Sidan 10 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 269

Ämne: satanistiska symboler hos Kent!

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Men, det är ju bara trams!
    Nu struntar vi i det...
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

I think 001 needs a hug. And a girl/boy-friend.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Och turnén går under namnet 999!
    Supersubtilt underliggande budskap.
    Hej Jocke.
    Jag drömde om dig i natt.
    I drömmen var du jättesnäll och ingen läskig satanist.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Hej Jocke.
    Jag drömde om dig i natt.
    I drömmen var du jättesnäll och ingen läskig satanist.
    Jag tror att Jocke kan vara en god exorcist.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av joshua Visa inlägg
    I think 001 needs a hug. And a girl/boy-friend.
    .. Maybe you should choose the profession of psychiatrist rather than being a producer?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Jag kan inte se en enda symbol i videon som kan förknippas med just satanism eller djävulsdyrkan. Men det finns flertal symboler som jag tycker liknar de som finns för olika äldre,t.ex romerska, egyptiska och grekiska gudar, till exempel den Halsbands liknande symbolen som visas exempel vid 1:07 liknar symbolen för guden Mercurius ( Mercury ). Ögonen tycker jag liknar Allseende ögat, omgivet av solstrålar, som är egyptiskt.

Stillbilden vid 3:33 ( Tyvärr är det väldigt svårt att få fram bilen i sin helhet ), har först och främst ett oigenkännbart ansikte. Två stycken Tre uddar, tecknen för Neptunus (Neptune) inom Romersk Mytologi, Även killen med sopkvasten kan liknas med Neptunus ( Första scenen ser ju ut som att han står över personen i rullstolen, alltså kan han liknas som en gud och Kvasten kan ju likna en tre udd.) Fyra stycken Kryss som skiljer bort tre uddarna från andra tecken, vilka jag inte känner igen, som har ett vertikalt streck med en ögla i toppen, och ett horizontelt streck vid botten av tecknet.

Pentagramet med "Get Huvudet" I mitten är mer av en kristen symbol än Satanist eftersom Pentagramet används inom Kristendomen.

Punkt nr.4 av original posten, är alldeles för luddig. 18:29-4 förekommer ej på hela den sidan, dock så förekommer 18-29, 4. Dessutom verkar länken vara ett Satanist förbund, och då är det ju inte konstigt att dessa nummer finns med, eftersom att den har bibel referenser, och bibeln lär ju ha ett hundratal siffer kombinationer.
    Jag tycker isåfall att det troligare betyder 18 Februari 04. Eftersom 18:29 kan betyda 18 utav 29, Februari är den ända månaden med 29 dagar.

Men att Kent skulle vilja sprida ett Religions budskap med dessa symboler tycker jag är lite långsökt, eftersom dom inte har något sammanhang. Jag tycker att det mer är att dessa symboler blir lika bort stötta av samhället som "Töntarna". Man är rädd för det man inte känner till. Det hela beror också på hur man själv tolkar saker.
    Källor från Www.Wikipedia.Org.
    Senast redigerat av Melakh den 2009-10-29 klockan 16:10.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melakh Visa inlägg
    Jag kan inte se en enda symbol i videon som kan förknippas med just satanism eller djävulsdyrkan. Men det finns flertal symboler som jag tycker liknar de som finns för olika äldre,t.ex romerska, egyptiska och grekiska gudar, till exempel den Halsbands liknande symbolen som visas exempel vid 1:07 liknar symbolen för guden Mercurius ( Mercury ). Ögonen tycker jag liknar Allseende ögat, omgivet av solstrålar, som är egyptiskt.

Stillbilden vid 3:33 ( Tyvärr är det väldigt svårt att få fram bilen i sin helhet ), har först och främst ett oigenkännbart ansikte. Två stycken Tre uddar, tecknen för Neptunus (Neptune) inom Romersk Mytologi, Även killen med sopkvasten kan liknas med Neptunus ( Första scenen ser ju ut som att han står över personen i rullstolen, alltså kan han liknas som en gud och Kvasten kan ju likna en tre udd.) Fyra stycken Kryss som skiljer bort tre uddarna från andra tecken, vilka jag inte känner igen, som har ett vertikalt streck med en ögla i toppen, och ett horizontelt streck vid botten av tecknet.

Pentagramet med "Get Huvudet" I mitten är mer av en kristen symbol än Satanist eftersom Pentagramet används inom Kristendomen.

Punkt nr.4 av original posten, är alldeles för luddig. 18:29-4 förekommer ej på hela den sidan, dock så förekommer 18-29, 4. Dessutom verkar länken vara ett Satanist förbund, och då är det ju inte konstigt att dessa nummer finns med, eftersom att den har bibel referenser, och bibeln lär ju ha ett hundratal siffer kombinationer.
    Jag tycker isåfall att det troligare betyder 18 Februari 04. Eftersom 18:29 kan betyda 18 utav 29, Februari är den ända månaden med 29 dagar.

Men att Kent skulle vilja sprida ett Religions budskap med dessa symboler tycker jag är lite långsökt, eftersom dom inte har något sammanhang. Jag tycker att det mer är att dessa symboler blir lika bort stötta av samhället som "Töntarna". Man är rädd för det man inte känner till. Det hela beror också på hur man själv tolkar saker.
    Källor från Www.Wikipedia.Org.
    Bra argumentation, väl underbyggd. Synd att alla särskrivningar förtar trovärdigheten. Det lutar nog fortfarande åt att Kent är satanister.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Bra argumentation, väl underbyggd. Synd att alla särskrivningar förtar trovärdigheten. Det lutar nog fortfarande åt att Kent är satanister.
    laughing out loud!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

18 februari 04 .. då fyllde jag 25.. Är jag satanist nu också? :O
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Adam K.
    Guest

Standard

Bra inlägg. Dock, brukar inte just getter räknas till "de onda djuren"? Det finns ju många djur som på ett eller annat sätt kopplats ihop med onda krafter (särskilt under medeltiden), och just den vanliga avbildningen av satan har ju en del likheter med just getter.

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    18 februari 04 .. då fyllde jag 25.. Är jag satanist nu också? :O
    Haha, så Kent hyllar alltså dig med 18:29-4. Farliga saker
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Och turnén går under namnet 999!
    Supersubtilt underliggande budskap.
    Man kanske, om man är lite "smart" och konspirationsteoretiskt lagd, kan hitta dolda meningar i det?
    Jag upphör aldrig att förvånas över alla olika typer av rättfärdiga rättshaverister med MORALEN på sin sida som dyker upp från ingenstans.
    Du svarar på många frågor från fansen, men inte den här. Den försöker du bara att skämta bort.

Att du inte är kristen har man förstått av dina texter om inte annat. Frågan är vad/vem du tror på? Och innefattar denna tro moraliska rättesnören?

Jobbigt med folk som ställer frågor antar jag. Ibland måste man dock ta tjuren vid hornen och kasta lite ljus över det som är dolt i mörker.

Och kom ihåg: alla har vi dykt upp från ingenstans - även du.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av 001 Visa inlägg
    Du svarar på många frågor från fansen, men inte den här. Den försöker du bara att skämta bort.

Att du inte är kristen har man förstått av dina texter om inte annat. Frågan är vad/vem du tror på? Och innefattar denna tro moraliska rättesnören?

Jobbigt med folk som ställer frågor antar jag. Ibland måste man dock ta tjuren vid hornen och kasta lite ljus över det som är dolt i mörker.

Och kom ihåg: alla har vi dykt upp från ingenstans - även du.
    Måste man?!!?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Bra inlägg. Dock, brukar inte just getter räknas till "de onda djuren"? Det finns ju många djur som på ett eller annat sätt kopplats ihop med onda krafter (särskilt under medeltiden), och just den vanliga avbildningen av satan har ju en del likheter med just getter.
    "Geten har ofta använts som offerdjur. Den har förknippats med potens men även med bristande impulskontroll, därmed ofta blivit associerad med det demoniska." "Jesus säger också att han vid domen ska skilja de rättfärdiga och de orättfärdiga som en herde skiljer fåren från getterna. Flera av de här beskrivna tankarna kan ha samverkat till att djävulen i kristna länder ofta avbildas med horn och bockfötter. "
    ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Tamget )

Sen vet jag inte vad Joakim och bandet tjänar på, genom att berätta vad dom tror på, om dom nu skulle vara satanister eller djävulsdyrkare så betyder det inte att dom sprider budskap genom musiken.

Adam K.
    Guest

Standard

Sen vet jag inte vad Joakim och bandet tjänar på, genom att berätta vad dom tror på, om dom nu skulle vara satanister eller djävulsdyrkare så betyder det inte att dom sprider budskap genom musiken.
    Nä, det har jag aldrig trott heller.

Tack för Wiki-artikeln, bekräftade det jag trodde. : )

Sidan 10 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •