Blev positivt överraskad av Batman Begins. Riktigt bra!
Barberaren i Sibirien, mycket konstig film. Första halvan var överspelad slapstickkomedi, resten ganska känslosamt drama. Första halvan sög, andra bättre.
http://www.imdb.com/title/tt0120125/
http://foto.stilren.se - portfolio
The Wackness var hemskt bra. Ben Kingsley var suverän!
Några visdomsord från Kingsley (som jag gärna skriver under på):
"Never trust anyone who doesn't smoke pot or listen to Bob Dylan. Never trust anyone who doesn't like the beach.
Never, EVER, EVER trust anyone who says they don't like dogs! You meet someone who doesn't like dogs you alert the authorities IMMEDIATELY and you sure as SHIT don't MARRY THEM!"![]()
I'm feeling kinda basic today.
Såg Der Untergang här i helgen. Vet inte varför jag inte sett den tidigare men jag måste säga att det var en väldigt bra film. Den grep liksom tag i mig från första minuten för att sedan hålla ett stadigt grepp under cirka 150 minuter.
har sett så många krossade raketer så de e katastrof.
gillade verkligen inte: om gud vill och ej heller: låt den rätte komma in.
såg en fransk film: mannen på tåget. skulle vara en komedi. eehhh de var de verkligen inte. djup film som jag ger en 4a. tänkvärd men kan inte rekommendera någon annan att se den för den är nog för långsam och för tråkig för folket här men ja gillade den.
köpt massa film...har massa inspelat och mitt lovefilm abbonemang känns aningen överflödigt...men ja e väl snart ikapp
vad tycker folket här om valkyria...ni som sett?
var på kenny begins i tisdagsden var bra ! jag hadde lite för höga förväntingat bara
![]()
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
haha..såg precis trailern till sasha cohens nya film med bruno. herregud vad jag vill se den NU![]()
The Spirit var ingen vidare film
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Ingen som nämnt Slumdog Millionaire här inne?
Det bästa jag sett på väldigt länge.
Känns som om den hade allt:
Gripande människoliv, smart manus/tidsaxel, humor, miljö, foto, filmmusik osv.
Inte direkt tankeväckande, men likväl med en röd tråd som håller.
Oscarsstatyetter med rätta.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\