Jag tänker på de organiserade kristna i alla olika slags trossamfund. Som underkastar sig sin kyrkas regler, snarare än villkorslös tro på kärlek.
Det finns ofta mer hat inom kyrkan än det de själva förkastar.
När jag skriver "göra sig av med" menar jag mest att vi ska göra oss av med religion. Gudstro har jag inget emot och kärleksbudskap, men det har inget med religionernas fångenskap att göra.
Jo, men relgionerna är så lömska just för att de är förklädda i godhet och har så många människor förslavade under sig."Där har vi den verkliga ondskan"? Ok. Trodde att ondska var lika illa oavsett skepnad.
Förslavade till något helt annat än goda troende människor.
Ja, eftersom religion förhindrar så många till verkligt goda handlingar som annars kanske skulle bli utförda.Skadar världen mest? Jaha. Ok.
Religion har ingenting med godhet att göra, även om det är deras påstådda agenda.
Vi behöver helt enkelt förkasta religionen till förmån för verklig godhet.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Möjligt, men han skapade inte religionerna. De är satans påfund.
Precis, att religionerna skulle vara något som har med godhet/gud att göra.Klart det finns anledning till viss oro om folk blir lurade till att tro på det som är...evil...dåligt...fel.
Då är man verkligen lurad.
Bara för att man säger att man följer gud gör man det inte.
---John G. Bennett
the big bang skapade världen och människor skapade religioner för att slippa tänka på saker som är svåra att förklara och för att få en anledning att ha ihjäl andra och att förtrycka kvinnor!
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Ockultism/satanism/NewAge är "värre" för att de springar från en och samma källa. Från någon som inte vill dig väl. Från någon som menar att allt är relativt...
Det som kanske känns mest irriterande med Kent - om de nu är frimurare/satanister/ockultister/whatever - är att de inte kör med öppna kort. Istället försöker de att sälja in den 'underbara satanismen' bakvägen. Exempelvis via omslag, videos och texter. Varför vågar de inte stå för sina åsikter öppet om denna tro nu är så bra?
Vad gäller överanalys...så kan det här med ockulta symboler inte bli så mycket mer tydligt än så här. De som är inblandade i denna lek försöker att hålla det hela på gränsen så att säga. Så att de kan avfärda det hela som ingenting. Om nu någon som är utanför 'leken' - mot förmodan - skulle råka ha ögonen öppna.
Det finns alltid folk som missbrukar saker. Oavsett vad det handlar om. Att avskaffa alla religioner p.g.a. detta? Tror inte det.
Och vad kommer istället tänker du dig?
Se dig omkring. Det mördas folk dagligdags - av personer som är ateister/NewAge.
I grund och botten handlar det om att välja sida mellan två olika vägar.
Frid.
Jag ser inget fel med att man tror att allt är relativt. Världen är inte svart/vit, det är en jäkla gråskala.. Så att gå ut att säga att något är fel känns för mig väldigt främmande. Bara för att jag själv tror på något annat kan jag inte med gott samvete avfärda resten som ont och fel.
Ska vi nu analysera symbolerna, t.ex. pentagramet i Töntarna-videon, så har denna symbol används av åtskilliga olika religiösa grupper, inklusive kristna, så varför måste man tolka det just som satanistiskt, det kan lika gärna symbolisera något annat? Och om nu kent har gått och blivit satanister på gamla dar, så ser jag inget fel med det.
Kristendomen är inte satans påfund. Däremot finns det gott om andra religioner som är skapade av satan. Likaså finns det gott om personer som försöker att förvränga Guds ord.
Lurad? Nja. Finns alltid en risk, men den känns väldigt liten i det här fallet. Ser bara fördelar med att försöka leva mitt liv efter de påbud som kommer från Gud.
Kristendomen är inget annat än människornas påfund.
Men de har kommit att gå mörkrets väg, men påstår att det är godhet.
Det är här du är lurad, påbuden kommer från människor.Lurad? Nja. Finns alltid en risk, men den känns väldigt liten i det här fallet. Ser bara fördelar med att försöka leva mitt liv efter de påbud som kommer från Gud.
---John G. Bennett
Big Bang?!
Är ett påhitt från samma krafter som vill eliminera kristendomen (och andra religioner som tror på det himmelska). Detta då dessa religioner står i vägen för NewAge med dess tro på det materialla/värdsliga och att vi alla kan bli våra egna gudar. Åter är det satan som drar i trådarna...
Nej det är förnuftiga människors sätt att förklara vår existens och betydligt mer troligt än att en farbror i himlen suttit och bakat ihop jorden och allt på den. Har inte ett dugg med ondska att göra. Måste man vara ond för att man är ateist? För isf är jag riktigt jävla evil.. mohahahah!
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!