Funderar på att gå på en förhandsvisning av Lars von Triers Antichrist, men jag vet inte om jag vågar gå själv. Det är inte ofta jag blir rädd när jag kollar på skräck/rysare, men jag har en känsla av att jag antagligen kommer bli det den här gången, haha. Men, ja, jag är jäkligt sugen på att se den.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Ett tips förresten: http://www.premiere.com/
Otroligt rolig sida, de har betydligt skönare smak än de flesta andra sidor. Sen skriver de oftast fyndiga recensioner med lite inside jokes i filmvärlden samt att de har massvis med listor över egentligen alla slags ämnen. Rekommenderas för de som gillar att se lättsamma filmer då och då.
ska på änglar och demoner nästa fredag, åh vad jag längtar![]()
jag vill bara varna för den sämsta svenska filmen någonsin: underbara älskade.
warning warning..red alert!!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag har sett A complete history of my sexual failures.
Rekommenderas! Dokumentär om en kille som haft en massa tjejer som dumpat honom. Han undrar varför, trots att det är ganska uppenbart för alla utom honom. Stundtals riktigt rolig film.
Låt dom komma nu
ja har sett en riktigt bra film och en riktigt dålig.
the notebook eller som den heter på svenska: jag sökte dig och fann mitt hjärta.
mycket mycket bra film. bästa jag sett på länge. klar 5a. kommer köpa den och se om den.
dreamgirls...över 3 timmar var de meningslösa helvetet. enda behållningen var eddie murphy men trots honom så blir de en krossad raket.
Håller med tigertindra om Dagboken - jag sökte dig ... Mycket mysig film.
Varmt rekommenderat romantiskt drama, absolut.
Igår gick en film på TV4 som heter Deja vu (Denzel Washington m.fl.). Helt okej, som relativ okänd thriller. Påminner lite om den mer kända Minority Report. Tidsrese-fiction alltså, för er som älskar/hatar det.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Some Like It Hot. Fortfarande en av de mysigaste filmerna jag sett. Och Marilyn Monroe är supersöt. 9/10
The Mack. Hallickar och stora afros! 5/10
Scum. Ray Winstone i ett brittiskt ungdomsfängelse. Bästa scenen? Winstone går lös på någon med två biljardkulor i en strumpa. 8/10
The Hills Have Eyes. En av de bästa skräckfilmerna någonsin. 10/10
The Italian Job. Michael Caine snor en busslast guld med hjälp av tre minicoopers. Helt Fantastisk! 10/10
Nu ska jag se The French Connection, eller kanske Short Circuit.![]()
I'm feeling kinda basic today.
haha the hills have eyes? tycker den var en sån skrattretande bisarr film