Sidan 7 av 18 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 269

Ämne: satanistiska symboler hos Kent!

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Den här tråden fick mig att sätta eftermiddagskaffet i halsen. Sällan har jag skrattat så mycket som jag gjorde när jag läste titeln till tråden.
    Men ärligt talat, vi kan ju konstatera följande:
    1. Det är en musikvideo. Inget annat. Att de glada gossarna från Eskilstuna försöker tuta i alla soffpotatisar här i landet att satanism är finfina grejer det, med hjälp av en musikvideo, är bara ännu en skrattretande konspirationsteori.
    2. Eftersom bandet ständigt påminner alla att de vägrar berätta vad texterna handlar om, så tror jag knappast att de "avslöjar" innebörden av texten i en musikvideo.
    3. Hur mycket man än vrider och vänder på såna här saker, så kommer man inte fram till något "svar". Och sen när blev det viktigare att exakt veta vad saker och ting betyder, än att komma på en egen tolkning?
    Någon måtta får det väl ändå vara.

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Jag fick också fram den där gubben när jag stoppade videon, på 3.34..

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mauen Visa inlägg
    Jag fick också fram den där gubben när jag stoppade videon, på 3.34..
    det är väl knappast några konstigheter? jag får också fram den där gubben om jag stannar vid "rätt" tidpunkt
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Vem har påstått att det skulle vara några konstigheter? Slappna av lite va.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ingen, tyckte bara inte det var så himla konstigt, vilket det inte är
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

lite roligt är det iaf, tycker jag

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Vilken fantastisk tråd! Mera please!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Noll747 Visa inlägg
    Den här tråden fick mig att sätta eftermiddagskaffet i halsen. Sällan har jag skrattat så mycket som jag gjorde när jag läste titeln till tråden.
    Men ärligt talat, vi kan ju konstatera följande:
    1. Det är en musikvideo. Inget annat. Att de glada gossarna från Eskilstuna försöker tuta i alla soffpotatisar här i landet att satanism är finfina grejer det, med hjälp av en musikvideo, är bara ännu en skrattretande konspirationsteori.
    2. Eftersom bandet ständigt påminner alla att de vägrar berätta vad texterna handlar om, så tror jag knappast att de "avslöjar" innebörden av texten i en musikvideo.
    3. Hur mycket man än vrider och vänder på såna här saker, så kommer man inte fram till något "svar". Och sen när blev det viktigare att exakt veta vad saker och ting betyder, än att komma på en egen tolkning?
    Någon måtta får det väl ändå vara.
    Ja visst är trådtiteln något drastisk och definitiv på något sätt. På första punkten har du nog rätt. Dock var det en forumit som tydligen kände till lite om videons tillkomst som tog upp tanken att vissa saker kanske finns för att de skapar uppmärksamhet och debatt... Vilken betydelse har gamla symboler i dagens samhället? Det är ju förstås också en teori, men vi vet att kent går sin egen väg och har rört upp damm på stigar som andra inte trampat på förut.
    Tredje punkten innehåller tankar som är guld värda. Vi bör inte lägga allt för stor vikt vid eventuella teorier eftersom vi inte har fullständiga fakta att röra oss med.

Sen måste man väl ha förståelse för att vissa kan tycka att det är jobbigt att deras favoritband råkar inkludera sådant som får en att associera till sådant som man inte tycker om eller riktigt accepterar. Det sista här var mer en tanke om hur folk kan fungera.

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Ja visst är trådtiteln något drastisk och definitiv på något sätt. På första punkten har du nog rätt. Dock var det en forumit som tydligen kände till lite om videons tillkomst som tog upp tanken att vissa saker kanske finns för att de skapar uppmärksamhet och debatt... Vilken betydelse har gamla symboler i dagens samhället? Det är ju förstås också en teori, men vi vet att kent går sin egen väg och har rört upp damm på stigar som andra inte trampat på förut.
    Tredje punkten innehåller tankar som är guld värda. Vi bör inte lägga allt för stor vikt vid eventuella teorier eftersom vi inte har fullständiga fakta att röra oss med.

Sen måste man väl ha förståelse för att vissa kan tycka att det är jobbigt att deras favoritband råkar inkludera sådant som får en att associera till sådant som man inte tycker om eller riktigt accepterar. Det sista här var mer en tanke om hur folk kan fungera.
    Angående det sista du skrev: Självklart kan det för många vara upprörande att texter/videor innehåller sådant som man inte riktigt kan acceptera. Jag har själv varit med om det ett antal gånger, vilket är lite synd, har jag märkt efter ett tag. Särskilt när det gäller kent så tar många dem på väldigt stort allvar, och det slutar oftast i att man tar själva allvaret på allvar när man hör deras låtar, eller ser deras videor. Det är just detta som oftast orsakar såna här diskussioner. Men du har alldeles rätt, folk har rätt att tycka vad de vill! Det är ju som sagt en annorlunda video, vilket bäddar upp för diskussioner.

Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jaha, så nu fick vi ett gäng fåniga censur-asterisker på den fina skivan bara för det. =(
    Nöjda?

Jag förstår dock inte riktigt varför de väljer att göra så. Själva namnet "Satan" får ju liksom till och med den värste katolske präst uttala, och alla fans vet ju redan vad låten heter egentligen. Så detta kan väl om möjligt bara göra saken ännu värre? =/
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Jaha, så nu fick vi ett gäng fåniga censur-asterisker på den fina skivan bara för det. =(
    Nöjda?

Jag förstår dock inte riktigt varför de väljer att göra så. Själva namnet "Satan" får ju liksom till och med den värste katolske präst uttala, och alla fans vet ju redan vad låten heter egentligen. Så detta kan väl om möjligt bara göra saken ännu värre? =/
    Kan du förtydliga?
    Jag förstår nämligen inte ett jota.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Fattade inte jag heller först, men det är tydligen Apple som valt att censurera titeln Vals för satan till Vals för s***n (eller något liknande) på iTunes ..

Det är ju deras val. Skivan lär ju ha originaltiteln...

Glutta på första sidan av kent.nu..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sami Sirviö Visa inlägg
    Man hittar det man söker efter i allting.Det är en annan sak jag undrar över,kan nån peka ut
    var det finns en bild på satan på omslaget.
    Jag har ett konstigt födelsemärke i hårbotten,det ser ut som tre 6r.Kan nån förklara det för mig?
    Men varför varför gjorde ni inte singeln sådär från början för?
    Dags att ge dig lite mer makt över formgivning och design?
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Skulle ju vara roligt om någon annan hittat bilden också så jag slipper spöstraff i bokstavsformat framöver i den här tråden.

Halvondlogik känner jag inte till. Och exakt vad jag ser i bilden vet jag inte riktigt. Ett fult ansikte i mitten och varsin treudd som korsar varandra bakom ansiktet. Vad vet jag?
    Ingen på forumet verkade ha upptäckt det tidigare.
    Risken att man övertolkar saker fel är ju överhängande...se bara tråden om de 4 symbolerna från TTS. En lång tråd om något som inte spelade någon roll och där vi aldrig fick några starkt trovärdiga svar.
    Treudden är faktiskt symbolen för planeten Neptunus, som i sin tur är döpt efter den romerska havsguden Neptunus, även kallad Poseidon i grekisk mytologi. Poseidon var i sin tur farfar åt disneys Ariel! visste ni det?
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Fattade inte jag heller först, men det är tydligen Apple som valt att censurera titeln Vals för satan till Vals för s***n (eller något liknande) på iTunes ..

Det är ju deras val. Skivan lär ju ha originaltiteln...

Glutta på första sidan av kent.nu..
    Satan är ett bra ord som inte bara är en svordom. Är de goa eller på apple?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 7 av 18 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •