Såg klart Död Snö nyss. Renodlad splatter/zombie/svart komedi. Om man inte hade förväntat sig något annat så var den rätt bra faktiskt.
Såg precis klart The Science of Sleep =) Den var bra! Jag gillar när man får tänka lite själv, den här hade ett ganska intressant filmspråk och händelseförloppet var också lite oklart, man var flera gånger inte helt säker på vad som skulle vara verklighet och vad som skulle vara dröm i filmen, liksom huvudpersonen ofta inte kunde skilja mellan dröm och verklighet.
Såg att någon (på filmtipset.se) hade jämfört den med Eternal Sunshine of the Spotless Mind och det finns ju helt klart vissa likheter, även om de var ganska olika... eller ganska lika... beroende på hur man ser det...
Jag skall se en del till filmer i helgen, var på biblioteket idag och de har massa bra filmer =) Inte bara de nyare actionfilmerna (absolut inget ont mot dem!) men också flera gamla filmer som är jätteintressanta i ett filmhistoriskt perspektiv![]()
Vad tycker ni om Benjamin Button?
Själv gillade jag den mycket, men det är ändå något som saknas... men jag vet inte vad.
Jag tänkte se den. Så blev det inte. Sen har jag funderat på om den är sevärd... Min storebrors åsikt var att problemet med den var att den var för lång, så då kanske det var ett lite mer kritiskt öga i klipprummet som saknades?
Nu har jag för andra eller tredje gången lånat The Birth of a Nation på biblioteket, så den måste jag helt klart se i helgenInte för att jag tycker budskapet är bra, men för att Griffith var så otroligt nyskapande i sina klippningar och kamerarörelser. Och för att alla de där tidiga filmerna (här räknar jag filmer från innan 1930) är fantastiska
![]()
nån mer än jag här som tänker gå och se "G.I. Joe- the rise of Cobra" senare sommar när den haft premiär?
jag läste en del av dom där tidningarna när jag var yngre och jag minns hur min vänstervridna styvfar kallade dem nåt i stil med "amerikansk krigspropaganda"
På något sätt kändes det som att den inte levde upp till sin potential, den kunde ha blivit så himla bra, men räckte inte till. Skådespelet var väldigt bra, men det kanske är lite som jag läste i någon recension, kemin mellan Pitt och Blanchett var inte tillräckligt varm. Periodvis var filmen riktigt stark men helheten var inte lika bra och den var nog därför lite för lång (som din bror sa), den engagerade inte till 100 helt igenom. Jag vill verkligen tycka om den fullt ut, men som sagt, det saknas något. Men jag tycker definitivt att den är sevärd! Jag tyckte om den mycket (några stillsamma filmtårar tittade fram) och kommer att se om den igen längre fram. Det är en väldigt vacker och sorglig historia om omöjlig kärlek men också om hopp och filmen innehåller väldigt många fina scener.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Såg Creep ganska nyligen,
och jag säger bara; se inte den
Jag beställde SheMale Bukkake 1-3 för 600 spänn inklusive frakt.