
I taket lyser stjärnorna är fin. Den är helt klart värd att se![]()
McG borde säga åt Christian Bale att hålla tyst, en sån där vidrig skådespelare som tror att scenen är hans egen och att han har rätt att skälla ut DPn, han förtjänar att få en armatur i huvudet.
Sláinte Mhath!
Jag har försökt komma på namnet på en film aslänge nu men har totalt hjärnsläpp, men kanske finns nån som vet vad det är för någon?
Det är en tysk film och den handlar om en man som återvänder hem efter att ha vart fången i flera år efter kriget. När han blev inkallad i kriget var hans fru gravid (eller om ungen var väldigt liten när han for, minns inte) så när han kom tillbaka hade han en son som han aldrig haft kontakt med. Han hade en till son också, men den hade han träffat förut och den äldre sonen mindes honom. Pappan var jätteelak mot sin yngste son, de fick ingen bra kontakt alls och han var jättesnäll mot den äldre sonen. En kväll skulle pappan försöka samla ihop familjen igen eftersom han inte kunnat ta sig in i den igen, så han lagar middag till hela familjen. Den yngste sonen får en fotboll av pappan också, och det verkar som om de ska kunna få en far-son-relation ändå. Men så skulle pojken springa ut till sina kaniner på bakgården och visa fotbollen för dom, men buren var tom och när han kollade i soptunnan så låg deras skinn i där. Pappan hade alltså tillagat pojkens kaniner till middagen, trots att han visste att det var pojkens sällskapskaniner och inga matkaniner. Pojken blev jätteledsen och stack därifrån
Jag minns inte så mycket mer av filmen, mer än att den var väldigt bra och det var jättesorgligt när pojken förstod att hans pappa dödat kaninerna och att de ätit upp dom
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Billy Elliot börjar kl. 21. Älskar den, har sett den två gånger men den har verkligen satt sig. Vet inte om jag ska kolla på hela nu.
Dessutom läste jag nånstans i Fråga Kent att de gillade den...![]()
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
igår såg jag flera bra filmer, men bara gamla godingar. Nyckeln till frihet, 12 angry men, The Shining och Schindlers list. Alla dessa ligger ju lätt på min topp 10-lista. Ikväll blir det nog Rare window och North by northwest, ska försöka undvika den jäkla melodifestivalen!