Sidan 9 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 269

Ämne: satanistiska symboler hos Kent!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Vad är satanism? Hur skiljer den sig från andra religioner?
    Vad är ett satanistiskt budskap och vad innebär det?

Jag tror att det är helt sjukt många som inte vet ett jota om satanism. Fast jag kanske har fel.
    Satanism grundar sig på principen att man ska se till sina instinkter och drifter?
    Att moral och lagar inte ska stoppa en från att göra det man är gjord för, ungefär.

Djävulsdyrkare och satanister är inte samma sak!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Tror du på allvar att kent vill få ut ett satanistiska budskap,
    och om de nu vore så tror jag de hade gjort de lite tydligare.
    Att få ut ett budskap är inte samma sak som att dölja symboler i sin konst. Markera väl att jag skriver dölja.

Nej, jag tror inte direkt att de försöker marknadsföra satanistiska budskap, men jag ser det inte alls som en omöjlighet att man medvetet har valt att placera välkända symboler (därmed inte sagt att jag tycker alla tolkningar här verkar vettiga, men helt klart en del).

Ingen av oss kan veta om det finns en medveten plan med en del av de symboler folk här har tolkat, men jag förstår inte varför vissa blir upprörda.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    För att det låter fullständigt absurt kanske?
    Varför låter det absurt att man kanske har valt att placera in vissa symboler medvetet? Som jag skrev ovan; bara för att man placerar ut satanistiska symboler blir man ju knappast en satanist...

Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Givetvis tolkar man album, texter, titlar och man kan göra det in i absurdum.
    Men att "flickan" ser ut att göra djävulstecknet låter knappast som ett starkt argument för att Jocke skulle ha en dold satanistisk agenda eller vart nu 001 vill komma.
    001 skrev att var och än "fick bedöma själva". H*n la ingen värdering i det hela, utan det var bara tankar han hade kommit fram till.

Nej, personligen tyckte jag inte att det var det hetaste spåret, men mycket annat h*n skrev i inlägget tyckte jag var intressanta reflektioner, ja.

Ännu en gång vill jag bara säga, om jag ska försvara spåret med just "handen". Om man nu ska placera ut symboler så gör man det ju inte tydligt.

Jag tycker att hela den här grejen är intressant, men det säger inte att jag tror att bandet är satanister. Tvärtom. Just symboler i musikens värld har ju alltid varit intressant (The Beatles är ett bra exempel).

Summa: Jag tycker att det är märkligt att dra slutsatsen "Satanistiska symboler -> bandet är satanister", men jag tycker dock att det är roligt att leta efter symboler och spekulera lite!
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-10-25 klockan 19:03.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Varför låter det absurt att man kanske har valt att placera in vissa symboler medvetet? Som jag skrev ovan; bara för att man placerar ut satanistiska symboler blir man ju knappast en satanist...

001 skrev att var och än "fick bedöma själva". H*n la ingen värdering i det hela, utan det var bara tankar han hade kommit fram till.

Nej, personligen tyckte jag inte att det var det hetaste spåret, men mycket annat h*n skrev i inlägget tyckte jag var intressanta reflektioner, ja.

Ännu en gång vill jag bara säga, om jag ska försvara spåret med just "handen". Om man nu ska placera ut symboler så gör man det ju inte tydligt.

Jag tycker att hela den här grejen är intressant, men det säger inte att jag tror att bandet är satanister. Tvärtom. Just symboler i musikens värld har ju alltid varit intressant (The Beatles är ett bra exempel).

Summa: Jag tycker att det är märkligt att dra slutsatsen "Satanistiska symboler -> bandet är satanister", men jag tycker dock att det är roligt att leta efter symboler och spekulera lite!
    Jo symboler är mycket intressanta och såväl kent som många andra band använder dessa flitigt. Trådskaparen gjorde några intressanta iaktagelser men vad kom då 001 ett med? En hand som kanske snart gör djälvulstecknet, en inbillad kåpa och att Jocke sagt i ett intervju att han gillar färgen röd. Jag kan inget annat än att tramsförklara hela hans inlägg, i synnerhet i den ton han skriver sitt inlägg och hans länkar. Men inget hindrar dig från att tycka att hans inlägg hade någon form av substans, själv tror jag han är ett troll som försöker driva med oss.

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tyckte det han skrev om tråden/signaturen var intressant.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Troll som ska driva med folk är i stort sett alltid nya på forumet. 001 har skrivit ett inlägg och registrerade sig för några dagar sen. Ju mer jag läser hans/hennes inlägg desto mer uppenbart är det att det är bara svammel och trams. 001 är ett troll, har lyckats med sitt uppsåt men jag tänker inte mata trollet mer.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2009-10-25 klockan 20:32.

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Här var det tyst? Som trådskaparen skrev skulle det dock vara intressant att få veta hur Kent & Co tänkte när de bestämde sig för att använda alla dessa symboler och referenser till satan/djävulen?

”Töntarna”-videon känns för övrigt som årets värsta subliminal manipulation/programmering. Det här med subliminal programmering är i och för sig inget nytt - det förekommer i princip hela tiden i allt som rör media. Det nya är att det är Kent som gör det – och på vilket sätt.

Ockulta symboler bokstavligen dunka dunkas in i huvudet på den ovetande massan. Reagerar folk över de ’öppet’ ockulta/satanistiska symboler som förekommer i videon? Nej, och än mindre över de dolda (se t.ex. 3.33 in i videon). I framtiden kommer minnet av dessa symboler - och det videon vill förmedla - att finnas som medvetna/omedvetna minnen i bakhuvudet hos folk. Mottagligheten/acceptansen för symbolerna kommer säkert att vara lite, lite, lite högre i framtiden. Detsamma gäller videons budskap (innehåll) som helhet.

Att nöja sig med tystnad känns oerhört märkligt. Oftast väcker en kompakt tystnad bara än mer frågor. Man frågar sig huruvida det alls var meningen att dessa symboler/referenser skulle diskuteras? Om svaret är nej på denna fråga skulle det stärka hypotesen om subliminal programmering. Vilket i sin tur skulle ge nya frågor såsom vems ärenden Kent egentligen springer?

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

.. och ännu en nyskapad figur kommer in på kentforumet och blame:ar "Kent & Co" för satanism. Detta är inte någon stor konspiration som "Kent & Co" försöker skapa! Glööhööm det!

1. Att ha med ockulta symboler betyder inte att man dyrkar dem. Det kan mycket väl betyda att man bara behandlar dess ämne.

2. Sluta behandla "Kent & Companies'" fans som viljelösa kreatur som skulle följa fåraherden in i döden. Detta är bara musik. Underhållning! En människa har alltid egen vilja att besluta vad hon/han ska göra. Även ett barn har det; dessutom är det föräldrarnas ansvar att se till att de inte börjar offra kvinnor på ett altare av skelett.

3. "Kent & Co" har tidigare använt sig av religiösa symboler. Som jag skrev tidigare i den här tråden; den vita konserten hade stora jesuskors på logotyperna. Ska vi blame:a dem för att vara kristna och vilseleda ungdomarna in i den kristna religionen, trots att de själva inte valt det då eller?

schees.

/Daniel
    Senast redigerat av frågg den 2009-10-29 klockan 09:52.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Kent vill kanske bara vara lite ironiskt gotiska -

ungefär som på omslaget till Du & jag döden.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Nyskapad figur. Troll hit och dit. Ett inlägg. Etc.

En del skriver 1000-tals inlägg utan substans. Ett inlägg kan vara mer värt alla dessa tillsammans.

Man är naiv om man tar för givet att musik bara handlar om underhållning. Världen är mer komplicerad än så.

Ett svar är just vad man skulle vilja ha - så att man kan veta mer om Kent och deras resonemang i denna fråga. Det är inte vilken fråga som helst - den handlar om religion.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag har hört att de ska ha tre uppochnedvändna kors på scenen, under releasegigget.

Fett nice!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av 001 Visa inlägg
    Nyskapad figur. Troll hit och dit. Ett inlägg. Etc.

En del skriver 1000-tals inlägg utan substans. Ett inlägg kan vara mer värt alla dessa tillsammans.

Man är naiv om man tar för givet att musik bara handlar om underhållning. Världen är mer komplicerad än så.

Ett svar är just vad man skulle vilja ha - så att man kan veta mer om Kent och deras resonemang i denna fråga. Det är inte vilken fråga som helst - den handlar om religion.
    När fan blir gammal blir han religiös.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2002

Standard

Musik kan mycket väl behandla mycket allvarliga ämnen, men man är snarare väldigt naiv om man tror att musik kan genom subliminala meddelanden få folk att mot sin vilja byta livsåskådning.

Förövrigt har vi väl religionsfrihet här i Sverige?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag har hört att de ska ha tre uppochnedvändna kors på scenen, under releasegigget.

Fett nice!

(tio tecken)
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg

Fett nice!
    Och turnén går under namnet 999!
    Supersubtilt underliggande budskap.
    Man kanske, om man är lite "smart" och konspirationsteoretiskt lagd, kan hitta dolda meningar i det?
    Jag upphör aldrig att förvånas över alla olika typer av rättfärdiga rättshaverister med MORALEN på sin sida som dyker upp från ingenstans.

Sidan 9 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •