Nu längtar jag till nya Batman filmen, på imdb ligger den #1 utav alla filmer i hela världen just nu.
Och då är det ändå 70.000 röster.
Men jag tror dock att det kommer gå ner så småningom, men ah, det ser lovande ut.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Yeees!
Sweeney Todd & No Country for Old Men låg i brevlådan idag!
.
.
Såg Garden State igår, så fin film. Jättebra musik i den också.
dom är gammla men alltid lika bra , sunes sommar och torkel i knipa
Såg Batman Begins på tv förra veckan och den var faktiskt jävligt bra. Jag hatar superhjältefilmer - Spiderman var, från botten av mitt hjärta, en av de sämsta filmer jag sett. Den enda behållningen var supersöta Kirsten Dunst.
Men nya Batman vill jag faktiskt se. Har aldrig gillat Heath Ledger, men han verkar helt fantastisk!
Annars såg jag om en av mina favoriter för ett tag sedan, Performance! Det var några år sedan sist, men kan bara konstatera att det är ett mästerverk, en brittisk psykadelisk klassiker som blir bättre för var gång man ser den.
Och för att knyta ihop lite andra trådar från forumet... Världens bästa musikvideo: från filmen, Mick Jagger - Memo From Turner.
Och en av världens sötaste flickor Michelle Breton (till vänster):
![]()
Senast redigerat av Läggdags den 2008-07-24 klockan 13:41.
I'm feeling kinda basic today.
hoppas kvarteret skatan-gänget gör en ny jul och nyårsfilm, man vill ju inte gärna se dom 3 år i rad liksom,, + massa andra gånger.
meningslösa, menigslöösa
Heath Ledger kommer bli ihågkommen för Brokeback Mountain (där han var fantastisk) och The Dark Knight (förmodligen, efter all ros och efter vad jag sett so far)
Han var även väldigt bra i I'm Not There & Monster's Ball.
Skön video & skön låt, Jagger är ju cool, får kolla upp filmen kanske?
.
.
Speed Racer - inget att rekommendera, dock jävligt snygg
.
.
Ska erkänna att jag inte sett Brokeback Mountain. Får klättra upp ur mitt berg av brittiska socialrealistiska Leigh/Loach-filmer och se en ny film en dag.
Perfomance har jag nog tjatat tillräckligt om här på forumet. Se den bara. Antingen gillar du den eller så fattar du ingenting. Själv gillar jag den och fattar ingenting. Men bra är den.
För att hänga med i svängen... såg Indiana Jones igår. Jävligt bra faktiskt! Mer Raiders of the Lost Ark än Temple of Doom. Känner för att se den igen redan.
Nu ska det ses skåpmat här hemma: Duel!![]()
I'm feeling kinda basic today.