Sidan 95 av 203 FörstaFörsta ... 45858687888990919293949596979899100101102103104105145195 ... SistaSista
Resultat 1 411 till 1 425 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ingen som nämnt Slumdog Millionaire här inne?
    Det bästa jag sett på väldigt länge.
    Känns som om den hade allt:
    Gripande människoliv, smart manus/tidsaxel, humor, miljö, foto, filmmusik osv.
    Inte direkt tankeväckande, men likväl med en röd tråd som håller.
    Oscarsstatyetter med rätta.
    Jag gav den en trea på Filmtipset.
    Den var verkligen inte särskilt och det är inget nytt heller.

Standard

Skäms lite för att jag inte sett Fight Club förrän ett par dagar sen, men den var riktigt bra!
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Jag gav den en trea på Filmtipset.
    Den var verkligen inte särskilt och det är inget nytt heller.
    Nej, den var absolut inte nyskapande.
    Vad var det som gjorde att du inte blev engagerad? (min omtolkning)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Standard

The Education of Sonny Carson blev jag lite besviken på. Coolt med alla Ghostfacesamplingar iaf.

Såg om Masters of the Universe igår. Har inte sett den sedan jag var en liten pöjk. Dolph Lundgren som He-Man kan ju inte gå fel.
    Tyvärr känns det inte som en heljuten film längre.

Senast redigerat av Läggdags den 2009-04-08 klockan 15:07.
    I'm feeling kinda basic today.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Här ett utdrag från en film jag gillar starkt, Grizzly man.
    Så söt rävunge.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Läggdags Visa inlägg
    Såg om Masters of the Universe igår. Har inte sett den sedan jag var en liten pöjk. Dolph Lundgren som He-Man kan ju inte gå fel.
    Tyvärr känns det inte som en heljuten film längre.
    Haha, så gslutet av den för ett tag sen, SÅ J*LA KASS!

Standard

The Pianist på femman på lördag, kanske bör ses?

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av j.nny Visa inlägg
    The Pianist på femman på lördag, kanske bör ses?
    Om det är Roman Polanskis film "The Pianist" med Adrien Brody så är den fullständigt lysande.
    Är det Michael Hanekes "La Pianiste" / "Pianisten" med Isabelle Huppert så är den inte lika bra.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Ingen som nämnt Slumdog Millionaire här inne?
    Det bästa jag sett på väldigt länge.
    Känns som om den hade allt:
    Gripande människoliv, smart manus/tidsaxel, humor, miljö, foto, filmmusik osv.
    Inte direkt tankeväckande, men likväl med en röd tråd som håller.
    Oscarsstatyetter med rätta.
    Måste säga att den var bättre än jag trodde. Jag var i Indien i samband med Oscars-galan och alla man träffade pratade om att filmen vann åtta Oscars.

Trodde då att den mest plockade populistiska poäng för att den var lite "exotisk" och tilltalade kulturtanter och såna som tycker att "lite negerdans är ju fräckt", vilket som tur var inte var fallet.

Sen såg jag den på flygplanet förra veckan och tyckte att den var ok. Inte värd åtta Oscars men inte så dålig som jag trodde. Tycker att upplägget för storylinen var trevligt men musiken är rätt värdelös, märkligt att Rahman fick en Oscar för den

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Om det är Roman Polanskis film "The Pianist" med Adrien Brody så är den fullständigt lysande.
    Är det Michael Hanekes "La Pianiste" / "Pianisten" med Isabelle Huppert så är den inte lika bra.
    Roman Polanskis.
    Är för övrigt ganska sugen på Waltz with Bashir. Någon här som har sett den och kan döma om den är så lysande som det sägs?

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Såg Kenny Begins ikväll. Hysteriskt rolig.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Skäms lite för att jag inte sett Fight Club förrän ett par dagar sen, men den var riktigt bra!
    Det har varit min favorit länge. Läs gärna boken också på engelska. Minst lika otroligt briljant genial. (ja, jag gillar verkligen fight club.)

Plus att man blir lätt gay för Brad i den filmen.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Tycker att upplägget för storylinen var trevligt men musiken är rätt värdelös, märkligt att Rahman fick en Oscar för den
    Haha, musiken tyckte jag helt klart var det lättaste att tippa att den skulle vinna Oscar för. Självklart när man såg på motståndet, men sen tyckte jag att musiken i filmen var en av de starkaste komponenterna, helt klart.

Är inte särskilt förvånad över att den vann just de kategorierna som den vann i. När man går in och tittar i var och en av dem så känns det ganska givet. Sen är det såklart en helt annan sak om man själv tycker att den förtjänar det. Jag inte direkt emot det, även om den kanske inte borde vunnit bästa film/bästa regissör, i min smak, även om jag tippade den som vinnare i de kategorierna på galan ^^ Eller såhär kanske, antalet låter för mycket i proportion till filmen, men när man går in och kollar i kategorierna så tycker jag det känns som att den borde ha vunnit nästan alla kategorier som den faktiskt vann (:

Har för mig att jag gav den en fyra på filmtipset.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag kanske blev påverkad av att mitt sällskap på bion vid tre tillfällen konstaterade att filmmusiken i Slumdog var bra, men jag reagerade också vid ett par tillfällen att den kändes så rätt. Sen känns det ofta som om enstaka filmer får fler Oscars än vad de förtjänar, satt i relation till det stora utbudet av filmer som produceras under ett år. Slumdog var i alla fall betydligt mer välförtjänt än Dollar Baby om man ska jämföra Oscarshaussade miljonprogram.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Haha, musiken tyckte jag helt klart var det lättaste att tippa att den skulle vinna Oscar för. Självklart när man såg på motståndet, men sen tyckte jag att musiken i filmen var en av de starkaste komponenterna, helt klart.

Är inte särskilt förvånad över att den vann just de kategorierna som den vann i. När man går in och tittar i var och en av dem så känns det ganska givet. Sen är det såklart en helt annan sak om man själv tycker att den förtjänar det. Jag inte direkt emot det, även om den kanske inte borde vunnit bästa film/bästa regissör, i min smak, även om jag tippade den som vinnare i de kategorierna på galan ^^ Eller såhär kanske, antalet låter för mycket i proportion till filmen, men när man går in och kollar i kategorierna så tycker jag det känns som att den borde ha vunnit nästan alla kategorier som den faktiskt vann (:

Har för mig att jag gav den en fyra på filmtipset.
    Jag kanske blev påverkad av att mitt sällskap på bion vid tre tillfällen konstaterade att filmmusiken i Slumdog var bra, men jag reagerade också vid ett par tillfällen att den kändes så rätt. Sen känns det ofta som om enstaka filmer får fler Oscars än vad de förtjänar, satt i relation till det stora utbudet av filmer som produceras under ett år. Slumdog var i alla fall betydligt mer välförtjänt än Dollar Baby om man ska jämföra Oscarshaussade miljonprogram.
    Äsch, ni har ju bara fel.

Möjligt att den skulle vinna Oscars om man ser till motståndet den hade, vilket jag inte har så mkt till aning om, men själv skulle jag ge den en 4 kanske. Tycker filmer som vinner Oscars för bästa film borde uppnå en 5. Så, njä.
    >Tigertindra: Rahmans musik som fick Oscar var väl låten Jai Ho? Och den är inte bra, t.o.m gentemot mkt annan indisk musik som ofta har en tendens att vara lika enerverande som mkt av indisk film. Testa att gå till en indisk biograf så förstår ni vad jag menar. Det finns visserligen filmer som är riktigt bra som Lagaan, och Slumdog kan väl räknas dit, men många är bara påfrestande för ens nerver att se.

Sidan 95 av 203 FörstaFörsta ... 45858687888990919293949596979899100101102103104105145195 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •