Sidan 5 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 269

Ämne: satanistiska symboler hos Kent!

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Betyder det inte att Kent står för ocker, självömkan samt mord på oskyldiga civilister?
    Hyll till dig!
    Varför inte skicka alla kentare i godsvagnar öster ut?

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Hyll till dig!
    Varför inte skicka alla kentare i godsvagnar öster ut?
    Jävligt bra idé tycker jag. Alla vet ju att de små krypen bara skär sig själva och kastar sig framför tåg. Bort med de små samhällsparasiterna

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Och borsten som en kille håller i början av Töntarna-videon symboliserar satans treudd...

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    För att inte tala om den här:
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=1571
    Herregud, den där tråden har jag helt missat!
    kent har blivit alldeles för komplicerade för mig! Eller så har jag aldrig någonsin begripit någonting.
    Ingenting någonsin!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Ovanför molnen
    Där djävulen bor
    De viskar: hålen
    i himlen är från hans klor

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Herregud, den där tråden har jag helt missat!
    kent har blivit alldeles för komplicerade för mig! Eller så har jag aldrig någonsin begripit någonting.
    Ingenting någonsin!

Du har 3000+ inlägg i detta forum och har missat denn tråd! Har du bara hängt på månadens skräp? Denna tråd är svensk kulturhistoria (från ett finskt perspektiv).
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Du har 3000+ inlägg i detta forum och har missat denn tråd! Har du bara hängt på månadens skräp? Denna tråd är svensk kulturhistoria (från ett finskt perspektiv).
    Haha, ja, man börjar ju undra vad fan jag har sysslat med...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sami Sirviö Visa inlägg
    Man hittar det man söker efter i allting.Det är en annan sak jag undrar över,kan nån peka ut
    var det finns en bild på satan på omslaget.
    Jag har ett konstigt födelsemärke i hårbotten,det ser ut som tre 6r.Kan nån förklara det för mig?
    Man hittar det man söker efter i allting?!

Så alla de nämnda exemplen var bara en slump? Likaså videon till Töntarna - trots att den är full av diverse (satanistiska) symboler? Och Jocke Bergs texter där han tar upp djävulen?

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Kan vara en av de bästa trådarna någonsin i forumet.
    Men snäppet efter de klassiska sellout-trådarna förstås!
    Ok, om det nu är en av de bästa trådarna någonsin så kan du väl vara så vänlig och förklara varför?

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av burr Visa inlägg
    Ok, om det nu är en av de bästa trådarna någonsin så kan du väl vara så vänlig och förklara varför?
    Jag skulle satsa hela min förmögenhet på att Jocke är ironisk nu. Det kanske även du förstår.

Jag tycker din tråd faktiskt var intressant vad gäller kopplingarna till satan men du drar in en alldeles för hög växel när du börjar prata om att det skulle vara satanistisk propaganda.

Det händer för övrigt då o då att individer i samband med skivsläpp startar en användare och tillskriver kent mer eller mindre absurda idéer som kent i värsta "Da vinci koden" stil skulle förmedla till oss.

Standard

Hej kära vänner.

Är ni bekant med "Subliminal perception"? Det kanske finns andra termer som bättre beskriver vad jag tänker på. I alla fall är det en fråga om något som visas en kort stund, kanske så kort så att vi med våra ögon missar det. Tyckte att det kunde vara passande att posta detta i den här tråden även om jag ännu inte vet riktigt vad jag tycker om allt det som tagits upp.

Den här bilden hittade jag när videon fått rulla i 3 minuter och 33 sekunder:
    Senast redigerat av Entertainer den 2009-10-18 klockan 09:29. Anledning: Stavfel = dödssynd

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Hej kära vänner.

Är ni bekant med "Subliminal perception"? Det kanske finns andra termer som bättre beskriver vad jag tänker på. I alla fall är det en fråga om något som visas en kort stund, kanske så kort så att vi med våra ögon missar det. Tyckte att det kunde vara passande att posta detta i den här tråden även om jag ännu inte vet riktigt vad jag tycker om allt det som tagits upp.

Den här bilden hittade jag när videon fått rulla i 3 minuter och 33 sekunder:
    halvond 333 är hälften av 666 : ) MEN vad är det då? som du ser i den bilden?
    Med halvondlogiken blir alltså 2X666= 1332 dubbelt så ont ?
    subliminal perception är ett välkänt fenomen tror jag för alla som kan något om reklamfilm främst men ska i alla fall tidigare använts mkt i filmer som Hajen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    halvond 333 är hälften av 666 : ) MEN vad är det då? som du ser i den bilden?
    Med halvondlogiken blir alltså 2X666= 1332 dubbelt så ont ?
    subliminal perception är ett välkänt fenomen tror jag för alla som kan något om reklamfilm främst men ska i alla fall tidigare använts mkt i filmer som Hajen.
    Skulle ju vara roligt om någon annan hittat bilden också så jag slipper spöstraff i bokstavsformat framöver i den här tråden.

Halvondlogik känner jag inte till. Och exakt vad jag ser i bilden vet jag inte riktigt. Ett fult ansikte i mitten och varsin treudd som korsar varandra bakom ansiktet. Vad vet jag?
    Ingen på forumet verkade ha upptäckt det tidigare.
    Risken att man övertolkar saker fel är ju överhängande...se bara tråden om de 4 symbolerna från TTS. En lång tråd om något som inte spelade någon roll och där vi aldrig fick några starkt trovärdiga svar.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Det där med 333 som "halfevil" läste jag någonstans rätt nyligen .. rätt roligt det är ju bara siffror ... ja det är ett fult ansikte eller mer en potatis som skrumpnat ?
    Videon är hur som helst mycket bra, jag lyssnade på regissören i intervjun från SVT, och jag håller fullständigt med honom.
    Jag tycker det är fräckt med de inte igenkännbara symbolerna som blinkar bakom, i regel brukar det ju vara symboler vi känner igen för att kanske smickra tittaren att hon/han kan något(?). Ögat är förståss ett välkänt fenomen sedan urminnestider både ont och gott öga .. Det fick mig i alla fall att tänka på boken 1984 .
    Dessutom är det tycker jag ett jättebra sätt att sätta fokus på hur himla självöverskattade vi är i vår egen "normalitet" när vi tyvärr ofta har den dåliga smaken att nedvärdera människor som är "annorlunda", vi värderar deras glädje med en annan skala, det är som de inte skulle förstå sig på "glädje" (eller andra känslor heller), alltså jag är oerhört intresserad av att fundera över hur vi värderar andra över huvudtaget.
    Jag tror vi skulle må mycket bättre om vi bara lyssnade på vad en person säger utan förtecken.
    Ibland eller för ofta hör jag obetänksamma kommentarer som: "tänk vad skönt att vara som dem, bara vara glad för ingenting... " och jag tycker det är så sjukt att säga så För personen säger ju egentligen "att gud vad fantastisk jag är som är "normal", och det ligger en värdering i det att de "annorlunda" inte har "riktiga" känslor de är som gulliga porslinsfigurer eller nå't.
    Men det säger mer om en personen själv som oftast är extremt nyttighetsorienterad, allt de gör ska vara till någon nytta. HUU vad tråkigt!
    Senast redigerat av snö den 2009-10-18 klockan 10:41.

Sidan 5 av 18 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •